Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ajattelin vain, että mahtavatko he noin yhteisöllisesti ottaa kantaa esim. luonnonsuojeluasioihin. Toivottavasti he satsaisivat ainakin kierrätyskoulutukseen, kun heillä nuo perheet ovat isoja ja jätteiden määrä siten suuri.

Ajatus vain pälkähti mieleeni, kun olen seurannut erään puolitutun lestaperheen (vanhemmat + 8 lasta) roskien käsittelyä. Kukaan perheestä ei tiedä mitään kierrätyksestä, tai ei ainakaan välitä siitä. Jopa sanomalehdet menevät sekajäteastiaan. Ainut asia mitä kierrättävät ovat palautuspullot. Jätettä kertyy kahdessa viikossa 600 l jäteastiallinen + pari isoa jätesäkkiä sen päälle. Toivottavasti ko. perhe on vain poikkeus säännössä, koska tuottaman sekajätteen vuosittaismäärä on valtava.

Taisin sohaista muurahaispesään, mutta kirjoitan kuitenkin kun asia minua kiinnostaa =).

Kommentit (5)

kirkko ei ole kyllä ohjeita myöskään antanut. Ja meitä tavallisia luterilaisia on aika paljon enemmän kuin lestoja. Alkaa ärsyttää toisten uskonnon parjaaminen. Antaa ihmisten olla! Syyttömiä haukutaan.

ps. uskovainen minäkin, mutta en lesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä tehdään vain kotiruokaa, lähellä on maatila josta saa joitakin tuotteita ja meilläkin iso kasvimaa, marjapensaita, lähellä on hyvä sienimetsä jne, vesistöäkin on lähellä missä mies ja isommat pojat kalastavat. Meillä on komposti ja puulla toimiva sauna ja takkakin (joissa poltetaan osa jätteistä joita siis voi polttaa). Lehdet kierrätetään lehtienkeräyslaatikkoon. Harrastusvälineitä ja vaatteita joitakin kierrätetään oman perheen kanssa, osa annetaan/saadaan tutuille, osa ostetaan/myydään kirpparilla. Jos villapaita menee rikki, otan siitä langat ja teen jotain muuta käsityönä. Meillä kierrätetään kaikki mitä vaan voi, eikä kukaan " lesta yhteisöstä" ole tämmöisiä opettanut vaan ihan maalaisjärjellä ajateltuna tottakai pitää kierrättää ja pitää huolta luonnosta että lastenlastenlapsetkin voivat joskus täällä elää.

Vierailija:

Lainaus:

Ajattelin vain, että mahtavatko he noin yhteisöllisesti ottaa kantaa esim. luonnonsuojeluasioihin. Toivottavasti he satsaisivat ainakin kierrätyskoulutukseen, kun heillä nuo perheet ovat isoja ja jätteiden määrä siten suuri.

Ajatus vain pälkähti mieleeni, kun olen seurannut erään puolitutun lestaperheen (vanhemmat + 8 lasta) roskien käsittelyä. Kukaan perheestä ei tiedä mitään kierrätyksestä, tai ei ainakaan välitä siitä. Jopa sanomalehdet menevät sekajäteastiaan. Ainut asia mitä kierrättävät ovat palautuspullot. Jätettä kertyy kahdessa viikossa 600 l jäteastiallinen + pari isoa jätesäkkiä sen päälle. Toivottavasti ko. perhe on vain poikkeus säännössä, koska tuottaman sekajätteen vuosittaismäärä on valtava.

Taisin sohaista muurahaispesään, mutta kirjoitan kuitenkin kun asia minua kiinnostaa =).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat