Seuraa 

Kyselinkin täällä jo aiemmin mielipiteitänne, ja päädyin ajatukseen, että kolmannesta lapsestamme tulee Usva tai Uljas. Nyt tiedämme, että tulossa olisi poika, mutta mies ei ole vielä lämmennyt Uljakselle! Muita ehdotuksia siis kaivataan...

Sisarusten nimet: Lilja Josefiina ja Aatos Benjamin.

Hahmotelmia:

Valo, Jalo, Uuras -> Itse tykkään eniten ehkä Jalosta, mutta mies vierastaa kaikkia:/

Tiitus, Justus, Kaius

Mies tykkäisi Viljamista. Mukavan pehmeä nimi, mutta hiukan tavallinen...

OM rv 34+6

Kommentit (12)

Mulle luonteva taivutus on Tuomaan, Eliaan, Armaan, Uljaan. Näistä kolme ensimmäistä on tuttuja tai sukulaisia ;o) Mutta tiedän, että jotkut taivuttavat ne Tuomaksen, Eliaksen, Armaksen ym. Mun korvaan jälkimmäinen tapa kuulostaa kauheen kovalta... :o/

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muista miettimistänne nimistä en niin välitä, koska en yleensäkään pidä tuon ajan merkitysnimistä (Armas, Uljas, Aatos, Jalo ym.) Luontonimet ovat mielestäni hienoja. Miten olisi Touko?

Uljas sopisi kyllä hyvin joukon jatkoksi, mutta pitäähän sen nimen miellyttää molempia =)

Tässä vielä muita ehdotuksia:

Aarre

Alvar(i)

Alvaro

Anton

Arvo

Aulis

Eelis

Eevald

Eevert

Eljas

Taisto

Topias

Tuomas

Urho

Urmas

Vilho

Ehdotuksia toiseksi nimeksi:

Konstantin

Ossian

Simeon

Valdemar

Valentin

Vilhem(i)

Viljami on kyllä aika lähellä Liljaa... Uljas olisi kyllä hieno! (Jonka mä muuten taivuttaisin Uljaan eikä Uljaksen). Tässä pari ärrätöntä ehdotusta:

Taito

Voima

Aito

Mainio

Akseli

Aale

Touko

Tuulos

Ilmo

Toimi

Toiseksi nimeksi

Julius

Esaias

Sisarusten nimet: Lilja Josefiina ja Aatos Benjamin.

Edellisitä tykkäsin eniten nimistä

Armas -> Gallup: kummin taivuttaisit?

Aarre -> sama

Otso -> miehellä tästä kyllä hieman assosiaatioita erääseen tuttuun...

Hmmm... Nuo taivutusasiat hieman pohdituttaa. Pointtihan on se, että nimenkantaja saa itse päättää taivutuksesta, mutta en haluaisi sellaista nimeä, että ihmisten pitäisi aina pohtia taivutusta...

Ja ai niin, kahdessa ensimmäisessä on myös se ongelma, että ne ei ole lasten suussa helpoimpia lausua. Meillä ei lapset osaa sanoa vielä r-kirjainta.

Mietintä jatkuu. Kommentteja ja uusia ehdotuksia toivotaan edelleen!

Tuon Armas nimen taivuttaisin luultavasti Armaksen, mutta Aarre nimen kohdalla en kyllä tiedä miten taivuttaisin ;o)!

tuli vielä muutama ehdotus mieleen:

Tarmo

Aamos

Sampo

Eliel

Tahto

Terho

Lassi

Vilppu

Frans

Arvid

Ensio

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat