Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

normaalimmatkin tapaukset muuttuu vähemmän normaaleiksi ja hankalammat sukulaiset ihan mega-hankaliksi. ja röyhkeät sukulaiset (esim. tyyppi joka vainajan vielä eläessä sai tämän silkkaa vittumaisuuttaan itkemään useamman kerran) ihan sikamaisen uskomattoman tupla-röyhkeiksi.

ja ei oo miljoonia jaossa, ihan tavallinen vanha talo ja tontti.

Kommentit (8)

Omien kokemusteni mukaan isot jutut kuten asunto ja mökki jaetaan helpommin, mutta suurimmat kinat syntyvät pikkuesineistä, astiastoista ym sälästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä pahin riidankylväjä ja oman edun kyttääjä on yllätys yllätys vainajan vävy (oon kuullu että usein juuri vävyt ja miniät ois pahimpia, pitäneekö paikkansa..), joka tosiaan vainajan eläessä vittuili ja kiusasi tätä armotta. vainajan lapset selvittelisivät vissiin asioita aivan sovussa, ja tämä häärää omiaan. kukaan ei kehtaa sanoa mitään, pelkäävät kai tyuottavansa pahaa mieltä tämän häirikön vaimolle, jolla kaikki olettavat olevan jo tarpeeksi hankalaa.

minulle ihan sama, en kuulu perijöiden joukkoon. ..niin vai pitäiskö yrittää kuitenkin jos jotain irtoais, olenhan sentään vainajan lapsenlapsen puoliso..

ap

joilla koti on jo kunnossa ja maksettu. Sisarkateutta itsekin veikkaisin, sitä viimeistä mahdollisuutta tasata asiat.

Itse pelkään, että miehelläni ja hänen siskollaan voi tulla perinnönjaossa riitaa, vanhemmat ovat olleet melko epäoikeudenmukaisia aika monessa suhteessa, eli kummallakin voisi olla syytä olla kateellinen. Onneksi perinnönjako lähivuosikymmeninä ei luultavasti tapahdu.

Viimeinen taisto siitä että kuka saa vanhemmiltaan mitäkin ja ettei vaan kukaan jää vähemmälle kuin joku toinen tai - vielä pahempaa - ettei kukaan vaan saa enempää kui joku toinen. Pintaan tulevat kaikki lapsuuden " traumat" .

Tiedän monia tapauksia, jossa perintöä saavat tulevat todella ahneiksi. Saatetaan esim käydä salaa viemässä arvotavaraa perinnöksi menevästä talosta, että saataisiin hieman isompi osuus kuin muut perijät.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat