Vierailija

Monta kertaa olen antanut anteeksi miehen valehtelemisen ja pettämisen (?). Mieheni on komea ja sosiaalinen ihminen sekä hyvässä asemassa. Hän rakastaa lapsia ja minua (?) yli kaiken. Häntä on vaikea jättää.

Syksyllä hän lupasi (oma-aloitteisesti halusi jutella asiasta), ettei koskaan enää satuttaisi minua näillä jutuilla muiden naisten kanssa..ja vakuutteli, että fyys. uskoton hän ei ole ollut.

Nyt, keskellä kaunista kevättä iski ahdistus. Miksi minä kestin häntä silloin kun hän vietti iltaa toisen naisen kanssa kun sanoi olevansa jossain muualla tai valehteli muista asioista. Ja tuli vahva olo siitä, etten koskaan enää voi luottaa häneen. Tuli tarve lähteä. Haluan pois. Hänen näkeminenkin ahdistaa. Miten ne tällaiset tunteen nyt näin jälkijunassa tulivat? Mies murtuu. Voinko minä nyt lähteä?

Kommentit (12)

Hän saa vapaasti tavata ystäviään ja useimmiten ilman minua. Mielestäni jos kerran miehesi ei ole uskoton sinulle, niin anna hänen tavata ystäviään. Hän lopettaa valehtelemisen, kun huomaa sinun luottavan häneen.

Käy itsetunnon kohotuskurssilla, niin sinun ei tarvitse miettiä sitä, että miehelläsi on ystäviä.

Olen itsekin juuri tutustunut mieheen, joka silloin tällöin soittelee minulle. Hän on naimisissa ja minulla on oma mieheni. Luotan siihen, että tämä mies haluaa aidosti olla vain ystäväni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei kyse edes ole seksistä vaan siitä, että joku ihastuu itseen..

Sinun pitää käydä nuo tunteet läpi, eroat tai et. Olet dumpannut niitä ja nyt ne nousee pintaan. Onko mahdollista ottaa suhteessa aikalisää (jolloin *kumpikaan* ei hommi muiden kanssa yhtään mitään)? Esim. kesällä niin että vietätte lomanne erikseen/ vuorottelette mökillä lasten kanssa.

Nyt ymmärrän vähän paremmin. Ajattelin ensin, että et siedä lainkaan miehesi naispuolisia ystäviä.

Itse ehkä kuitenkin antaisin asian olla. On niin helppo aina neuvoa toisia, jos ei ole täysin samanlainen tilanne:) Tällä lukemisella ehkä kuitenkin jäisin kuitenkin perheeseen, mutta ehkä yrittäisin jotain pariterapiaa tai ehkä avioliittoleiriä.

Ja juuri noin se on, miehellä on tarve saada naiset ihastumaan itseensä. Ja siinä hän kyllä usein onnistuu, joskus ei. En usko, että kukaan ihastus on ollut hänelle todella tärkeä.

Ehkä ehdotan omaa lomaa. Tiedän vain, ettei mies siihen suostu. Olisi ollut parempi, jos olisin reagoinut niin akuutissa tilanteessa esim. viime vuonna, kun mies sanoi lähtevänsä töihin ja olikin lähdössä rannalle ihastuksensa kanssa (!)..tai kun valehteli muuten olevansa töissä kun olikin jossain muualla.

Haavelin aina 3:sta lapsesta. Mies myös, kovastikin. Ja haluaisin sen kolmannen, vaikka eroaisimmekin. Vaikka ei tällaista saisi ääneen tunnustaa.

Tosin miehellä ei ollut kuin kaksi naista joiden kanssa on minua pettänyt. Toinen oli asumuseromme aikana joten sitäkään ei olisi voinut pettämiseksi lukea mutta kun mies valehteli minulle heidän suhteen laadusta, koska halusi pitää minutkin vielä kuvioissa.

Olen miettinyt mikä minussa on vikana kun en vihaa tai inhoa miestäni. Tunsin vain suurta surua ja taistelin katkeruutta vastaan. Kaikki ne valehtelut ja miehen tekemiset aika ajoin pyörivät päässä mutta silti rakastan häntä ja lähteminen ei ole tullut mieleenkään.

Nyt oma tilanteeni on muuttunut sen verran että olen töissä ja siis tienaan omaa rahaa. Itsetunto on noussut valtavasti ja olen saanut työpaikan kautta uusia ystäviä. Tuntuu hassulta että minua pidetään tasavertaisena ja hauskana tapauksena. Ei siis miehenikään minua alista mutta olen nyt herännyt kuinka huonoksi itsetuntoni on näiden vuosien aikana mennyt.

Eli tietenkin parisuhdeterapia täytyy käydä ensin. Miehelläsi on myös tosi huono itsetunto koska hakee ihailua koko ajan. Tuossa tilanteessa en hankkisi lasta koska silloin huomiosi on siinä ja mies hakee sitä taas muualta.

Vauvakuume iski minullekkin mutta ilmeisesti siinä oli jokin rakkauden tarve. Että olisi ainakin joku joka tarvitsisi minua.

jos sanot että olet väsynyt suhteenseenne ja kärsit niin pahasta luottamuspulasta, että se on nyt sitten edessä joko ero tai aikalisä niin luulisi suostuvan?

Aikalisässä olisi se hyvä puoli että näkisit (toivottavasti) alkaako hän taas säätää jotain. Jos alkaa, niin sanoisin että muuttolaatikoita tilaamaan vaan.

t. samassa tilanteessa ollut (itse lähdin lopulta koska tässä tapauksessa se ihastusten jatkuva muualta hakeminen & valehtelu & manipulointi oli aivan patologista ja minä menin siitä aika rikki)

Tuollaisen jälkeen voi mennä paljon aikaa ennen kuin alkaa kelata että ei voi olla totta, eikö sekään ja sekään minua herättänyt? Alkaa ikään kuin palat loksahdella paikalleen ja tunteet ikään kuin herää ikiroudasta.

millalailla menit rikki, kuinka sait lähdettyä suhteesta? Myös oman mieheni kohdalla on mielestäni patologisesta valehtelusta, sen ovat huomanneet myös hänen lähimmät lähisukulaisensa. Ja muuta ihmiset eivät sitä taas koskaan uskoisi.

Ei valehtelu kuitenkaan aivan jatkuvaa ole; mutta jos on tarve antaa johonkin selitys, mieheni valehtelee ja näyttää lähes itsekin uskovan kertomuksensa.

Ja toisaalta, mies on uskomattoman ihana. Antaa minulle tilaa ja aikaa tehdä omia asioitani, rakastaa lapsiaan syvästi jne. Mutta jokin luottamuspula, se tieto, että hän on kykenevä valehtelemaan mitä vain ja että hänellä on tarve saada ihmiset ihastumaan itseensä, rikkoo minuakin. Ja se manipulointi, jolla mies haluaa minun pyytävän anteeksi, jos on itse tehnyt väärin (syy on aina minun).

ap

Mies saa kyllä todellakin vapaasti tavata ystäviään, joita hänellä riittää. Kyse oli kuitenkin suhteista, joissa ystävyys oli salaista ja ihastuminen/rakastuminen molemminpuoleista (tosin sanoi, ettei olisi mennyt kenenkään kanssa sänkyyn, en usko täysin). Mies ei ollut yleensä kertonut olevansa naimisissa. Hän siis on aina etsinyt ihastumisen kohteista, patologista.

Minulla on myös miespuolisia ystäviä, mutta siis todellakin vain ystäviä.

Olet oikeassa, itsetuntokuuri tekisi hyvää. Tunnen itseni todella huonoksi.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat