Vierailija

Meillä nyt reilu 2-v tosi villi pikku poika. Hän on tottunut lentämään n.2 - 3h pätkiä. Yleensä ollaan menty keski- tai etelä- Eurooppaan välilaskulla. Nyt ajattelin et voisin ens talveksi tilata meille reissun jonnekki vähän pidemmälle. Itseäni kiinnostaisi Brasilia ja Venezuela mut lennot hirvittävät. Finnmatkojen sivuilta luin että Veneuelaan kestäisi 14h jossa yksi välilasku mutta silloinkaan ei koneesta pääsisi ulos.

Kanarialle lähtö ei yhtään kiinnostaisi kun siellä olen jo useasti nuorempana käynyt samoin Marokossa. Afrikan alueet eivät muutenkaan kiinnosta. Thaimaa ehkä mutta sielläkin tulee sama lento-ongelma vastaan.

Missä olette lasten kanssa talvisin lomailleet ja onks pitkä lento ollut ongelma?

Kommentit (9)

Thaimaan lentomatka oli mustakin ihan siedettävä vähän yli puolitoistavuotiaan kanssa. Kymmenisen tuntia, ei välilaskua. Pitkät lennothan on usein yöaikaan, mikä helpottaa, koska kyllä sitä lasta väkisin rupeaa jossain vaiheessa nukuttamaan. Itsellä voi kyllä unet jäädä vähiin. Ja kolmevuotiaalle saa jo oman istuimen, mikä helpottaa matkantekoa kummasti.

Mä luulen että eniten lennoissa on kyse vanhempien jaksamisesta. Me ollaan matkusteltu siitä asti kun lapsi oli 6 viikkoa (miehen suku ulkomailla) ja täytyy sanoa että mitä pidempi yksittäinen lento on sen parempi. Eli ne on yleensä yöaikaan ja silloin meillä lapset nukkuu suurimman osan matkasta.

Hankalia ovat matkat joissa on paljon välilaskuja ja koneen vaihtoja. Ainoastaan Köpiksen kenttä on sellainen jossa meillä lapset viihtyy. Ja me päästään loungeen koko perhe, muttei lapset siltikään jaksa olla kentillä. Plus sitten monet kentät on niin isoja että lasten ja tavaroiden kuljettaminen on rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

suorat lennot. Kaksi lasta, nyt 2,5 ja 5.

Ehdottomasti hankalin matka on ollut paluu Italiasta, koska lento lähti ja saapui keskellä yötä.

Meillä rauhallinen 4 vee joka on matkaillut pienen elämänsä, aina on pärjätty.

Ehkä yölento olisi teille paras vaihtoehto, menisi edes osa matkasta nukkuessa. Viime syksyllä mentiin päivälennolla Bangkokiin ja vähän etukäteen panikoin miten matka sujuu mutta mukavasti meni. Koneessa on aina niin paljon ihmeteltävää...Tosin vastasin n. 250 kertaa kysymykseen: " Koska ollaan perillä?"

Mutta jos etsitte tavanomaisuudesta poikkeavaa kohdetta talvella, voisi yksi vaihtoehto olla Dubai, 6h:n lentomatkan päässä.

..jouluna, lapset 2v ja 9v. Ei välilaskuja, 10h meno ja paluu vähän enemmän, lapset nukku putkeen 7 tuntia molemmilla matkoilla. Aikuisilla se vaikeampaa on.

mietitty Dubaita matkakohteena joulukuussa, kun tyttömme olisi puoltoista vuotias. Mitä nyt olen keskustelupalstoja tässä kolunnut, aika positiivista kommenttia on ja taitaa olla lapsiperheellekin ihan hyvä kohde. Ainakin pitäis olla turvallista ja siistiä...Rakennustyömaat voi tietty vähän hankaloittaa rattaiden kanssa kulkiessa, mutta me pidetään tota kuitenkin aika hyvänä vaihtoehtona. Kanariaa ollaan mietitty, mutta kun mä en siihen oikein vaan lämpene.

Dubai olis kyllä ihan hyvän matkan päässä mut se vaan ei jotenkin miellytä. Lapsettoman ystävät on kehunu sitä kohteena mut en tiä sopiikse lapsiperheille. Mun mielikuva voi olla väärä.

Lasten iät matkoilla 1v / 2v ja 5v / 6v, molemmilla kerroilla yksi vaihto lennolla. Hienosti meni, yölento kun oli, niin nukuttiin koko poppoo välilaskuun asti ja siitä olikin enää pari tuntia niin oltiin perillä. Täksi talveksi taas kaavaillaan uutta matkaa ;-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat