Seuraa 

Eli siis meillä noin 1,5-vuotias tytär, jolla todettiin viime syksynä infektioastma. Talvi meni yllättävän hyvin korvatulehduskierrettä lukuunottamatta. Astman hoitoon riitti Nebunetella annettavat lääkkeet. Tammikuun jälkeen pidimme lääkkeiden annossa jopa taukoja. Nyt kolme viikkoa sitten tyttö sai flunssan, jolloin aloitimme lääkkeiden säännöllisen käytön uudelleen. Flunssa pitkittyi ja muuttui keuhkokuumeeksi. Keuhkokuume oli lievä, johon riitti antibioottihoito suun kautta ja kotihoito. Antibioottikuurin aikana nousi kuume uudelleen ja hengitys meni ihan kamalaksi. Vietimme sairaalassa kaksi yötä, että hengitys saatiin taas kulkemaan. Kotiin pääsyn jälkeen jo seuraavana päivänä nousi taas kuume. Labra-arvot normaalit, joten kyseessä virus-infektio, kierteessä siis ollaan ja pahasti.

Nyt haluaisin kokeilla suolahoitoa lapselleni, jos siitä löytyisi apu tähän jatkuvaan sairasteluun. Alkaa olla voimat lopussa koko perheelle.

Olen ottanut jo yhteyttä paikkakuntamme suolahuoneelle, josta olen saanut infoa asiasta. Olisi kuitenkin mukava kuulla vielä kokemuksia, jos sellaisia löytyy.

Kiitos etukäteen:)

Kommentit (6)

Olen itse miettinyt tuota suolahuonehoitoa, mutten ole vielä päässyt kokeilemaan -lapsen kanssa tai itse. Olisi kiva,jos jatkossakin kertoisit kokemuksistasi!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja varmaan muualtakin voi myös ostaa suolapiippuja, jos haluaa kokeilla kotona suolahoitoa eikä ole mahdollsita päästä suolahuoneeseen. Myös lapsille on oma versionsa piipusta, mutta en usko että toimii kovin pienellä, koska siinä pitäisi osata hengitellä piipun kautta sisään ja nenän kautta ulos.

olemme miettineet 1v2kk tyttömme viemistä suolahuoneeseen kun on jatkunut yskä nyt 4kktta..mutta siis pohdinta vaiheessa ollaan. olisi tosi kiva kuulla kokemuksistanne jatkossakin!

Eilen kävimme suolahuoneessa siis neljännen kerran. Lima on lähtenyt hyvin liikkeelle, eikä ole jäänyt rohisemaan keuhkoihin. Nyt hengitysäänet on tosi siistit:)

Maanantaina menemme viidennen ja viimeisen kerran.

Sen jälkeen sitten odotellaan mitä tuleman pitää. Astmalääkkeitä ollaan nyt vähennelty ja toivon, että päästään parin viikon kuluessa lopettamaan. Hoitokerrat on mennyt tosi hyvin. Neiti on viihtynyt hyvin suolahuoneessa tarvittavat 15 minuuttia, kun siellä ollut muitakin lapsia ja aikuisia. Eilen laitettiin hänellekin muovitossut jalkaan ja sinne meni suolan sekaan leikkimään. Vaatteet oli kyllä yltä päältä suolassa, mutta eipä haittaa;)

Eilen oli ensimmäistä kertaa päiväkodissakin ja vielä ei ainakaan mitään nuhaoireita, toivottavasti ei tulekaan.

Voin lämpimästi suositella suolahuonehoitoa, todella helppoa hoitoa lapselle. Ei satuta, eikä ole mitenkään epämiellyttävää.

Nyt vaan jännätään, että onko siitä meille pysyvää apua.

Perjantaina kävimme ensimmäistä kertaa suolahuoneessa. Hoito aloitettiin varovasti, joten olimme huoneessa vain 10 minuuttia, eikä huoneessa ollut silloin suolapölyä. Uudelleen menemme huomenna, jolloin huoneessa on suolapölyä ja silloin olemme vain 10-15 minuuttia.

Hoito aloitettiin varovasti, koska suolapöly irrottaa limaa keuhkoista. Liian voimakas aloitus veisi lapsen huonoon kuntoon, jos limaa alkaa nousta liian runsaasti. Ensimmäinen kerta taisi olla ihan sopiva, koska limaa yskitään, mutta hengenahdistusta ei ole ollut. Lääkkeet on edelleen käytössä, mutta hoitoa tarvitaankin useampi kerta.

Kokemus oli itsellekin miellyttävä:)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat