Vierailija

Meillä 15-vuotias tyttö kinuaa Ruisrockiin. Sanoi, ettei pääse ennen kuin on 18. Olenko liian tiukka?

Kommentit (15)

meitä oli aina 4-6 saman ikäistä tyttöä.

Mutta se tottakai riippuu ihmisestä ja seurasta.

Kyllä mekin siideriä juotiin mutta osattiin ottaa iisisti. kaikki eivät tietenkään osaa.

Meillä aina 2-3päivän reissuja.

Jos on 18v ikäraja.

Johonkin missä ei olla yötä, ja jos mahdollista, että on kotinurkilla tai että itse vien, niin voin päästää teini-ikäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä taisin olla eka kertaa joskus 14-vuotiaana, mutta vain päiväseltään ja veljeni kanssa. Ensimmäinen yön yli reissu oli luokkakavereiden kanssa Provinssirockkiin lukion ekalla eli mitä mä nyt sitten olin, 16. Sitten 16-18-vuotiaana tulikin rymyttyä kaikki mahdolliset festivaalit.

Ja siellä oli juuri sellaista kuin vanhemmat pelkää. Viinaa en juonut, mutta miesten kanssa sekoilin oikein urakalla ja kaverit joi viinaakin. Tämä on munkin dilemma tulevaisuudessa, koska olin silloin ehdottomasti sitä mieltä, että ne oli ihania kokemuksia ja nuoruuteen kuuluvia juttuja, mutta kun toisaalta ihan hyvin tietää, että mitä se touhu on...

Mutta 16-vuotiaan varmaan kyllä päästäisin. Riippuu tietenkin lapsesta vähän.

Mikäli lapsi tulisi kotiin yöksi, alentaisin ikärajaa (tällöin pystyisin itse tsekkaamaan lapsen kunnon). Mikäli yön poissaolo, pitäisin tiukasti kiinni siitä miltä minusta tuntuu.

En todella osaa sanoa. Esikoiseni on 13, eikä halua minkäänlaiseen konserttiin kovan metelin vuoksi. Hän on suht järkevä, harkitseva. En osaa tarkasti sanoa, koska hänet päästäisin.

Itse oon festareilla reissannut täysikäisenä, hauskaa pitänyt ja syyn ja seurauksen ymmärtänyt.

Tietty vielä se vaikuttaa, millaisessa porukassa liikkuu. Ikärajaa ei pysty sanomaan, mutta jos olet huolissasi lapsen liikkumisesta ihan jo iltasella, älä päästä vielä. Ehtii hyvin myöhemminkin. Festareilla asiaan kuuluu suurella osalla alkoholi, festariheilat etc. Järkevästi hauskaa pitäen festarit on mahtava kokemus, joita on kiva muistella vielä vuosikymmeniä myöhemminkin. Mutta jos lapsi käyttää alkoholia, siinä on aina ylimenon vaara. Ja humalainen nuori on aika valmista riistaa poimittavaksi, jos kaveritkin on teillä tietämättömillä.

Itse oon ollut sen verran villi, että pidän lapsillani suhteellisen tiukat rajat. Päiväfestareille voisin päästää ja olla itse vastassa. Tosin todennäköisimmin olisin itse siellä festareilla : )

Niin ja jos lapsesi on impulssiivinen, älä päästä vielä, jos yhtään epäilet.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat