Seuraa 

Sivut

Kommentit (40)

Ihana yllätys!!!

Minäkin haluaisin olla kesällä raskaana niin ei tarviis selitellä isoa mahaa! Sais olla luvan kanssa " lihava" ! ;-) Täällä meidän pikku paikkakunnalla ihan oikeesti aletaan joka kesä juoruamaan, että minä olen raskaana! Johtuu tuosta mun kamalasta pömppömahasta joka on ja pysyy!! Se on ollut siinä silloin, kun painoin 20kg vähemmän ja on edelleenkin... Sukuvika osittain... ;-)

Meillä ollaan flunssassa. Tai siis minä ja Onni. Olis niin ihanaa olla terve ja haravoida tuolla pihalla mutta tässä kunnossa ei kyllä jaksa... Pihalla olis useampi projekti joidenka kimppuun pitäis päästä mutta saa nyt nähdä milloin se onnistuu. Viime kesältä jäi monta hommaa mulla kesken... Toivottavasti ne sais nyt ennen itikoiden tuloa valmiiksi, koska sitten minä en naamaani pihalle laita! ;-) Kukkapenkistäkin kaivoin syksyllä keskeltä kukat pois ja en ehtinytkään istuttaa uusia niin nyt siinä on sit kiva " pikku" kolo... Reunoilla kasvaa liljoja tms.

Tomaateista haaveilen minäkin mutta meillä ei oo kasvihuonetta. Olen sitten kasvattanut muutamaa tomaattia autokatoksessa, kun siinä on semmoiset pleksilasit ja tosi kuuma kesällä. :)

Kesälomareissuja ei olla ehditty vielä kovin paljoa miettiä. Ainakin meidän mökillä käydään, kun sinne on vaan parin tunnin ajomatka. Varmaan sit jossain muuallakin mutta suunta on vielä avoin. Minä ehdotin miehelle, että voitais tehdä lomareissu Ikeaan mutta miehelle se ei ollut kovinkaan mieluisa ajatus! :)

Mun tekis kauheesti mieli lähteä laivalle! Siis ihan vaan kaveriporukalla. Harmittaa vaan, kun täältä on niin pitkä matka, että siihen reissuun menis se kaksi yötä ainakin välimatkojen vuoksi.

Jaahas nyt kuuluu itkuhälyttimestä semmoisia karjaisuja, että taitaa olla nuori herra hereillä!

kumppari&onni

Viljaa, kunta tarjoaa yhden ultran ja ajattelin mennä rakenneultraan, koska se sitten olikaan... Np-ultra ois sekin ihan paikallaan, mutta tarttee kattoo noita yksityisiä. Mulla kun ikää alkaa jo olla, niin ehkä sitä haluaa tarkemmin tietää miten toi pikku parasiitti tuolla jakselee.

Tuosta viljaan mainitsemasta Vaikeasta Iästä on näköjään aloitettu oma ketjunsakin.

Niin ja siitä siitepölyallergiasta. Mä olen kovin allerginen koivulle ja heinille. Siis niin allerginen että pahat siitepölykeväät ovat mulla tarkoittaneet paitsi vuotavaa nenää myös vuotavia silmiä, hengenahdistuskohtauksia ja ylipäätään niin kurjaa oloa, että jos mahdollista en ole mennyt ulos talosta ollenkaan (lääkityksestä huolimatta -musta tulee täysi nappiaddikti.). Ja mä olen saanut oireita jo silloin, kun ensimmäiset siitepölyhiukkaset leijailevat tuulten mukana tänne jostain pahuksen Puolasta tms. Mutta arvatkaapas mitä? Tänä keväänä ei mitään oireita, toistaiseksi :-o. Ilmeisesti voin kiittää raskautta tästä olotilasta.

Vielä raskaana olosta -joku äiti taas äskettäin sanoi, että rakastaa olla raskaana. Voi vitsi. Musta olis kiva jos nyt sais tietää olevansa raskaana ja viikon päästä mentäis jo synnyttämään. Ne noin 39 vkoa siitä välistä vois aivan hyvin jäädä pois...

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aurinkoista on täälläkin, aika viileää oli kyllä ulkona. Huomiselle ainakin luvattiin kamalaa ilmaa, taidamme pysytellä sisätiloissa. Aamupäivällä Joona kaatui hiekkalaatikolla naamalleen, niin että koko suu ja nenä olivat täynnä hiekkaa. Pakko oli raahata poika kesken ulkoilun sisälle pesulle, kauhean huudon saattelemana. Joona viihtyy todella hyvin ulkona nyt, kun osaa kävellä kengilläkin ja voi pitää ohuempia lapasia ja saa lapioista ja muoteista kiinni.

Eilen kävin hakemassa valokuvaamosta Jontun 1-v kuvat. Ihanat kuvat kyllä, mutta on ne kalliita.

KL: Mä kuulun myös niihin, jotka rakastavat raskaana olemista. On oikein ikävä sitä aikaa...Mulla on kyllä muutenkin niin hirveä vauvakuume, ettei mitään rajaa. Mä en vaan saa päätettyä, että menenkö nyt töihin vai en. Toisaalta olis rahan takia pakko tehdä töitä ennen mahdollista pikkukolmosta, mutta mä en millään raaskisi viedä Joonaa vielä hoitoon. Ei osaa päättää...

Eilen käytiin mun vanhemmilla ja mun isä kävelee nyt kyynärsauvoilla sen selkäleikkauksen jäljiltä. Aina, kun isä meni sohvalle tai sängylle, niin Joona siirsi ne sauvat papan käsien viereen ja näytti, että papan pitää kävellä tai laittaa käkikello kukkumaan. On muuten hankalaa, kun isä ei saa 4-6 viikkoon istua enempää kuin sen ajan kun syö. Kokoajan pitää maata tai seistä/kävellä.

Mun pitäis lähteä käymään Lastentarvike liikkeessä, kun pojat herää. Tilasin seisomalaudan meidän kuomareihin. Kai sitä kohta täytyy pistää nuo kaksostenrattaat myyntiin. Miten mun vauvat on jo niin isoja...

nonnu78 ja mukelot

tulin pikaisesti lukemaan helmi-ketjun... Täytyisi mennä nukk, mut nopsaan kirj.

Minkki: Tosi paljon voimia! Toivottavasti olet apua saanut! Mitäs ne sieltä neuvolasta sanoi/auttoi? *Halaus* Ja paranemis tuulahduksia täältä!

Meillä myös Einolla vakuutus, mutta on ollut terve heppu. kaksi kertaa ollaan lääkärillä(yksit.) käyty, ekan kerran puolivuotiaana kun siitä calmetoinnista nivus-imusolmuke turposi ja ei ole vieläkään laskenut... Kuulemma voi olla loppuelämän siinä sellainen... Ja toisen kerran muutama vko sitten kun tuli se vauvarokko ja olin ihan hädissäni kun oli niin kova se kuume ja poika ei oikein juonut... " ehkä turhaan maksamme" vakuutusta.

Meillä myös se heikoin lenkki omalääkärinä tk:ssa, ei jaksa perehtyä mihinkään... Lasten Neuvola lääkäri aivan älyttömän ihana, mutta hänelle ei pääse kuin niihin " normaaleihin" neuvola lri käynteihin. Harmillista.

Piti vielä jotain kirjoittaa mutta on niin väsy ettei muista... Mut Hyveli yöteli ja mukavaa viikonloppua! T:hä

Ai että mulla on ihana hevonen! Osaa kaiken ja on ihan superkiltti : ). Kerttu 3v tykkää sitä harjailla ja syöttää, ja on sillä jo ratsastanutkin ja jopa mun mieskin innostui kiipeämään selkään. Ehkä niille pitää kohta ostaa omat hepat.

Siirin yökyläily ei ihan mennyt nappiin, sillä itsellään ei ollut mitään hätää mutta mun vanhemmat oli nukkuneet vähän huonosti. Siiri siis nukkui niiden välissä, ja oli heräillyt ja lauleskellut itsekseen sun muuta. Ehkä sekään vaan ei saanut nukuttua, kun on aina tottunut nukkumaan yksin omassa huoneessa. Mutta meillä oli miehen kanssa ihana ilta, aurinko paistoi niin pyöräiltiin tallille heppaa hoitelemaan, sitten pyöräiltiin Kangasalan keskustaan syömään ja Makuunista haettiin kilo karkkia ja sitten saunaan : )

Työt tympii ihan kympillä, mutta kai ne on tehtävä!

FannyK

Känkkäränkkä yks vee istuu sylissä, joten en kauheasti kerkiä kirjoittelemaan -yhdet päikkärit oli pukelolle tänään liian vähän, näemmä.

Mutta pakko lähettää minkki75:lle sylintäydeltä sympatiaa... ja iso virtuaalihalaus. Jos se edes vähän auttaisi?

Minkki75, oliko se teille kun piti kuvausryhmän saapua tässä keväällä? Mun muisti on erinomaisen hatara :/.

Nonnu78 ja Hupulinäiti, kummallisia ihmisiä kertakaikkiaan ;P!

Puuronlaittoon ->

KL.

Kiitos kaikille onnitelleille! Olen nyt yhtäkkiä _niin_ raskaana, kahvi lakkasi maistumasta, iltasella kuvottaa, tekee mieli vaaleaa olutta (ne alkoholittomat on näemmä edelleen ihan kuraa), väsyttää, turvottaa, ynnä muuta.

Hupulinäiti, mun kotiinpaluu sieltä neuvolasta oli lähes tragikoominen. Vollotin yhä täysillä meidän kuistilla (miksi lopettaa itkemistä kun kerran vauhtiin pääsee), mies tulee ovelle vastaan ja valahtaa valkoiseksi, kas kun olin kertonut että menen kohdunkaulasyöpäseulaan tjsp. Onneksi sain siinä nikoteltua " mä olen raskaana!" . Mies ilahtui, on niin toivonut meille toista lasta.

FannyK, kuulostit aivan mun siskolta, siltä jolla on kolme lasta :). Kerroin uutisen ja systerin mielestä hänen rukouksiinsa on vastattu. On aina jaksanut puhua siitä, kuinka kivaa sisaruksilla on keskenään ja että kolmas se vasta helppo oli...

Enni80, mulla taitaa olla viikkoja kymppi, saas nähdä ollaanko samaan aikaan laitoksella?!

Sinilila, ei muuten ole ensimmäinen ulkolaissyntyinen lääkäri, joka on kovasti eri mieltä tästä meikäläisestä tavasta nukuttaa lapset pihalla.

Annoin muuten Silpulle tänään hernekeittoa, ei oikein uponnut, kuorenpalasia vaan syljeskeli. Nyt olen jo pari kertaa ollut vaihtamassa mukamas kakkavaippaa -ei siellä mitään ole, kauheen hajuisia pieruja päästelee :P.

Syömisestä puheenollen, lievää kuvotusta havaittavissa joten syömään, taas ->

KL.

Tosi hauska heppu tuo Kaalilaatikon lääkäri! :) Meilläkin on sattunut pari ihan kertomisen arvoista lääkärikokemusta. Veikon 1-v-tarkastuksen aikoihin meillä oli täällä vielä aivan loistava tosi nuori mieslääkäri. Se oli oikein sydämestään kiinnostunut näistä meidän lapsista (siis koko naapurusto on sitä ylistänyt) ja sillonkin kun käytin Veikkoa, se meni oikein lattialle makaamaan ja sen kanssa leikkimään ja nauroi aitoa ihastunutta naurua, että miten mainio heppu meidän poika onkaan. Harmi, että lääkäri on sittemmin vaihtunut, mutta ei se nykyinenkään mikään huono ole. Lääkärit saavat varmaan itsekin kuulla vaikka mitä ja sillä sitä huumoriakin tarvii varmaan olla. Meidän Veikkohan on kommentoinut lääkärissä perinteisesti aina vaikka mitä. Kerran kun sen astmaa tutkittiin, oli huoneessa ollut pari keski-ikäistä naista, olisiko ollut hoitaja ja lääkäri, ja tutkimusten loputtua Veikko oli heille vaan huudellut ovelta että " hei hei mummot!" . Ihan huumorilla olivat kuulemma ottaneet.

Mitäs mieltä muut muuten olette? Osuvasti just tänään tätä lääkäriasiaa mietin kun luin Hesarin Nytistä taas kahden viikon odotuksen jälkeen kovasti ihailemaani Riku Siivosta. Heillähän on myös Veikon ikäinen Veikko-poika ja tämä Rikuhan kirjoittaa myös Vauva-lehteen " Poika meidän" ' -kolumnia. Siivonen meinaa, että eivät aiokaan ottaa vakuutusta lapselle kun heidän mielestään se on väärin niitä kohtaan joilla ei ole siihen mahdollisuutta taloudellisesti. Siis siten että sitten julkisen palvelun taso vaan laskee kun siitä tulee itsestään selvyys että kaikki joilla on siihen varaa käyvät yksityisellä. Onko teidän lapsilla vakuutukset? Siis sellaset itse hankittavat. Meillä Veikolla on, mutta Aarolle se jäi ottamatta sillon kun sille tuli heti se eka korvatulehdus 3-viikosena. Nyt ollaan se vasta otettu, mutta on me saatu ihan kohtuullista palvelua tuosta lähiterveysasemaltakin. Mulle tuli vaan ihan mielettömän huono omatunto tuosta Aaron vakuutuksesta kun sitä ei oltu muistettu hankkia, mutta nyt en tiedä enää mitä ajattelisin kun luin tuon Siivosen tekstin. Se on kuitenkin aika kakspiippunen juttu. Toisaalta meillä on uponnu ihan mielettömät määrät rahaa Veikon lääkärikuluihin (mistä seurauksena mm. eilen sitten päätettiinkin ettei meillä ole varaa mihinkään reissuun lähtä, vaikka osan niistä rahoista saakin sieltä vakuutuksesta takaisin, mutta niitä saa kyllä odottaa), mutta toisaalta, olisiko sitä tutkittu sitten niin perusteellisesti julkisen palvelun piirissä kuin tuolla yksityisellä? Ois ihan kiva kuulla kuinka moni teistä ' luottaa' näihin julkisiin palveluihin ja kuinka moni käyttää yksityisellä. Ainakin täällä pk-seudulla tuntuu että kukaan ei ' uskalla jättää' lastensa terveyttä paikallisten terveysasemalääkäreiden käsiin. Vai onko tämä vaan jotain turhaa hysteriaa? Kumppari, sä osaat varmaan ainakin sanoa oman näkökulmas tähän asiaan kun asutte kauempana näistä etelän hömpötyksistä ja oot alalla töissä.

Jees, pitääpä lähtä pankkiin... Pitää nähtävästi ostaa jotain rahasto-osuuksia että saa pöperöä pöytään. Nää miehet syö nähtävästi meidän perheen vararikkoon. Kyläpaikoissakin yleensä ihmettelevät minkälaisia annoksia kavereille lappaan. Isoja poikia niistä taitaa tulla. Yks on jo.

Mukavat viikonloput Helmimammat!

Vilja ja Aaro unilla

Hui, tuolla näyttää ihan siltä, että alkaisi satamaan. En edes muista, koska viimeksi on satanut. On siitä jo yli kuukausi aikaa! Meidän piti tänään lähteä ekan kerran koko perhe pyöräilemään, kun saatiin vihdoin ostettua Helmille istuin ja kypärä, mutta ei taideta mennäkään. Itse asiassa nyt siellä sataa jo.

Viikonloppuna oli kyllä mahtavat ilmat! Varsinkin sunnuntaina. Oltiin onneksi anoppilassa, koska täällä meillä oli su-iltana 10 astetta kylmempää kuin vajaan tunnin ajomatkan päässä meiltä. Helmi sai sunnuntaina tepastella maalla paljain jaloin (laatoilla ja nurmikolla) ja oli ihan ihmeissään. Ei tietenkään muista mitään viime kesästä ilman kenkiä. Tuolla oli ihan shortsi-ilma ja Helmikin oli hetken aikaa lyhythihaisella bodyllä (+housut), mutta en uskaltanut kauan pitää.

Helmi on ollut nyt 4 yötä ilman tissiä!!! Päätettiin kokeilla yöimetyksestä vieroitusta tuolla anoppilassa ja hyvin meni. Joka yö Helmi on herännyt tuttuun tapaan klo 6 maissa, mutta on aika nopeasti ja ilman mitään isoja itkuja nukahtanut uudestaan. Anoppilassa ollessa imetin aamulla ekan kerran vasta aamupalan jälkeen, mutta kotona jo heti herättyämme (sängyssä). Saa nähdä, alkaako Helmi joskus nukkumaan koko yön heräämättä. Vielä ei ole sellaista ihmettä tapahtunut.

Nyt jos menis ton pojan kanssa leikkimään. Äsken luettiin kasa kirjoja, mutta mun kurkku on ollut viikon verran kipeä ja karhea, eikä lukeminen onnistu kovin hyvin, kun koko ajan pitää yskiä tai rykiä. Esikoinen sai myös tän taudin (hänellä on nuha ja yskä, mulla ei ole tota nuhaa), mutta Helmillä ei vielä (*kop kop*) ole tullut.

Iloista viikonalkua kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi (eilen tasan 1 v 2 kk)

Meidän perhe kasvoi tiistai-iltana pienellä pojalla. Strategiset mitat syntymähetkellä 3850g ja 51cm. Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja siitä 2,5 tunnin päästä poika oli jo maailmassa. Kaikki meni tosi hyvin, kotiin päästiin torstaina. Vauva on aivan eri maata kuin siskonsa, ei tee muuta kuin syö ja nukkuu. Iita kun ei koskaan nukkunu kovin pitkiä pätkiä. Itse olen toipunu synnytyksestä hyvin ja nyt sit pikkuhiljaa opetellaan kaksilapsisen perheen elämää. Iita on ottanu pikkuveikan vastaan ihan yllättävän hyvin. Isin perään on kovasti ja tavallista useammin iskee kiukku, mutta paremmin on menny kuin mitä odotin. Ihanaa kun raskausaika on takana, en todellakaan kaipaa mitään siitä! Tällä hetkellä tuntuu siltä, että meidän perhe on nyt tässä, mutta saas nähdä muuttuuko mieli vielä joskus..

Onnea kaikille uusille raskautuneille ja aurinkoa helmien kevääseen! Nyt nukkumaan..

-elmiina, Iita ja pikkujannu 4 vrk

Hupulinäitille : minä se valitin vali vali... Ongelma on se ettei enää yksi ilta sieltä täältä auta tähän väsymykseen vaan pitäsi olla paikka minne lapset viet ja itse voisit vaikka kotona nukkua -sitä tässä tarvitaan NYT!

Mll oli kerran meillä hoitaja 4 h ja se oli täysi katastrofi -osku huuti kun hinaaja ja seuraavan päivän. Pitäisi siis olla tuttu täti joka tulis tai jonka luokse veisi. Osku vierastaa edelleen ihan kauheasti.

Meillä ei valitettavasti ole ketään -kaikkia on kysytty ja kukaan ei jaksa/halua tulla ( lähinnä siis kavereita) mummot asuu 800-250 km päässä ja ei niiltä apuja ole tullut tähän päivään mennessä. Olishan se kiva jos olis sellainen mummo joka tulis viikonlopuksi ja katsoisi tai minne voisi viedä huoletta. mielstäni 800 km on aika pitkä matka lastenvahdiksi ja toinen mummo joka asuu lähempänä ei kykene lapsia hoitamaan ( pienempää siis)

Jopa sitten avauduin -neuvolastakin pyysin apua viimeksi 2 kk sitten jatänään taas soitin , ei tulosta. pelastakaa lapset ry:lle on jätetty myös lastenhoito pyyntö apuja...

minkki kera 2 toukan

että saatoin kyllä helpostikin tehdä vääryyttä Siivoselle. Ajatus oli kai, että se ei varmastikaan ole KENENKÄÄN etujen mukaista jos julkinen terveydenhuolto ajetaan alas, seurauksena siitä että siellä käy vain pieni osa kansasta. Ei mulla, enkä usko että Siivosellakaan ole tarkotus holhota pienempituloisia, kyse on ehkä enempi siitä, miten jokainen kansalainen voi halutessaan osallistua yhteiskunnan istitutioden ylläpitämiseen. Itsellä tuli ehkä tuon tekstin kautta vaan sellanen herätys, että tuota asiaahan voi pohtia monistakin eri näkökulmista, kun ennen on ollut vaan tyytyväinen kun on ollut jääkaapin ovessa joku numero johon soittaa jos hätä tulee. Ja meilläkään kun ei todellakaan olisi varaa yksityisellä käyttää, vaikka ne rahat tulevatkin sitten joskus melkein kokonaan takaisin. Kun on itse ollut ikänsä sellainen ettei mitään tauteja ole tarvinnut sairastaa ja nyt onkin näiden lasten kanssa joutunut tosi nopeella aikataululla tutustumaan siihenkin maailmaan, vielä kaiken muun hässäkän ohessa. Olo on joskus ku Liisalla Ihmemaassa.

Ja KL, kyllähän me varmasti nyt tilapäisesti ollaankin ' köyhiä' , mutta on myös niitä joilla ei KOSKAAN ole mahdollisuutta yli parin sadan euron kuukausituloihin.

Sasuliini: meillä oli aikoinaan kokonainen sukuhistoria hamstereita: Kamu I, Kamu II, Kamu III jne. Kun nimeen mieltyy niin minkäs teet :) Mukavia lemmikkejä.

Vilja edelleen

viljaa:

Lainaus:

Siivonen meinaa, että eivät aiokaan ottaa vakuutusta lapselle kun heidän mielestään se on väärin niitä kohtaan joilla ei ole siihen mahdollisuutta taloudellisesti. Siis siten että sitten julkisen palvelun taso vaan laskee kun siitä tulee itsestään selvyys että kaikki joilla on siihen varaa käyvät yksityisellä.

Joku just kirjoitti, oisko ollu Aamulehdessä, että ei aio ottaa lapselleen rotavirusrokotetta koska muilla ei siihen ole varaa. No joo. Tämä varmaan kuulostaa kovin yksioikoiselta mutta niin se vaan on että joillakin on varaa ostaa hienompi auto ja toisilla ei. En mä ole katkera niille, joilla on ns. rahaa viedä lapsensa yksityiselle. Kaunis ajatus Siivoselta, mutta uskotteko hetkeäkään että julkisen palvelun taso jotenkin nousisi siinä tapauksessa, että nämä normaalisti yksityisellä käyvät siirtyvät julkisen palvelun pariin? Minä en usko.

Ennemminkin alkaa jurppia ihmiset, jotka julistavat olevansa niin hyväosaisia, että on varaa nöyristellä ja pokkuroida tämmöisiä köyhiä :).

Hieman karsastan tätä julkisen terveydenhuollon mollaamista, mutta se johtuu tietenkin siitä että mulla itselläni on lähes pelkästään hyviä kokemuksia kunnan terveyspalveluista kolmesta eri kaupungista. Apua olen siis aina saanut kun olen sitä tarvinnut. Jotain hyvääkin siis. Tottakai ollaan myös päästy helpolla, kun ei Silpulla ole flunssaa kummempaa ollut (*kop KOP*). Eli en ollenkaan epäile etteikö systeemi mättäisi, mulla on vaan käynyt tuuri.

Olen kuullut n+1 tarinaa huonosta palvelusta kunnan terkkareissa, mutta myös yksityisellä. Ja sama lääkäri voi toki toimia kummallakin puolella, enkä usko että muuttaa työtapaansa työnantajan mukaan. Kai.

Asiasta toiseen -Sasuliini72, mulla on ollut toistakymmentä vuotta jyrsijöitä lemmikkeinä, myös gerbiileitä. Niitä oli parhaimmillaan noin neljäkymmentä mun pikku yksiössä :P. Suurin osa poikasia, jotka myin hyviin koteihin. Vanhin gerbiili mulla muuten eli noin 5-6-vuotiaaksi. Viimeksi omistin kaksi rottaa (Leila & Annukka), mutta ne kuolivat muutama vuosi sitten. Nyt ei ole enää kuin satunnaisia metsähiiriä kellarissa :).

Laitoin Silppiksen sänkyyn nukkumaan kun ei tiennyt, mitä tuolla ulkona tulee taivaalta. Nyt sitä ei mukamas väsytä enää ollenkaan...

KL.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat