Vierailija

Olen nykyään usein ihmetellyt, että miten jotkut onnistuvat lihomaan jotain 25-50 kg ylipainoisiksi. Itsekin olen ollut ylipainoinen ja silloin söin mitä halusin ja esim. illallakin saatoin vetää iltapalaksi 8 ruisleipää kaikkine päällyksineen ja kahvileipää meni joka päivä ja viikonloppuisin karkkia, suklaata tms. Kotiäitiaikoinani tein toki itse ruoan ja saatoin esim. lasagnea vuoallisen tehtyäni vetää siitä kerralla yksin puolet, eli söin tavallista ruokaa muutaman rekkamiehen annoksen! Liikuntaa en harrastanut ja kasvikset olivat kurkku ja tomaattisiivut leivän päällä muiden päällysten ohella. En kuitenkaan ole koskaan ollut kuin maksimissaan 10-13 kg ylipainoinen. Nyt jälkeenpäin ajatellen ruokailutottumukseni olivat ihan järjettömät. En kuitenkaan käsitä, että miten ja mitä sitten syövätkään ne ihmiset, joilla on ylipainoa kymmeniäkin kiloja, kun minä en tuolla mässäilyllä ikinä lihonut lihavammaksi..:O

Sivut

Kommentit (38)

Olet aika pitkälti oikeilla jäljillä! Monelle on vaan helpompaa ajatella olevansa jotenkin sairas kuin myöntää lihoavansa ihan omasta syystään.

Olen viimeiset kymmenen vuotta painanut 85 kiloa ja olen 172-senttinen. Tulin raskaaksi, synnytin lapsen, tulin taas raskaaksi ja saimme toisen lapsen ja ta-daa: painan edelleen sen 85 kiloa, eli minulla on edelleen se 20 kiloa ylipainoa. Syön ihan normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lihomisen kanssa. Kyllä raskaanaollessakin pitää sitä ruokaa mässätä että luhois. tottakai aina tulee normaaleja kiloja mutta kun syö ja liikkuu normaalisti niin silloin kiloja ei pitäisi ylimääräisiä tulla. toki löllöjä voi jäädä kuten mullakin neljän lapsen jälkeen.

Silloinhan sitä ei kerkee palautua jos on kokoajan raskaana. sis jos alkaa seuraavaa odottaa kun edellinen 3 kuukautta.

mutta se mahtava geenilöydös vain altistaa lihavuudelle; ei siis automaattisesti tarkoita että on lihava! kyllä sitä evästä täytyy mättää suuhun liikaa joka tapauksessa!

Ja se että joku ei liho on ihan yhtä normaalia.. elimistöt on erilaisia, toisen elimistö käyttää ruuan tarkasti ja varastoi liiat myös herkästi. Mutta edelleen pitää paikkansa se että jos sitä alkaa vyötärölle tai persauksiin kertyä niin liikahan sitä on sitten syöty!

Jokainen jos söisi oma kulutuksen mukaan niin eihän ylipainoa tulisi....

Onhan autojakin pieni kulutteisia ja suurikulutteisia mutta ei niitäkään tankata enempää kuin tarve vaatii....

Sinä et ehkä näe koko totuutta hänen normaalista arkiliikunnastaan kylätilaisuudessa.

Ystäväni syö ihan järkyttävän epäterveellisiä ruokia, mutta hän myös liikkuu joka paikkaan kävellen ja kuluttaa ihan ohimennen kaiken syömänsä.

Serkkuni koko perhe on varsinaita hoikkeliineja ja syövät vähemmän, kuin minä (olen ihan normaalipainoinen), vaikka ovat 2 päätä pitempiä=)

on enemmän kuin se yksi prosentti koko väestöstä, saati sitten ylipainoisista. Lisäksi kun lasket muut ylipainoa aiheuttavat sairaudet ja lääkitykset, pääset helposti aika isoon osuuteen ylipainoisista, joilla on ainakin lisärasitteena sairaus tai lääkitys, joka aiheuttaa ylipainoa.

Tarkista nyt faktat ennen kuin alat yleistää.

Eli tosissaan kun arvostelette ylipainoisia niin ei kaikki johdu aina syömisestä! Niitä kiloja olen nyt sitten 1½ vuotta tiputtanu ja ei ole helppoa!!!

Vierailija:

Lainaus:

on miehen kanssa ihmetelty usein sitä, että kuinka mies pysyy niin hoikkana, ja minä lihon. Mies ei syö kasviksia, minä syön 0,5-1 kg päivässä (usein raakana, ei siis rasvassa kypsennettyjä). Mies syö sipsejä vähintään kerran viikossa, minä ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Mies syö usein työpäivän aikana kebabin tai pitsan, minä kouluruokaa. Samanlaiset annokset syömme päivällistä, samaa ruokaa. Mies syö lisäksi päiväkahvilla aina munkin, pullan tai viinerin. Jos kotona on herkkuja tai leivon, syömme molemmat, mies yleensä enemmän. Ja kaiken huippuna mies istuu sekä työkseen että kotona tietokoneella, ei koskaan kävele ja pyöräilee ehkä 50 km vuodessa. Minä kävelen työmatkoja 50 km viikossa + käyn kuntosalilla ja uimassa. Mies on siis n. 5 kg alipainon puolella (bmi 19,8) ja minulla 20 kiloa ylipainoa (bmi 31).

Kuka keksii selityksen?

elimistöt on erillaisia, käyttävät safkat erillailla hyväkseen ja ihmiset erikokoisia ...

Se on vaan hyväksyttävä että toiset voi elää pelkillä " roskaruuilla" lihomatta

Ja taas auto vertaus: voi olla kaksi suurimpiirtein samanlaista ja samakokoista autoa .... ja toinen kulkee 100km kaksi litraa vähemmällä ja tämä siis ihan ilman ajotapojen vaikutusta!....

jos niinkin yksinkertainen kapistus kuin auto toimii näin niin kai se ihmisiltäkin onnistuu..?

Ja on muuten tosi ärsyttävää kun paino meinaa vaan nousta jatkuvasti vaikka syön terveellisesti ja vähän. En siis syö mitään suuria annoksia, en syö viinereitä, juo mehuja, limuja, käy pikaruokaloissa koskaan jne. Liikun lähes joka paikkaan pyörällä taikka kävellen jne. Ja siltikin minulla on vain sitkeästi noin 5-10 ylimääräistä kiloa ja jos vähänkään lopetan painon seuraamisen niin paino lähtee lisääntymään hyvinkin nopeasti :(

Se on muuten niin veemäistä kun aina kuvitellaan että itse sinä olet " syyllinen" kiloihisi jne..... Mulla ei ole edes pahaa vajaatoimintaa. En voi edes kuvitella että miten tuskallista niillä on joiden kilppari ei toimi ollenkaan, eikä hormonit tehoo halutulla tavalla!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat