Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (24)

Suomessa ei paljon mielikuvitusta osata käyttää näissä lasten nimivalinnoissa näin yleensä. Pankaa paremmaksi, Ruotsissa kastettu tänä vuonna ensimmäinen Barbie, nuken mukaan. Samassa perheessä ennestään Sindy, nuken mukaan hänkin. Isoveljet Benjamin ja Amadeus. Että näin naapurimaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

niin siitä voi sitten poimia nimen. Tulee sitten kaikilla nyt raskaana olevilla annettuksi sellainen sopiva hyväksyttävä nimi. Eikä anna vahingossa nimeä joka oikeasti onkin " huono" ja epäsopiva muiden äitien (joiden lapsilla tietenkin on passelit, täydelliset nimet) mielestä.

Voi sitten hyvillä mielin mennä puhuttelemaan lastaan nimellä puistoihin kun tietää, että on hyväksyttävä nimi....

inhottaa kun täällä puhutaan niin halveksuvasta näistä nimistä. Sehän voi olla että se sukupolvi jota teinit edustaa pitää näitä nimiä kauniina ja niistä tulee tulevaisuuden suosikkeja. Ihan samalla tavalla kuin meidän äidit ovat antaneet Pekkaa, Sannaa, jne. Jokainen ikäpolvi luo omat suosikkinsa ja aika muuttuu. Monestihan mummot kavahtelee mikä ihmeen nimi sille lapselle tuli kun ei tullutkaan Heikkiä, vaikka muiden mielestä olikin aikaansa sopiva nimi.

Toisaalta me myös kansainvälistytään koko ajan ja sen mukana meille tuli uusia " eksoottisia" nimiä joihin toiset ihmiset ihastuvat.

Itse olen ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa ja voin sanoa että miehen kotimaassa ne nimet vasta järkyttäviä onkin kun siellä annetaan ihan omia nimiä (ei mistään kalenterista) tyyliin äiti on Laila ja isi Pekka, niin lapsesta tulee Peila, Laika tai vaikka Kalai. Ja siellä kukaan ei arvostele, se on sen lapsen nimi. Sen takia olen itse oppinut siihen etten kauhistele nimiä kun tiedän että siitä lapsesta tulee nimensä näköinen. Ja vaikka en itse nimestä tykkääkään niin eihän se mun ongelma ole kun en ole se lapsi.

Ainoat nimet joita kauhistelen ovat tyyliin Killu, eli mistä lapsi tulee ihan varmasti kiusatuksi. Ja toinen mikä olisi suotavaa olisi että etunimi sointuu sukunimeen, eli ei Ridge Virtanen. Ihanaa olsi myös se että nimet lausutaan oiken sen mukaan mistä kielestä ne tulee. Eli jos lainataa ranskasta Sophia nimeä, niin se lausutaan Sofia eikä suomalaisittain Sophia.

30-40 vee mammat antaa? pyry ilmari? ei kai vanhemman ikä kerro mitään siitä mikä lapselle tulee nimeksi.. makuasiahan tuo nimi on.. ja mä en pidä enään mitään nimiä outoina..

kertomaan ilman ystävänsä/sukulaisensa lupaa lapsen nimen? Omg.

Nimet on nimiä ja jokainen kantajalleen ja antajalleen tärkeä. Sen sijaan käytöstavat on hukassa, joka on todella junttia!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat