Vierailija

Sivut

Kommentit (42)

Meillä meni noin 3000 euroa. Oli just sellaiset häät kuin haluttiin - vieraita meille sopiva määrä eli kaikki kutsuttiin, jotka läheisiksi kutsuttiin, vaatteet oli just ne mitä haluttiin, ruoka sitä mitä haluttiin ja missään ei varsinaisesti törsätty muttei pihisteltykään. Joku voisi toki pitää törsäyksenä sitä, että häitä varten kerättiin kasaan mieskvartetti ja kitara-sello-duo esittämään lauluja, mutta itse en siitä olisi ikimaailmassa tinkinyt ellei olisi ollut oikeasti vaikka kotona ruuasta tiukkaa.

Nyt pidettiin melkein saman kokoiset ristiäiset pojalle, hääpäivästä ei ole ihan vielä vuottakaan ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sis. sormus 1500e,

hääpuku 350e

sulhasen frakki 300e

autonvuokra 200e

ruoka ja juoma 800e

majoitus 600e

josta appivanhemmat maksoivat majoituksen muistaakseni.

Vieraita oli 7 henkilöä.

Meillä oli tärkeää pitää kivat juhlat, jossa ruoka on hyvää (mutta ei fiiniä) ja ihmiset viihtyvät. Ja kyllähän nuo tuntuivat viihtyneen.

Ravintolan, missä juhla pidettiin lasku oli 3200e (ruoka, juomat, kakku yms). Vieraita oli 108. Ja ennen häitä pukuun, sormuksiin yms meni 2200e.

Häämatka 4000 euroa. Itse en laske häämatkaa enkä oikein sormuksiakaan häihin menneeseen rahaan. Minusta hääkustannukset ovat häiden juhlinnasta aiheutuneet kulut. Sormukset ovat minusta sen ulkpuolella, vaikka ovatkin tavallaan häiden tulosta. Ne eivät kuitenkaan ole vain yhtä päivää varten hankittu, kun muu häätavara.

Hintaan sisältyy molempien puvut, sormus, ruuat, hääpaikan vuokra ja koristelu, ja emäntien palkat. Muita menoja meillä ei häistä ollutkaan. Häät joulukuussa 2006 ja vieraita noin 160. Saatiin juuri sellaiset häät kuin halusimme, meillä ei todellakaan ole kallis maku. ;)

En ole edes ajatellut, että se olisi kauhean paljon. Rahaa oli muutenkin silloin ylimääräistä, joten kaikki maksettiin itse eikä mitään lainoja todellakaan tarvinnut ottaa.

Häämatka sitten vielä erikseen, n. 4000 e. Mutta sitä ei minustakaan tarvitse laskea itse häiden budjettiin.

Nyt on sitten isompi asuntolaina ja esikoinenkin tulossa, joten enää ei olisi tuollaisia rahoja laittaa yhteen päivään. Mutta kivaa, että mentiin naimisiin silloin kun rahatilanne oli vähän parempi. Ihana päivä oli, eikä yhtään kaduta rahanmeno.

Tarkistin vielä meidän " tuposta" . Pidimme häät kolmeen pekkaan (lapsi mukana), eli menoja ei koitunut kuin seuraavista:

- tarpeet omaan pukuun

- omat kengät

- ravintola

- bensat

- kortit

- postimerkit

- taksi

- ravintola

- bussi

vajaa 20 000 mk. Siinä on mukana vaatteet, kukat, ruoka, bändi, tilat (myös majoitus 30 hengelle). Vieraita vähän yli 100.

Tehtiin paljon itse, majoitus metsästysseuran talossa jne jne. Bändi ja ruokien raaka-aineet oli isoimmat kuluerät.

Jos tällä linjalla on, niin elämäni tärkein päivä oli pikemmin se, jolloin tapasin mieheni. Muistan sen vieläkin lähes tunnilleen kuin eilisen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat