Vierailija

Uskallan kirjoittaa tänne vanhempieni tietokoneelta. Kenellekään en ole uskaltanut paljastaa tilannetta, jossa elämme. Mieheni ei ole väkivaltainen, mutta hän on hirvittävän mustasukkainen. Hän esim. uhkaa usein tappaa minut, jos viivyn kaupassa pidempää kuin hän on antanut aikaa. Pahinta on, että hän sanoo aina, että etsii minut ja lapset vaikka mistä, jos jätän hänet. Turvakodit eivät kuulemma häntä pidättele. Olen jo monta vuotta elänyt kauhuissani ja peloissani. Haluaisin pois tästä vankilasta, jonka mieheni on minulle tehnyt.

Sivut

Kommentit (26)

Minulle tuli tunne että mies käyttää vaan henkistä väkivaltaa, eli uhoaa, pitää sillä sinut " aisoissa" . Jos mies on vaikutusvaltainen hän osaa tämän valtapelin ja alistamisen keinot. Toki sinun tulisi ottaa varmanpäälle ja lähteä poliisin apuna pois sieltä, eihän sitä tiedä miten miehellä napsahtaa kun se lähdön hetki koittaa.

Ilmeisesti itse olet puhunut miehelle erosta ja katsonut hänen reagointiaan? Nyt kun lähdön teet, älä puhu mitään asiasta, äläkä uhkaile enää erolla.

Otat kännykän, rahapussin ja reppuun lapsille ja itsellesi vaatetta ja menet turvakotiin. Siellä on hyvä olla lapsien kanssa muutama päivä. Sieltä voit ottaa yhteyttä poliisiin ja hakea poliisin avulla loput tavarasi asunnostanne sitten kun olet asunnon saanut sinulle ja lapsille.

Onnea.

Vierailija:

Lainaus:

Jos et suostu menemään turvakotiin etkä muuttamaan pois etkä tekemään rikosilmoitusta poliisille noiden tappouhkausten vuoksi etkä kertomaan sukulaisillesi etkä ystävillesi, niin miten hitossa ajattelit ikinä pääseväsi pois? Odotatko että miehesi kuolee vanhuuteen, vai mitä?

Kamala tilanne sinulla, mutta ihan oikeasti ratkaisun avaimet ovat sinun käsissäsi. Kukaan ei voi sinua tulla sieltä pois raahaamaan, eikä tulekaan, vaikka odottaisit maailma tappiin asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mene turvakotiin ja sano mennessäsi että pelkäät miestäsi todella. Kyllä ne sua uskoo. Ei ne miestäsi sinne päästä. Ja jos yrittää tulla väkipakolla niin poliisit tulee ja vie Herra Yrittäjän siinä missä muutkin.

Ei pahalla, mutta miksi valitat jos et ole aikeissa tehdä mitään muuttaaksesi asioita? Kukaan muu ei voi sua pelastaa kuin sä itse.

T: turvakotiin 1½v ja 2 viikon ikäisten lasten kanssa aikanaan paennut, joka nyt asuu salatussa osoitteessa lastensa kanssa

En tiedä onko turvakodeissa muita kun naisia työntekijöinä ja nehän ei miestäsi pidättele jos sille päälle sattuu. Siksi menetkin nyt poliisiasemalle lasten kanssa ja vaadit suojelua. Jos poliisi vie sinut turvakotiin ja varmistaa että siellä on miehiä vuorossa, jäät sinne. Jos vaan käskevät menemään sinne, selität tilanteen että et uskalla ja pelkäät henkesi puolesta. Ihan sama vaikka hulluna pitäisivät eivätkä uskoisi, vaadit vaan suojelua ja jäät vaikka poliisilaitoksen penkille istumaan, ei ne sua väkisin kadulle heitä.

On ne vaikutusvaltaset ja pidetyt miehet ennenkin vaimojaan tappaneet.

Kuten varmasti tiedätkin, avaimet ratkaisuun ovat sinun taskussasi. Muista ottaa lapset mukaan kun lähdet, muuten voi olla ettet nää niitä enää ikinä.

T. psykopaatin entinen vaimo joka menetti lapsensa hullulle ja tietää tasan mistä puhuu.

Ota selville asuinpaikkakuntasi turvakodin osoite ja mene sinne! Usein nuo uhkailut onneksi ovat vain sairasta uhoa eivätkä johda toimintaan. Miehesi on vuosien myötä saanut sinut peloteltua passiiviseksi. Karista tuo passiivisuus ja toimi! Se on itsesi ja lastesi parhaaksi. Olen varma, että jos saat hakeuduttua turvakotiin, sinulle ja lapsillesi alkaa uusi elämä. Usko ihmisten pätevyyteen ja auttamishaluun.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi ja Taivaan Isän siunausta.

Miestäsi et silti voi noin vain karistaa elämästänne. Et voi tuosta vaan ottaa lapsia. Miehelläkin on heihin oikeus. Tapaat miehesi väkisinkin jossain vaiheessa, kun avioeroasianne ja lasten huoltajuusasia etenee. Mutta et sinä joudu häntä yksin tapaamaan. Turvakoti auttaa sinua, hankkii lakimiehen yms. Et joudu enää miehesi kanssa kahden.

Voimia. Tee jotain NYT äläkä jää miettimään.

Vierailija:

Lainaus:

Tietääkö kukaan, voiko toisella paikkakunnalla mennä turvakotiin? Voisimme lasten kanssa kadota nyt mummolareissulla. Olisi turvallisempi olo, jos mies ei asuisi ihan lähellä.

Ajattele lapsiasi, he ja myös sinä ansaitset parempaa. Olet aikuinen ihminen ja sinulla on oikeus elää vapaana ilman pelkoa. Olet niin turtunut tilanteeseen, että lähtö tuntuu vaikealta. Kun nyt teet sen, myöhemmin ihmettelet ainoastaan sitä, miten jaksoit näin kauan sairaassa tilanteessa.

Turvakodissa luulisi olevan kyllä sellaiset lukot ja turvajärjestelmät, ettei sinne sisään pääse kutsumattomat vieraat. Älä mene enää kotiin vaan katoa mummolareissulla juuri niinkuin sanoit.

Rohkeasti uutta päin, ansaitset parempaa!

Älä nyt hyvä ihminen anna sen hullun pilata enempää elämääsi. LÄHDE!

Mieti nyt jo tätäkin " jos olen kaupassa pidempään, kun hän on antanut aikaa" . Sinä olet aikuinen ihminen, et lapsi.

Noin ei pidä missään nimessä elää. Paitsi että sun elämäsi menee hukkaan, lapset jatkavat kärsimystä. Anna heille rohkean naisen malli.

Jos luit joskus siitä björkvistien tapauksesta- niin aika paljon samoja yhtymäkohtia. Ja siinähän vaimo pääsi sitten hengestään. Tuollainen mies on psykopaatti- terve ihminen on vihainen itseensä kohdistuvista vääryyksistä, mutta tosi surullinen, jos toinen haluaa vaikka muuttaa pois. Ihminen joka uhkailee, jotta ei tulis jätetyksi ja määräilee on sairas. Aina. Toiset ei tee mitään muuta kuin uhkailee, toiset taas tappaa.

Varmmin käy huonosti jos jäät.

Normaalielämässä sulla olisi oma elämä jossa tekisit valintoja; mitä työtä teet- kuinka kasvatat lapset ja mitä tärkeitä, mitä kaikkea sinä itse tarvitset voidaksesi hyvin- ja sitten miettisit arkesi niin että sulla olis aikaa itselle, lapsile, miehelle, mahd. työlle jne. Normaali-elämässä sä teetitse valintoja-joku voi niistä loukkaanua tai pyrkiä uuks muuttamaan, mutta sä päätät- koska sun elämä on arvokas ja tasan sun.

Itsekkin siis elin nuorempana suhteessa jossa mies oli hyvin mustasukkainen.. Loppujen lopuksi hän sulki minua jopa komeroon etten näkisi muita miehiä enkä pettäisi häntä(kauppaan, kaupungilla yms. en loppuaikoina päässyt ilman miestäni). Mies ei ollut väkivaltainen(joskus otti kovasti ranteista tai nosti esim. penkin ilmaan kun istuin siinä), uhitteli kyllä. Uhkasi tappaa jos petän häntä, uhkasi tappaan vanhempani, koiramme yms. Lapsia meillä ei ollut. Suhdetta kestin 3.5vuotta. Masennuin. Lääkärin, poliisin ja vanhempieni tuella sain omaisuuteni kodistamme pois ja pääsin muuttamaan. Mies ei tappanut ketään enkä sen koommin häntä ole nähnyt. Myöhemmin kuulin että mies oli ottanut itseltään melkein hengen juomalla liikaa viinaa useiden kuukausien ajan.

Lähde pois sieltä, mustasukkaisuus on oikeasti kamala rasite parisuhteessa.

Mutta... minä tein sen ratkasun sitten viimeinkin. EN HELVETTI ALISTU NOIN SAIRAAN IHMISEN KOHTELUIHIN.

Ja tein sen itselleni että sekä sillä paskalle selväksi ja lähdin lasten kanssa omasta kodista.

Tietääkö kukaan, voiko toisella paikkakunnalla mennä turvakotiin? Voisimme lasten kanssa kadota nyt mummolareissulla. Olisi turvallisempi olo, jos mies ei asuisi ihan lähellä.

Jos et suostu menemään turvakotiin etkä muuttamaan pois etkä tekemään rikosilmoitusta poliisille noiden tappouhkausten vuoksi etkä kertomaan sukulaisillesi etkä ystävillesi, niin miten hitossa ajattelit ikinä pääseväsi pois? Odotatko että miehesi kuolee vanhuuteen, vai mitä?

Kamala tilanne sinulla, mutta ihan oikeasti ratkaisun avaimet ovat sinun käsissäsi. Kukaan ei voi sinua tulla sieltä pois raahaamaan, eikä tulekaan, vaikka odottaisit maailma tappiin asti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat