Vierailija

Mulla on 4 alle kouluikäistä lasta jotka eivät koskaan ole pois kotoa. Nyt sitten sosiaalitoimi myönsi heille viikon loman kesällä erääseen meille tuttuun perheeseen. Tässä perheessä on muitakin " lomalapsia" ja minulle vain ilmoitettiin tuo viikko koska lapset voivat sinne mennä.

Mies kysyi ex:ltään oman lapsensa kesälomatapaamisista. Sanoi että tuo viikko ei käy kun me ollaan silloin miehen ja meidän yhteisen vauvan kanssa. Ex sanoi miettivänsä. Ilmoitti sitten että tuo viikko on ainut joka hänelle sopii. Ei se nyt oikein mee jakeluun että miksi kesä-heinä-elokuun puoliväliin asti ei ole kuin yksi viikko joka hänelle sopii.

Mies ei ole kommentoinut asiaan mitään mut jos se lapsensa meille silloin tuo niin mä lähden kyllä vauvan kanssa johonkin. Muuten mun loma menee ihan pilalle! Ja ei mulla ole sitä lasta vastaan mitään mut mä en kyllä aio oman lomani aikana toimia toisen lapsenvahtina! Vaikka mies kuinka sen hoitaiskin. Mä haluun sen viikon ihan vaan olla. Mulla on viimeks ollu " vapaata" isommista lapsista joulukuussa viikonloppu ja viime kesänä 4vrk. Mä tarviin tän loman ja haluaisin silloin myös hoitaa parisuhdetta, olen kysynyt vauvan kummeilleen pariks päiväks et päästäis vaikka rasteilylle kaksin.

Koen tämän puhtaaksi kiusanteoksi miehen ex:ltä.

Sivut

Kommentit (86)

1. Lapsia on hoidettavana juuri niin monta kuin heitä tehdään. Jos tekee yhden lapsen, on hoidettavan 1 lapsi ja jos tekee 6 lasta, on hoidettavana 6 lasta. Sanomattakin selvää että monesta lapsesta on enemmän vaivaa. Uusperheen perustaminen on OMA VALINTA!

2. Ei kannata jäädä ongelmiin pyörimään, vaan yrittää ratkaista ne. Nyt ei pitäisi miettiä, yrittääkö ex kiusata vai ei, vaan kysymys on nyt miten tilanne ratkaistaan.

Tuossa tilanteessa minä ilmoittaisin, että (oletuksena että lomaviikkonne on ma - su) lapsi voi tulla tiistai-iltana tai keskiviikko aamuna ja olla siitä viikon eteenpäin tai sitten olla vain viikon loppuun ja tulla myöhemmin uudestaan. Ja maanantaina lähtisin risteilylle ja tiistaina olisin jo takaisin! Te pääsette risteilylle ja lapsi pääsee tapaamaan isäänsä rauhassa!

T: järjestelykykyä oppinut suurperheen äiti

Vierailija:

Lainaus:

Mulla on 4 alle kouluikäistä lasta jotka eivät koskaan ole pois kotoa. Nyt sitten sosiaalitoimi myönsi heille viikon loman kesällä erääseen meille tuttuun perheeseen. Tässä perheessä on muitakin " lomalapsia" ja minulle vain ilmoitettiin tuo viikko koska lapset voivat sinne mennä.

Mies kysyi ex:ltään oman lapsensa kesälomatapaamisista. Sanoi että tuo viikko ei käy kun me ollaan silloin miehen ja meidän yhteisen vauvan kanssa. Ex sanoi miettivänsä. Ilmoitti sitten että tuo viikko on ainut joka hänelle sopii. Ei se nyt oikein mee jakeluun että miksi kesä-heinä-elokuun puoliväliin asti ei ole kuin yksi viikko joka hänelle sopii.

Mies ei ole kommentoinut asiaan mitään mut jos se lapsensa meille silloin tuo niin mä lähden kyllä vauvan kanssa johonkin. Muuten mun loma menee ihan pilalle! Ja ei mulla ole sitä lasta vastaan mitään mut mä en kyllä aio oman lomani aikana toimia toisen lapsenvahtina! Vaikka mies kuinka sen hoitaiskin. Mä haluun sen viikon ihan vaan olla. Mulla on viimeks ollu " vapaata" isommista lapsista joulukuussa viikonloppu ja viime kesänä 4vrk. Mä tarviin tän loman ja haluaisin silloin myös hoitaa parisuhdetta, olen kysynyt vauvan kummeilleen pariks päiväks et päästäis vaikka rasteilylle kaksin.

Koen tämän puhtaaksi kiusanteoksi miehen ex:ltä.

aina jaksaa valittaa että ei ole helppoa kun on sinun ja minun ja meidän ja heidän lapsia pilvin pimein...

Eikö se nyt herranen aika ole oma valinta? Ei kai kenellekään niitä muksuja tule ovista ja ikkunoista ihan pyytämättä ja yllätyksenä?

Sitten ollaan niin marttyyria, kun -ohhoh- siinähän onkin vähän hommaa pyörittää sellaista palettia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei niille pidä koskaan sanoa, milloin oikeasti tarvitsee vapaata. Jos olisin ollut ap niin olisin sanonut että meille käy kaikki muu paitsi viikko x. Ja x olisi ollut se viikko, joka käy parhaiten. Näin Pyhä Äiti olisi ilmoittanut, että tuo x on hänelle ainut mahdollinen joten lapsen on tultava silloin. Saatu, mitä haluttu!

Ainakin meidän Pyhä Äiti on täysin ennustettava kiusaamisen halussaan. Hänelle ei käy ikinä mikään, mitä ehdotamme. Sitä on helppo käyttää hyväksi!

toisensa jälkeen kuinka paljon totaalisen empatiakyvyttömiä äitejä tulevaa sukupolvea kasvattaa.

Jos lastaan kohtaan joskus tunteekin myötätuntoa, niin toista äitiä kohtaan se on jo ihan mahdotonta.

Musta se on kauheaa.

Yleensähän se on niin, että lasten kanssa vielä sujuisi, mutta sitten on näitä hankalia ex-puolisoita, jotka ihan vaan muuten vaan haluavat purkaa pahaa oloaan exän uuteen perheeseen. Siihen ei kukaan voi varautua, kyllä sitä LUULISI, että lasten vanhemmat haluaisivat lastensa parasta...

Ex kiusaa. Koko kesänä ei ole yhtään toista viikkoa joka kävisi. Sanotte exälle et sitten ei käy. Valitkoon viikon vaikka syksyllä jos silloin olisi aikaa. Meillä ei tulisi kysymykseenkään et exä pompottaisi tolla tavaoin. Ei se lapsi kuole vaikka ei isäänsä tapaisikiaan kesälomalla. Voihan sitä pitää sit syysloman. Älkää nyt vaan antako asiassa periksi. Onhan ap:llä ja miehellä oikeus hoitaa parisuhdettaan ihan niikuin muillakin. Asiat ei voi mennä exän pillin mukaan. Vai eikö vanhemmat voi viettää muutamaa päivää vuodessa kaksin? Lapset kärsii... no huhu huh. Ollaan just menossa kaupunkilomalle miehen kanssa 5 päiväksi ´ja mummo hoitaa meidän lapsia. Ihan normaalia on ja kuuluu tän päivän elämään et vanhemmatkin ELÄÄ ja hoitaa parisuhdettaan. Ei ihme et eroja on paljon jos mammat elää vain lastensa kautta. Unohda exä ja sen typeryys ja varaa se risteily

niin kannattais kyllä. ja uusperheessä tuo on vielä tärkeempää, kun siinä on ne lapset olleet koko ajan.

Onhan vaihtoehtoja miljoona, voihan isä tehdä oman lapsensa kanssa mitä vaan, mut ap;n huolihan oli se, ettei hän saisi sitä tärkeää kahdenkeskistä hetkeä, jota on odottanut. ja joku vika on sen exänkin päässä jossei tajua tuon asian merkitystä. Hänelläkin on varmaan vaihtoehtoja? Eihän hänen etunsa tai hänen lapsensa etu ole millään lailla tärkeempi kuin muidenkaan: Jos hänellä on vain 1 lapsi hän pystyy joustamaan ihan eri lailla.

Toivottavasti ap pääsee matkalle myös ystävän kanssa, sekin on tarpeen.

Ymmärrän kyllä että töistä ollaan lomalla jne.. mutta että lapsistakin pitää saada lomaa. Ja olen kyllä itsekin yksinhuoltaja ja olen maksimissaan vuorokauden kerrallaan erossa lapsista, mutta en kyllä edes haluaisi olla lapsistani erossa kokonaista. Ja hyvin pystyy uutta suhdettakin hoitaan, vaikka on lapset ja miehelläkin pieni lapsi, se on ihan siitä kiinni, kuinka siihen asennoituu. Voi siitä arjestakin repiä iloa, pitäis aina muistaa ettei ne tylsältä tuntuvat arkiset asiatkaan mitään itsestäänselvyyksiä ole.

Kyllä johonkin on piste pantava ja kerta kaikkiaan todettava, että riippuvuus exästä on nyt ohi ja lojaalisuus siirtynyt uuteen perheeseen.

Tiedän kyllä miltä tuntuu, kun lasta ei saa tavata; mieheni ei saanut tavata omaa lastaan pisimmillään noin puoleen vuoteen ja kahden kuukauden taukoja oli jatkuvasti. Syitä riitti: milloin sairautta, milloin synttärit, milloin mitäkin. Eikun oikeuteen vaan! Lapsi siirrettiin lopulta meille asumaan, kun sosiaaliviranomaiset olivat seuranneet äidin toimia riittävän pitkään ja lastenpsykiatrisissa tutkimksissa näkyi selvästi, että erossaolo isästä oli lapselle vahingollista.

Kertoo kyllä melkoisen kieroutuneesta tilanteesta jo alunperin. Miten mies jaksaakin vuodesta toiseen tanssia 1. vaimonsa pillin mukaan, vaikka hänellä on toinenkin perhe. Isähän on tapaamisajat erossa muusta perheestään ja riistää 1. liittonsa lapsilta mahdollisuuden tulla uusperheen täysivaltaisiksi jäseniksi. Äidin vaikuttimeksi on vaikea kuvitella muuta kuin lapsen etuun verhotun kostonhalun.

joista toisen hän on sopinut tuolle viikolle ja toinen on sopimatta vielä, oli tarkoitus siksi toiseksi viikoksi ottaa hänen lapsi sen mukaan mikä viikko ex:lle sopii.

Ei ole ketään lähipiirissä joka voisi ottaa lapsen hoitoon ja meillä ei ole varaa järjestää mitään ulkopuolista hoitajaa.

T:Ap

Miksi ihmeessä lapsi ei saa tulla teille? Ilmeisesti sinä et halua häntä luoksesi, kun kerran olet valmis vähistä rahoistanne maksamaan tapaamisasuntoa mieluummin kuin käytät rahat koko perheen hyväksi... Mitä enemmän kirjoitat, sitä pahemmalta kuulostaa. Olet samanlainen kuin aikaisemmin kirjoittanut " ilkeä äitipuoli"

Vierailija:

Lainaus:

13 ja muut. On totta, että mukavaa olisi jos " isän" lapsi saisi vähän extrahuomiota. Mutta kyllä se on niin, että kyllä tässä nyt menee ap:n lomantarve KAIKEN edelle. On ihan varmasti rasittunut...

Ehkä ihan vain huomiota ylipäänsä. Ainoa tilaisuus vuodessa, kun lapsi saisi olla isänsä kanssa niin, että ympärillä pyöri 5 muuta lasta ja se on liikaa pyydetty, kun ap on rasittunut... Voi elämän kevät!

Ja se ilmainen asunto on meidän sukulaisen asunto jota käyttää itse todella harvoin mutta ei peri siitä vuokraa koska se on vähän niinkuin yhteiskäytössä.

T:Ap

Mutta taas näkee, että on niin helppo tuomita, kun ei ole asiasta kokemusta...itse uusperheessä eläneenä nykyisin yh:na voin kertoa, että olen todella joustava, koska TIEDÄN mitä on elää uusperheessä, kun on sun ja meidän omat lapset, se ei todellakaan ole helppoa!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat