Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

meillä ei ikinä, mutta nyt täytän kohta 40vee ja ajattelin että isoimmat saavat olla illan kotona vaikka täällä on juhlat. Ja nyt ovat 11,13 ja 15v, saako tästä traumoja?

Sivut

Kommentit (42)

Hiprakassa olen kyllä ollut isommissa juhlissa. En osaa rentoutua sillä tavalla kun lapseni ovat läsnä.

Lapset (3) ovat alakouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin ovat vasta alle 8 vuotiaita.

Itse pitäisin rajana ainakin 15v, en silloinkaan vetäisi mitään perskännejä mutta että humalassa voisi olla esim juhlissa.

ei ole nähnyt kummankaan meistä juovan yhtä olutta tai viinilasia enempää. Silloin joskus välillä, kun lapsi ei ole näkemässä vaan mummilla tms, maistuu kyllä useampikin kalja, jos vaikka on kamuja kylässä:)

jos otat vaan sen verran että on kivaa niin tuskin ne siitä traumatisoituu... eivät tod näk edes tule ajatelleeksi että huijui äiti on kännissä...

eri juttu tietenkin jos pissailet housuun/oksentelet pitkin/vedät naapuria turpaan, semmoisen ryyppäämisen antaisin odottaa kunnes lapset on poissa jaloista

ei ainakaan minua lapsuudessani, meillä on aina juhlittu kaikki vaput, uudet vuodet, synttärit sun muut aikuisten juhlat, eikä niistä ikäviä muistoja ole jäänyt. t. 12

15v alkoholi on varmaan tuttu aine jo. Ehkä myös 13vuotiaalle. Ja 11v on kans iso laps ymmärtämään. Jos ette ihan örmykännejä vedä niin ei minusta ole paha asia jos lapset ovat juhlissasi :) Eivät nääs ole ihan snadeja enää.. :)

Vierailija:

Lainaus:

meillä ei ikinä, mutta nyt täytän kohta 40vee ja ajattelin että isoimmat saavat olla illan kotona vaikka täällä on juhlat. Ja nyt ovat 11,13 ja 15v, saako tästä traumoja?

Tosin sen verran puoliunessa olleet, etten voi sanoa että olisivat varsinaisesti huomanneet muuttunutta käytöstä.

Kännätessä lapset on aina hoidossa ellei sitten miehen kans oteta vähän enemmän kun lapset nukkuu.

Tosi kovaa juomista vain silloin kun lapset on hoidossa. Esim. häissä ovat olleet mukana alkuillasta ja sitten ennen yhdeksää hoitoon mummolaan kun on otettu vasta pari.

Meillä kaikki lapset alle 10-vuotiaita. En ole vielä ajatellut koska olisivat " valmiita" näkemään meitä humalassa. Toivottavasti heidän ei koskaan tarvitse ellei joskus heidän ollessa aikuisia olla samoissa juhlissa.

Juomme ehkä parin kuukauden välein enemmän kuin pari saunaolutta.

jonka mukaan pieni lapsi voi kärsiä jo vanhempien pienestäkin päihtymisestä. Käytös muuttuu jo vähäisestäkin juomisesta ja lapsi tuntee olonsa turvattomaksi. Mitä pienempi lapsi sitä tärkeämpää siis olla selvin päin.

Itse en koskaan ota lasten nähden kuin sen yhden lasin siideriä tms. juuri tästä syystä.

Kuusi annosta illassa ja olen kyllä ihan todella päihtynyt, eikä taatusti ole lapset näkemässä!

Kun lapset olivat pienempiä, en koskaan ottanut mitään lasten läsnäollessa.

Kerran kun lapset olivat 8- ja 9- vuotiaita naukkailin kotona vähän viiniä, olikin melko vahvaa ja tulin humalaan. Lapset kyllä huomasivat, että äiti on kännissä. Puhekkin vähän sammalsi yms.

Nyt otan jo muutamat lasten nähdenkin. En kuitenkaan kaatokännejä. Joskus lapset sanovat, että äiti taitaa olla vähän kännissä. Olemme paljon puhuneet alkoholista ja juomisesta ja alkoholin kohtuukäytöstä. Mielestäni lapseni (nyt 10- ja 11- vuotiaat) osaavat suhtautua alkoholiin " terveesti" . Absolutisteja en ole heistä kasvattamassa. Enkä toivottavasti alkoholistejakaan...

eikä toivottavasti tule näkemäänkään. (Nyt 3v). Se on aika pelottavaa pienelle katsella omia vanhempiaan niin kummallisesti käyttäytyvinä. Ap:n muksut tietysti ovat jo isoja, mutta miksi ihmeessä opettaisit heillekään, että ilman viinaa ei ole aitoa iloa/hauskaa???

Vaikka rehellisesti sanottuna juomiseni (n. kerran vuodessa) on täysin humalahakuista, en ikinä haluaisi lörpättää humalaisia juttuja lapsilleni.

Nuorena kärsin isän uuden naisen juomalörpötyksistä ihan liiaksi.

Olin tästä erityisen helpottunut, sillä itse jouduin lapsena joka viikonloppu katsomaan kuinka isäni joi aamusta alkaen itseään känniin ja lopulta alkoi riehua ja sitten oksensi ja sammui sänkyyn. Äiti kantoi oksenusämpärin uskollisesti joka kerta sängyn viereen. Käytämme kohtuudella alkoholia (kolme lasta meillä), juomme iltaisin lasit tai parit viiniä lasten mentyä nukkumaan. Joissakin sukujuhlissa olen juonut itseni pieneen hiprakkaan niin, että vanhin lapsista on tämän nähnyt. Onneksi ei näköjään ole saanut asiasta traumoja...

Hiprakassa ehkä, mutta ei ikinä humalassa. Lapset ovat 11v, 7v ja 4v. Itse olen 41v.

En oikein muista milloin olisin humalat vetänyt. Siitä on kyllä aikaa...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat