Vierailija

Onko ihan normaali ikä, vaikko jotenkin epätavallisen vanha?

Kommentit (15)

Ei sillä valmistumisiällä kuitenkaan ole väliä, monet johtavat poliitikotkin ovat opiskelleet yli 10 vuotta, esim. edellinen työministerimme Filatov oli gradua vaille valmis.

Maisteri on yleisnimitys ylemmän yliopistotutkinnon suorittaneille, pitää sisällään paljon opettajasta ydinfyysikkoon.

Onko eri alojen maistereita? Kuulin että ex mieheni uusin nainen on maisteri ja opettaa kai jossain yliopistolla... Maistereilla hyvät palkat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lapsiakaan ei ole vielä siunaantunut, vaan ihan töiden ja muun elämän takia on valmistuminen viivästynyt. Aloitin opinnot 20-vuotiaana. Samaan aikaan kanssani aloittaneista kavereistani on vielä ainakin 5 valmistumatta. Että ihan tavalliselta tuntuu tuo 29 vuotta. Humanistinen ala kyseessä.

Vaikkakin myönnän, että jos joku olisi mulle silloin 10 vuotta sitten sanonut, että opiskelen kymmenen vuotta, niin huh huh, en olisi kuuna päivänä uskonut. Mutta näin se elämä vaan joskus menee.

Opinnot alkoivat mullakin jo 20-vuotiaana, mutta jäivät katkolle eka terveyssyistä ja sitten tuli kuvioon töitä ja muuta elämää... Ja nyt oon jatkamassa ja laskeskelin juuri, että realistisesti ajatellen tulen valmistumaan 29-vuotiaana. Ihan hyvä, että en ole mikään kummajainen. Vaikka eihän se nyt niin haittaisi, vaikka olisinkin... Olin vaan utelias :)

ap

Jos luet yliopistolla kieliä valmistut filosifian maisteriksi. Tämä ei ole ammatti vaan oppiarvo vasta. Jos olet opiskellut kääntämistä voi sinusta tulla kääntäjä, suorittanut opettajan opinnot > voit toimia opettajana. Se, että olet siis maisteri ei tarkoita, että sinulla on mitään ammattia vielä.

Poikkeuksia tosin on, esim psykologiaa lukeneet ja psykologiksi valmistuneet, luokanopettajat ym ym.

Samaan aikaan aloittaneet opiskelukaverit ovat nuorempia, mutta heistä suurin osa ei vielä olekaan yhtä pitkällä opinnoissa kuin minä, joten en tiedä milloin valmistunevat.

Ei minusta kuulosta kovin vanhalta tuo 29... ;)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat