Vierailija

Kuten esim. sosiaalialalla se on tavallista, johtuen asiakkaiden vaikeasta elämäntilanteesta tmv. Mutta nyt siis olen sanut ekaluokkaisen poikamme opettajan taholta melko epäasiallisia kommentteja, joista mainitsin eräälle opettajakollegalle. Tuo opettaja ei vaikuttanut lainkaan yllättyneeltä vaan sanoi vain että, se opettajahan ei nyt enää tule tokaluokalle. Eli onkohan tuo meidän opettajamme jo aiemmin laukonut muillekkin jotain kun toinen opettaja ei ollut yhtään yllättynyt? Vai mitä päättelisitte ko. reaktiosta?

Kommentit (16)

Harmittaa, kun vanhemmat jättävät soittopyyntöjä ja pyytävät soittamaan illalla. Illalla on sitten kaksi vaihtoehtoa joko ajaa koululle soittamaan tai soittaa omasta puhelimesta. Molemmat vievät opettajan omaa rahaa eikä niitä korvata mitenkään. Toisaalta kaikki soitot ovat olleet tähän mennessä todella tärkeitä. Vanhemmilla on ollut suuria ongelmia ja huolia ja hyvä on ollut, että ovat ottaneet yhteyttä opettajaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllähän meitä opettajia löytyy joka junaan samoin vanhempia.

Aloituksestasi on mahdoton päätellä yhtään mitään.

Tosin nykyään vanhemmat ovat vaativampia kuin ennen. Koskaan et voi kaikkia miellyttää. Aina vaan korostetaan koulun roolia, mutta kyllä oppilailla itselläänkin on velvollisuuksia.

T:äitiyslomalla oleva ope

En ole kyllä ikinä kuullut että tavallisella opettajalla missään mitään työpuhelimia tai muita olisi. Omaa kännykkää ja numeroa sitä käytetään, eikä sitä voi vapaa-ajaksi sulkea jos haluaa olla vaikkapa omien lapsiensa tavoitettavissa.

Mutta tuosta yllättymisestä. Niinkuin varmaan tiedätte, opettajat ovat yksilöitä. Suurimmasta osasta kolleegoistani en uskoisi helposti kovin asiattomia juttuja, mutta varmasti joillain joskus kontrolli pettää. Mutta oppilaiden kautta tuleviin juttuihin suhtaudun aina melkoisen suodattimen kanssa, koska niillä jutuilla on tapana hieman värittyä. Siis itse olen yläkoulun ope.

Joskus pääsee (pienempiä tai suurempia) sammakkoja suusta ja toisinaan lauseita erotetaan asiayhteyksistä ja juttu muuttuu matkalla. Ainahan sitä pyrkii olemaan asiallinen. Toisinaan vanhemmat ottavat asiat loukkauksena ja epäasiallisuutena, vaikka kyse olisi ihan asiasta. Ne oman lapsen asiat kun ovat niin arkoja (äitinä sen tiedän). Suuri haloo nousi kerran siitä, kun mainitsin eräälle äidille, että hänen lapsellaan saattaa olla luki-häiriö. Teki siitä valituksen. Loppujen lopuksi selvisi, että lapsella oli todella luki-vaikeuksia ja hän sai sitten ongelmaansa apua. Vuosien varrella on myös tullut nähtyä todella monenlaisia " opettajia" .

ja voihan sitä vaihtaa kotipuhelinnumeron salaiseksi kuten sosiaalityöntekijät. Mutta siis joitakin samoja piirteitä on, sitähän juuri kysyttiin

Aivan itse vanhemmat osaavat sen kysyä numeropalvelusta. Mitä sitten teit soittopyyntöjen kanssa? Jätitkö soittamatta, jos vanhemmat eivät työn takia olleet tavoitettavissa päivällä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat