Vierailija

siis älytön määrä häipyy sieltä, kuumemittareita, fliispeittoja, voiteita, vaatteita, hiusharjoja ym ym. En tajua miksi joku sieltä viitsi /kehtaa viedä...

Sivut

Kommentit (76)

Toiset on enemmän tavallisten alushousujen tyyppisiä ja ne pestään. Synnyttäneiden osastolla on sitten niitä kertakäyttöisiä, oikeita verkkopöksyjä, jotka menevät roskiin. Ne eivät edes kestäisi montaa pesua.

Aiheeseen: mä otin mukaani tutin, jonka saimme Calmette-rokotuksen yhteydessä, mulle määrätyt lääkkeet ja verkkohousuja parit. Kaikki luvan kanssa. Verkkohousuja siksi, että sektion jälkeen kaikki mun omat alushousut osuivat kipeästi haavaan ja kätilöt käskivät ottamaan verkkohousuja mukaan ekoiksi päiviksi, ne kun nousevat mahan yli eivätkä paina haavaa. Samassa huoneessa mun kanssani ollut venäläinen nuori äiti otti mukaansa vauvanvaatteita, ison määrän vaippoja, pukluliinoja ja ruokatilasta hedelmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaan se että minkä irti saa niin se otetaan...saavat jonkun tyydytyksen.

Itselläni oli side housuissa ja vauvalla vaippa. Se on normaalia, tuskinpa monellakaan on vauvalle vaippa ja itselle side mukana ? Meillä oli huoneeseen varattu pino vaippoja vauvalle ja loput jäi sinne, samoin siteet vessaan.

Nää jotka varastaa on varmaan samoja jotka ruikuttaa kun palveluiden taso alenee koko ajan :(

Mä alan aina vaan olemaan enemmän sitä mieltä että kaikki kunnallinen pitäis poistaa ja ihmiset maksaisivat itse. Voisi sitten ostaa vakuutuksia jotka korvaavat ja vaikka yksi kunnallinen kaikille varastelijoille. Kunnallisessa voisi sitten olla palvelut oikealla tasolla kun kaikki on kettingeillä kiinni ja mahdollisimman halpaa ja kamalaa!

En ole rikas mutta olisin valmis maksamaan jos palvelu olisi parempaa ja kukaan luuseri ei voisi varastaa minun verorahoillani maksetuista tavaroista!!!

Tai mistään ylipäätänsä... Huh, huh...

Vahinkojahan sattuu kenelle tahansa, ja tällöin viedyt tuotteet voi (ja kuuluukin) palauttaa sinne (jos siis kyseessä ei kertakäyttötuote), mutta että joku ihan tietoisesti otti muistoksi vauvanvaatteita!!! :O

Me lähdimme sairaalasta, mukanamme sairaalanomaisuutta:

- vauvalla vaippa päällä.

- minulla side housuissa.

- ja pieni tippa rasvaa siinä sellaisessa lääkepurkissa, jota olin hoitohuoneesta ottanut huoneeseeni nännirasvaksi. Siinä pakatessa hoitaja sanoi, että ota vain mukaasi, kun roskiin se menee kuitenkin.

Mutta mitään muuta emme todellakaan mukaan ottaneet, sillä niin ei vain kuulu toimia.

Miksi ihmeessä pitää ottaa esim. vauvalle niitä vaippoja mukaan? Kun varmasti kaikilla on niitä kotona jo odottamassa? Järjetöntä. Sillä se on kuitenkin varastamista.

Jos nyt jollakin on niin suuri se jälkivuoto, ettei kaupan suurimmatkaan siteet meinaa riittää, niin eikö omatunto silloin käske kysymään henkilökunnalta lupaa, josko saisi ottaa pari sidettä mukaansa???

Itse en ole nähnyt kenelläkään mitään sairaalan tavaroita, mutta tätini joka on kätilö, on kertonut nähneensä ihmisillä esim. junassa:

-sairaalan lasinen tuttipullo.

-kapaloliina, jossa se sairaalan leima.

-vaatteita (joissa myös se leima).

Miten kukaan kehtaa!!!!

Ei ne kyllä minun mielestä ole pestävät, eikä sitä voi ainakaan mitenkään materiaalista päätellä jos ovat. Ja kyllä siellä mielestäni luki siinä lajitteluohjeessa, että roskiin. Vaikka huuruissa olinkin, niin en kai niitä muuten olisi sinne pistänyt.

-11-

Eli ensimmäisellä kerralla parit verkkohousut+siteitä; toisella kerralla kipulääkkeitä, puhdistuspuikkoja ja tutti. Niitä Liberon kasseja tosin lähti mukaan toisella kertaa kaksi, mutta silloin olinkin osastolla kahteen kertaan. =)

Huvittaa, että ihmisille kelpaa mikä tahansa, kunhan vain saa ilmaiseksi tai helposti varastettua... Ei tulisi itselle mieleenkään mutta meitä on moneksi...

Tietysti palautimme sen sitten jälkikäteen. Käsittämätöntä, että niin moni hyväksyy varastamisen - sitähän se on, jos ilman lupaa vie sairaalan omaisuutta (= ei-kertakäyttötavaraa).

En tiedä sitten onkiiko siivojat ne sieltä pois, mutta aloin heittää ne sen jälkeen kun kätilön sellaiset kerran näin roskiin heittävän.

Kättärissä työskentelevä kätilöystäväni kertoi taannoin juttua mustalaisäidistä, jonka käynnin jälkeen synnytyssalista hävisi lasten iso punnitusvaaka. Kätilö raportoi asiasta vahtimestarille, joka havaitsi mustalaisäidin paksun mekon pullistelevan omituisesti. Hän meni mukamas mekkoa ihastelemaan ja eikös mekon alta löytynyt kadonnut vaaka ja kaikkea muutakin varastettua sairaalakamaa.

Se ei ole mitään varastamista, että vauvalla on sairaalan vaippa päällä kotiutuessaan ja äidillä sairaalan side! Te taivastelijat, kuvitelkaa, että olette juuri käyneet vaihtamassa siteen ja vauvalle puhtaan vaipan, ja sitten kyytimies seisookin ovella kotiutumiskassin kanssa. Oikeastiko te vaihdatte heti sieltä ne omat päälle, ettei vaan tule sairaalan tavaraa mukaan? =)

Ekalla kerralla minulle kätilö sanoi, että saa ottaa verkkohousut ja muutaman paksun siteen, että pärjää pari päivää ja sitten jos riittäisi tavallinen side. Ja tietenkin ne annostelumukeissa olevat rasvat yms. saa ottaa, eihän niitä kenellekään muulle voi antaa. (Tämän kätilö myös erikseen mainitsi. Ja vielä sama henkilö sanoi, että jos kotona ei ole vauvalle vaippoja, niin niitäkin voi muutaman ottaa, mutta meillä oli vaippoja, joten en ottanut tietenkään.)

Itse olen siis ottanut

1. kerralla 2 verkkikset, 4-5 paksua sidettä, vauvalla päällä ollut vaippa, muovimukin pohjalla Lansinohia

2. kerralla 1 verkkikset, 1 side (nämä siis päällä) ja vauvalla päällä ollut vaippa

3. ja 4. kerta samoin kuin 2. kerta

Olin kyllä pakannut ne kaikki valmiiksi kassiin ja miehen piti ne tuoda sairaalaan. Kassi oli kuitenkin kaatunut eteiseen ja mies oli heittänyt sinne vain haalarin takaisin, joten minun oli pakko ottaa ne vaatteet tai vauva olisi saanut tulla alastomana kotiin. Tuttiakaan en viitsinyt vauvan suusta repiä ja turhaan huudattaa.

Meinasin kyllä palauttaa ne myöhemmin, mutta en ole kehdannut.

n. 5-6 kappaletta. Vauvalle vaippoja pari-kolme. Ajattelin, että en jaksa heti mennä kauppaan samana päivänä ja arvioin että kotona olevat terveyssiteet eivät riitä jälkivuodolle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat