klo 13:28 | 17.4.2007
Kyselinkin täällä jo aiemmin mielipiteitänne, ja päädyin ajatukseen, että kolmannesta lapsestamme tulee Usva tai Uljas. Nyt tiedämme, että tulossa olisi poika, mutta mies ei ole vielä lämmennyt Uljakselle! Muita ehdotuksia siis kaivataan...
Sisarusten nimet: Lilja Josefiina ja Aatos Benjamin.
Hahmotelmia:
Valo, Jalo, Uuras -> Itse tykkään eniten ehkä Jalosta, mutta mies vierastaa kaikkia:/
Tiitus, Justus, Kaius
Mies tykkäisi Viljamista. Mukavan pehmeä nimi, mutta hiukan tavallinen...
OM rv 34+6
Mulle luonteva taivutus on Tuomaan, Eliaan, Armaan, Uljaan. Näistä kolme ensimmäistä on tuttuja tai sukulaisia ;o) Mutta tiedän, että jotkut taivuttavat ne Tuomaksen, Eliaksen, Armaksen ym. Mun korvaan jälkimmäinen tapa kuulostaa kauheen kovalta... :o/
Muutama muu:
Paulus
Valio
Visa
Oras
Vilho
Vilhelm(i)
Vinski
Hiski
Hannes
Joel/Jooel
Simeon
Niiles
Niila
Oula
Ossian
Otava
Otso
Muista miettimistänne nimistä en niin välitä, koska en yleensäkään pidä tuon ajan merkitysnimistä (Armas, Uljas, Aatos, Jalo ym.) Luontonimet ovat mielestäni hienoja. Miten olisi Touko?
Aare yhdellä ärrällä tai Wiljam tuplaweellä. Mä en ainakaa tiedä ketää Wiljamia.
Uljas sopisi kyllä hyvin joukon jatkoksi, mutta pitäähän sen nimen miellyttää molempia =)
Tässä vielä muita ehdotuksia:
Aarre
Alvar(i)
Alvaro
Anton
Arvo
Aulis
Eelis
Eevald
Eevert
Eljas
Taisto
Topias
Tuomas
Urho
Urmas
Vilho
Ehdotuksia toiseksi nimeksi:
Konstantin
Ossian
Simeon
Valdemar
Valentin
Vilhem(i)
Viljami on kyllä aika lähellä Liljaa... Uljas olisi kyllä hieno! (Jonka mä muuten taivuttaisin Uljaan eikä Uljaksen). Tässä pari ärrätöntä ehdotusta:
Taito
Voima
Aito
Mainio
Akseli
Aale
Touko
Tuulos
Ilmo
Toimi
Toiseksi nimeksi
Julius
Esaias
Sisarusten nimet: Lilja Josefiina ja Aatos Benjamin.
Jousia! Komea nimi, ja komeasti myös sopisi Liljan ja Aatoksen veljelle. Entä Sulo tai Kauno?
Edellisitä tykkäsin eniten nimistä
Armas -> Gallup: kummin taivuttaisit?
Aarre -> sama
Otso -> miehellä tästä kyllä hieman assosiaatioita erääseen tuttuun...
Hmmm... Nuo taivutusasiat hieman pohdituttaa. Pointtihan on se, että nimenkantaja saa itse päättää taivutuksesta, mutta en haluaisi sellaista nimeä, että ihmisten pitäisi aina pohtia taivutusta...
Ja ai niin, kahdessa ensimmäisessä on myös se ongelma, että ne ei ole lasten suussa helpoimpia lausua. Meillä ei lapset osaa sanoa vielä r-kirjainta.
Mietintä jatkuu. Kommentteja ja uusia ehdotuksia toivotaan edelleen!
Tuon Armas nimen taivuttaisin luultavasti Armaksen, mutta Aarre nimen kohdalla en kyllä tiedä miten taivuttaisin ;o)!
tuli vielä muutama ehdotus mieleen:
Tarmo
Aamos
Sampo
Eliel
Tahto
Terho
Lassi
Vilppu
Frans
Arvid
Ensio
jo ehdotetuista Kaius ja Armas olisivat minusta hyviä. Annan ehdolle myös nimen Eelis.