Seuraa 

Kommentit (4)

Ainakin. Mutta meidän pojan vatsaan kyllä kertyy ilmaa vaikka mitä yritin, nyt vasta yli 4 kk:n iässä helpottaa. Neuvolassa suositeltiin selällään imettämistä, siis niin että minä olin selälläni ja vauva makasi mahallaan siinä rinnan päällä. Ilmaa meni mahaan silti mutta ilmavaivat helpotti, niitä ei tarvinnut enää niin kauheasti vääntää vaan tuli jotenkin helpommin. Nyt poika piereskelee yöllä mutta ei enää edes herää siihen...

Hups, se lähti reippaasti..

Eli olisin kysynyt mitä ruokia kannattaisi vältää kun imettää. Kun tuntuu et vauvan masuun (3 viikkoa) kertyy ilmaa aivan älyttömästi.

Olen kuullut et sipuli ja ruisleipä voivat olla syyllisiä. Mitkä muut?

Varmaankin kaalit?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noin neuvottiin neuvolassa. Ja tietty yhdelle vauvalle aiheuttaa joku mikä toiselle ei. Itse välttelen seuraavia: kaalit, herneet, sipuli, paprika, mausteiset ruuat, limukat(ym. " kuplivat" juomat), suklaata ja kahvia mahd.vähän mutta niitä kyllä menee jonku verran... Itse syön maitohappobakteereita ja tuotteita joissa on (gefilus). ja nyt olen antanut vauvallekin gefilus-maitohappobakteereja, ja se on tuonut vähän apua.

meidän pojalle tuli tosi paljon ilmavaivoja kun join appelsiinituoremehua. Omena ja voimakkaasti maustettu ruoka ovat kanssa sellaisia mitkä voi tehdä ilmaa. Toisilla tekee rasvaliukoiset d-tipat, joten vaihto jekoviteihin auttaa sen suhteen.

Helpotuskeinoja: Kylvyt, vauvahieronta (puoliympyrää vatsalla suolen kulkusuunnan mukaisesti vasemmalta alhaalta yläkautta oikeialle alas), Disflatyl tai cuplaton, jos rinta on kauhean täysi lypsä käsillä vähän tyhjemmäksi ennenkuin syötät vauvan, röyhtäyttäminen ruokailun välillä ja lopuksi... Meillä hieroessa ihan tunsi miten ilmakuplat liikkuivat vatsassa eteenpäin ja usein kun hierontaa jatkoi pepusta tuli ilmaa ja kakat. Jalkoja voi myös kevysti painaa koukistettuina vatsaa vasten, jolloin ilma tulee ehkä helpommin. Vatsallaan pitäminen poikittain omien jalkojen päällä voi myös helpottaa ja kantoliinassa kantaminen (en ole varma saako 3-viikkoista vielä kantaa sammakkoasennossa 2-ristisidoksessa, mutta pian ainakin se käy).

Tämä tuli nyt vähän sekavasti kun kirjoitin sitä mukaan kun juttuja tuli mieleen. Omilla lapsillani olen käyttänyt vähän näitä kaikkia ja lisäksi on käyty kahden kanssa vyöhyketerapiassa, mutta kyllä näilläkin alkuun pääsee. Jaksamista!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat