Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eräs (muuten tosi mukava) naiskolleega, joka on juuri palannut 2 viikon lomalta, kommentoi ruokalassa vauvamahaani: Herrajumala miten olet lihonnut! Se oli huumorilla heitetty tietenkin, mutta kuitenkin ärsyttää kun kaikilla on yhtäkkiä oikeus kommentoida ulkonäköä vain siksi että on raskaana! Odotan toista lasta ja maha on tosiaankin kasvanut nopeasti, vaikka olenkin siitä ylpeä niin tuollainen kommentti (etenkin sana lihava) loukkaa. Olen muutenkin aika herkkä juuri painosta ja ulkonäöstä (vaikka olenkin suhteellisen hoikka). Onko muillakin sama kokemus?

T. " Lihava" odottaja, rv 17+5

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja hirveä nauru siihen päälle :s

Töissä tämän hauskan vitsin sain kuulla lähes päivittäin.

Heh, heh joo. Tiesin kyllä itsekin että vatsani kasvoi valtavaksi (tai ainakin näytti siltä kun olen lyhyt ja hoikka).

miksi raskausmahaa ja sen kasvua sanotaan lihomiseksi?! Moni kyllä lihookin raskausaikana, kun laardia kertyy, mutta siitä huomautteleminen on ihan yhtä epäkohteliasta kuin muulloinkin.

Kai se sitten on joku sanontatapa, siksi en jaksa ottaa nokkiini se kummemmin, mutta kyllä se särähtää korvaan ja tekisi mieli aina sanoa, että painon perustella en ole lihonut yhtään.

Muutenkin tuollaiset herrajumala-kommetit ovat tyhmiä. Sen sijaan en pane pahakseni, jos joku mainitsee, että onpas sinun maha kasvanut nätisti sitten viimenäkemän. Tai jopa sanoo isoksi raskauden ajankohtaan nähden (mitä se on).

esim. kysymykseen olenko lihonut paljon vastasin vaikka että " emmätiedä, paino on noussut x kiloa, mutta en sitten osaa sanoa kuinka suuri osuus siitä on vauvaa ja muuta mitä raskauteen kuuluu, ja kuinka suuri osa sitten lihomista" .

mä ainakin miellän lihomisen rasvakudoksen lisääntymiseksi kehossa pituuteen nähden, mikä on eri asia kuin painon nouseminen. ja tuntui jotenkin ällölle ajatella että vaikkapa mun 2-kiloinen sikiöni ois ollu rasvakudosta, sellainen läpikuultava keltainen hyytelö :/

mä olen viikolla 14 raskaana ja oikein odotan sitä että ihmiset alkaa huomaamaan lihomiseni. kerrankin hyvällä syyllä saa lihota:) ja jos joku jotain ilkeästi sanoisi tokaisisin takaisin että hyvällä syyllä tässä lihotaan. mun kaverin kanssa oltiin uimassa ja hänen lapsensa sanoin äitilleen että onpas sulla jo iso maha(äiti raskaana jo yli puolenvälin) äiti tiuskaks siihen että ole hiljaa ja luuletko että en sitä itse tiedä. lapsi meni hiljaseksi. tuli just sillanen olo että äiti häpeää vartaloaan kun on lihonnut.

mut tietty on vaan mun mielipide että nyt kun lihota saa luvan kanssa meinaan siitä nauttia:) sekä innolla odotan niitä ketkä tulveta mun isoa mahaani kommentoimaan. enkä usko että ketään sitä pahalla kommentoi.

tai huutavat kovaan ääneen tavattuamme, että miksi en ole kertonut että olen raskaana. Olen kuitenkin hoikka ihminen, jonka vyötärö ei ole ihan litteä, mutta ei sitä nyt voi sanoa pömppövatsaksikaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat