Vierailija

Tänäänkin tipahti postiluukusta 150 e sähkölasku (tasaus) ja entisiä laskuja 550 e (lapsen vakuutus+auto) odottamassa. Miten ihmeellä tuollaisia maksellaan kotihoidontuella. Mies tienaa n. 2000 e/kk ja vuokraan menee jo siitä 750 e. Mietin lisätulojen hankkimista mutta mikä olisi kannattavaa eli todella jäisi jotain käteenkin? Kotona kun haluaisin olla mahdollisimman pitkään mutta ei taida olla mahdollista vai onko?

Kommentit (14)

Itse sain just 3 päivässä 48¿ tavarasta, jonka meinasin heittää roskikseen (käytettyjä imetysliivejä, liivinsuojia, harsoja...). Laitoin tosi alhaisen hinnan, lähinnä oli tarkoitus päästä tavarasta eroon, mut tulikin jo ihan kivasti rahaa. Toisen romu on toisen aarre :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aina lauantai - ja sunnuntaiaamusin olin töissä hoitovapaan aikana. Olen sairaanhoitaja, joten se on mahdollista. Nykyään hoitoalan sijaistilanne on se, että voi itse sanella mitä vuoroja voi tehdä :)

Kannattaa kysyä esim. vanhainkodeista laitosapulaisen keikkoja, jos kerran siivouskokemusta löytyy ja puhtaanapitotyö kiinnostaa.

tomalla lapsella ole ollut koskaan tulehduskierrettä? Ekaksi karsitte tietenkin kaikki ylimääräiset menot, jotka eivät ole aivan välttämättömiä. Tv, netti, aamulehti jne. Sillä säästää jo pitkän pennin. Ja sitten laskin käteen ja laskemaan, kuinka paljon niitä extratöitä pitää tehdä, että se kannattaa. Viikonlopputöistä saa ainakin hyvät lisät peruspalkkaan ja päässee helposti voiton puolelle.

Miehen brutto 1700, vuokra 640¿, minä hoitovapaalla. Ja asumistukea ei tipu! Ikävä kyllä.. =( Olenkin tehnyt keikkatöitä hoitoalalla. Verokorttiin pyydät verotoimistosta, että huomioivat siihen sekä palkkatulot, että kotihoidontuen.

Vierailija:

Lainaus:

Tätä juuri tarkoitin eli saa todella tehdä töitä että se kannattaa ettei vaikuta hoitolisään tai asumistukeen (sitäkin varmaan kotihoidontuella saamme). Olisiko jollain ihan käyttännön esimerkkejä, jotka tekevät töitä kotihoidontuen aikana? Kiitos jo kaikille vastanneille :) Ap

voin kyllä vakuuttaa että käteen jää enemmän kun hoitolisä. Esim kaupan kassana jo varmaan 5 tunnilla viikossa saa sen hoitolisän katettua (jos saa esim iltalisiä)

että miten niin jäisi käteenkin? Normaali vero niistä työtuloista menee, ei sen enempää. Kaupan kassaksi, myyjäksi, lehdenjakoa, siivousta, aika paljon on mahdollisuuksia.

2-3 iltana viikossa 5 tuntia, jos mies päivätöissä ja hoitaa iltaisin lapset. Kivaa vaihtelua lasten hoidolle, mutta ei kuitenkaan liian raskasta. Yhteisiä iltoja jää sopivasti, rahaa tulee, hoitomaksuissa säästää... Saa nauttia samalla koti -ja työelämän parhaista puolista, työmotivaatio hyvä, verot pienemmät kun vähän palkkatuloja, sisältöä elämään. Kokemuksesta voin suositella.

Mitä työtä teet? Paljonko jää käteen verojen jälkeen? Paljonko veroprosenttisi? Jään vakkarityöstä hotiovapaalle joten meneekö sivutyöstä sitten isompi veroprosentti vaikka olisikin vähäistä. Siivoustatyötä itse ajattelin ja siitä myös vähän kokemusta... Ap

Tätä juuri tarkoitin eli saa todella tehdä töitä että se kannattaa ettei vaikuta hoitolisään tai asumistukeen (sitäkin varmaan kotihoidontuella saamme). Olisiko jollain ihan käyttännön esimerkkejä, jotka tekevät töitä kotihoidontuen aikana? Kiitos jo kaikille vastanneille :) Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat