Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen ollut jonkin aikaa ns. etsikko ja paljon miettinyt uskon asioita.

Luin juuri Gurun kuolema kirjan joka käsittellee kristinuskoon kääntynyttä hindua.

Haluaisinkin kuulla mielipiteitä eri uskonnoista ja varsinkin heiltä jotka ovat " vaihtaneet" uskontokuntaan. Eli uskoit ensin johonkin muuhun, mutta uskosi muuttui. Miksi? Ja ennen kaikkea miksi juuri sinun uskontosi on oikea? Miten koet oman " jumalasi" läsnäolon? Mitä ihmeitä Hän on tehnyt elämääsi?

Nyt on miljoonan taalan paikka " aivopestä" yksi etsikko :)

Kommentit (11)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minun uskoni mukaan kukaan ei voi " aivopestä" toista ihmistä uskomaan. Usko on Jumalan työ, ja omasta uskostani voin vain kertoa ja rukoilla toisen ihmisen puolesta. Uskon Raamatun Jumalaan ja Jeesuksen sovitustyöhön, eikä mulla ole mitään todisteita siitä, miksi juuri tämä usko on se oikea. On vain se usko siihen. Lisäksi uskoni mukaan Jumala ei ole mikään ihmeautomaatti joka tekee kaikenlaisia ihmetemppuja olemassaolonsa todistaakseen. Sen sijaan hän johdattaa kulkuani täällä maan päällä miten parhaaksi näkee.

sen verran että tietoa puoleen ja toiseen on maailma täynnä. Sen takia tämä niin vaikeaa onkin.

Siksi kyselen omia kokemuksia ja tavallisten ihmisten näkemyksiä asioista.

Tosi asia on kuitenkin se että löytyy kirjoja joissa puhutaan samasta asiasta täysin eri tavalla.

olen tutustunut paljon uskoon viime aikoina, mutta minua häiritsee se tosi asia että uskontoja on niin paljon. Eli mistä voin tietää että minun uskoni on todellista ei harhaa? Tarkoitan että jos ihminen uskoo tosissaan, niin se punainen karamelli voi toimia lääkkeenä moneen vaivaan. ihminen voi siis huijata itseään uskomalla tosissaan.

Sen takia kaipaan näkemyksiä eri uskonnoista ja kokemuksia siitä miten sen uskon on kokenut. Juuri siinä Gurun kuolema kirjassa minua kosketti ne teot joita Jeesus henkilölle teki. Kuinka hän koki johdatuksen jokapäiväisessä elämässä. Mutta toisaalta hinduna oli kokenut vastaavia juttuja joita sitten myöhemmin selitti eri tavalla. Mikä siis on oikeaa ja todellista, onko sitä?

suomen srk:n sivuja. hae vaikka googlesta srk niin pitäisi löytyä asiaa uskonnosta. itse edustan tätä. sen tuntee että jumala on voimakkaasti läsnä kun saa toiselta uskovaiselta synnit anteeksi.. omatunto saa rauhan ja on niin hyvä ja iloinen mieli.. kaikki pahat teot (synnit) unohdetaan. voit tietenkin mennä kuuntelemaan seuroja paikkakuntai rauhanyhdistykselle jos siellä sellainen on..kaikki ovat sinne tervetulleita.

Eli kristinusko (aktiivinen sellainen) on pikkuhljaa muuttunut vähintäänkin agnostismiksi (skeptikko ei voi sanoa olevansa ateisti ;).

Miksi? Siksi, että en vaan näe mitään syitä uskoa jumaliin. Kivahan se olisi, mutta kun ei vaan luonnistu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat