Vierailija

Miksi pitäisi ostaa oma asunto. Helsingissä saa maksaa pitkälle yli 150000 euroa 60 neliön ' perheasunnosta' . Miksen asuisi asossa 650 eurolla kuussa kun saan sillä kolmion kivalta alueelta ja jää enemmän käyttörahaa kuussa?

Sivut

Kommentit (42)

Me asumme asossa, tosin emme suunnittele asuvamme tässä loppuelämäämme vaan joitakin vuosia, jotta saamme samalla rahaa säästetyksi omaa asuntoa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onko yleistäkin että vesi ym. maksut kuuluvat vastikkeen hintaan? Jos alle 700 eurolla selviää niin minäkin muutan asoon. Kauan muuten olitte jonossa että saitte tuon 85 - neliöisen?

Mutta vain jos saa joka kuukausi rahaa säästöön!!!!!!!!!!!! Muuten pidemmän päälle asossa asuminen on kalliimpaa kuin oman ostamien. Oman ostaminen tulee halvemmaksi jos pystyy lyhentää lainaa suurilla summilla ja laina-aika ei ole kovin pitkä tyyliin 20 vuotta. On muuten laskettu miljoona kertaa tämä ;)

Kolmesta maksetaan vesimaksut ja autokatospaikasta joka kuukausi, lämmitys yms. kaikki yhteensä 620 euroa. Asunto melko uusi ja hienolla paikalla. Rahaa laitetaan säästöön joka kuukausi ja jossain vaiheessa ostetaan sitten omakotitalo :) Tiedän kyllä useita perheitä jotka asuvat ihan " vakituisesti" asoissa. Ja sitten jos riittää esim. joku 50-60 neliöinen asunto niin vastike on vaan jotain 400-500 euroa.

Mutta me ei asutakkaan pääkaupunkiseudulla...

Vierailija:

Lainaus:

Pk-seudulla n. 10 euroa/neliö. Kuinka paljon on vesi -ja sähkölasku? Jos lähenee jo kaikkinensa tonnia niin on kyllä järkevämpää maksaa omaa pois. Miten joku voi säästää asossa asuessaan?

ettei haluta siihen asuntolainahelvettiin.

Joskus kun jotain perintöä tulee katsostaan sitten, luovuttaisko tästä asosta ja ostettaisiin oma tilalle.

Maksan vesineen 607e.

Sähkö jotain 50e/3kk...

Kyllä mä tätä halvempana vaihtoehtona pidän, kuin vuokra-asumista. Ja eron huomaa varsinkin naapureissa...

Ihan sama onko oma viime kädessä halvempi vai ei, ei saada eikä oteta sellaista lainaa, että vastaava asunto meille Espoosta irtoaisi. Näin tämä nyt vain menee..

Pk-seudulla n. 10 euroa/neliö. Kuinka paljon on vesi -ja sähkölasku? Jos lähenee jo kaikkinensa tonnia niin on kyllä järkevämpää maksaa omaa pois. Miten joku voi säästää asossa asuessaan?

Maksan vesineen (minä+8-vuotias) 520 euroa kuukaudessa. Ja tähän olen ajatellut myös jäädä - en missään nimessä saa yksin sellaista lainaa, jolla voisi tällaista vastaavaa maksaa.

ei pk-seutua, sisältää veden. Tasokas asunto, johon saan noin 400¿/kk asumistukea (olen hoitovapaalla 2 lapsen yksinhuoltaja). En vaihtaisi tässä tilanteessa mihinkään. Turvallinen, rauhallinen ympäristö, lähinnä eläkeläisiä muut talon asukkaat. Riskitön vaihtoehto, suosittelen.

Mieluummin maksaa omaa kun vieraalle jne. Koko ajan kysellään, että koska muutetaan omaan asuntoon. Ajattelin vaan, että olemmeko jotenkin poikkeuksellisia kun ajattelemme niin? Kuinkahan kauan asoissa yleensä asutaan? Me ajattelimme ainakin yhteensä n. 5-6 vuotta asua... t. ap

Miksi maksaisi suuria summia asunnosta vain että se olisi " Oma" (jota se ei kuitenkaan oikeasti ole, jos on kyse asunto-osakeyhtiöstä eikä omakotitalosta). Mieluummin asun mukavasti, unelmien paikassa isossa perheasunnossa meren rannalla isossa kaupungissa kuin muuttaisin jonnekin takahikiälle vain siksi että olisi halvempaa... Minä maksan tästä sijainnista, mukavuudesta ja huolettomasta asumisesta (talonmies tekee kaikki pihatyöt ja korjaukset) ihan mielelläni.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat