Vierailija

Kysymys on erityisesti niille, joilla on pysyvä lääkitys. Onko lääkityksen kohdallaan pitäminen ollut vaikeaa?

Minulta on kilpirauhanen leikattu pois (2v sitten), siis ikuinen vajaatoiminta. Aluksi lääkityksen kanssa oli aikamoista säätämistä, mutta 1½ tyroxia on ollut ihan ok. Sillä saatiin arvot kohdalleen ja olo hyväksi. Nyt olen saanut hitaasti mutta varmasti laihdutettua 15kg ja mietin, että onko se vaikuttanut lääkitykseen kun nyt meni liikatoiminnan puolelle. Oireitakin tuli jonkin verran. Lääkitys muutettiin 3 viikkoa sitten niin, että olen syönyt 1 ja 1/4 tyroxinin. Nyt taas huomaan vajaatoiminnan oireita. Esim. pulssi on vaan 50 ja kyllähän se vaikuttaa olotilaan. Olen vetämätön ja kiukkuinen! Huoh... Kyllä suututtaa! Liikatoiminnan aikana oli niin mukavaa kun olin tosi iloinen ja energinen... tosi oli vapinaakin ja silmien pullotusta jne. Onko tasapainoa edes mahdollista löytää? Tuleeko tämä aina olemaan tällaista??? Vaikuttaako muilla kilppari näin paljon mielialoihin ja tuohon energisyyteen tai sen puutteeseen?

Kommentit (8)

viime viikolla kuullut, mutta nytkään ei jäänyt mieleen. Kun niitä on monta, ja toiset ylhäällä ja toiset alhaalla...

Noita lisälyöntejä ja muljahduksia minulla on aika paljon, niitäkö tarkoitit rytmihäiriöinä?

2

Kun mulla oli ennen leikkausta tosi paha liikatoiminta niin mun leposyke oli yli 120. Nyt arvelen vajaatoimintaa kun syke on vaan 50... Ärsyttävää!!!

Jos sulla 3 on pikkasen vajaalla aina miten sun kuukautiskierto toimii? Mulla ei oikein ole toiminut leikkauksen jälkeen..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin, ihmeellistä kyllä kuukautiset tulee säännöllisesti ja kierto on noin 29 päivää. Ja juu niillä rytmihäiriöillä tarkoitin lisälyöntejä yms. Minulla tilanne meni lopulta siihen että ne tykytykset saattoivat kestää useita tunteja ja vatsa oli ihan kuralla ja olo oli tosi huono muutenkin. Kun lääkitys aloitettiin niin niitä tuli vain vähän mutta sitten kun aika kului niin niitä tuli vain lisää ja ne kesti aina vain kauemman aikaa. Kannattaa kuunnella itseään ja sydäntään!!! Ja mennä lääkäriin jos oireet selvästi pahenee.

Mulla on se ongelma että T4V on aina vain jotain 10 taikka 11 ja sen vuoksi olen äärettömän väsynyt yms. Jos lääkitystä nostetaan niin tulen pirteämmäksi ja elämä on ihanaa kaikin puolin mutta mutta. Sydän ei sitten kestäkkään sitä :( Kamalat rytmihäiriöt siitä seuraa... Mulla säädettiin lääkitystä kaksi vuotta juuri noiden sydänoireiden takia. Ja nyt on päädytty hyvin pieniin annoksiin.

arvot heittelehtivät, mutta noista oireista sanoisin, että yllättävän voimakkaita ovat. Ennen kuin kilpirauhasen vika paljastui, olin jo melko varma, että minulla on pahoja mielenterveysongelmia. Yhtäkkiä kaupungilla saattoi tulla kamala olla ja oli pakko päästä vessaan. Ja sormien vapinaa oli. Ja kun vajaatoiminnan puolelle mentiin, minä pidin siitä enemmän, olin vähän niinkuin leppoisampi, eikä tullut noita vessajuttuja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat