Vierailija

Siis tiedättekö, tilanne on paisunut sellaiseksi, että kaiken maailman roskaa ja likaa on niin paljon, että ei tiedä, mistä alottaisi! Masentaa tää koko juttu eikä tule tehtyä mitään, kun kylppäri, makkari ja olohuonekin on vaan täynnä pölyä, vanhoja lehtiä, kamoja ympäriinsä..

Ääh, miten tästä eteenpäin? :(

Kommentit (15)

Eiköhän pistetä hösseliksi ja aloitetaan vaikka vaatteista? Ensin likapyykit ja sitten kaappiin menevät?

Sitten pussi kouraan ja kaikki roskiin, mitä ei halua säilyttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tää on mulle NIIN rakas aihe.. Itte oon töissä ja pennut pitää huolen muuten menosta niin siivoominen on yksi helpoimmista asioista vaan antaa olla seuraavaan päivään.. Mutta miksi ihmeessä? Jos siivoat TÄNÄÄN vessanpöntön (vaikka nyt sutjakkaasti) niin huomiselle ei jää kun peilin pyyhkiminen.. Mua ainakin etoo se vessanpönttö likasena. Yöks! Pitää siivoilla vähän kerralla ettei tule kaaosta.

Eli hajota kunnolla siivoomisia ja selkeytä elämääsi. Tee yksi asia kunnolla valmiiksi.

On kaksi eri asiaa: lattialla on leluja tai sielä lattialla lelujen joukussa on sontakerros.

Ja ole jo siitäkin ylpeä. Seuraavaksi päätät pitää sen paikan kunnossa. Vasta sitten kun jaksat, siivoa seuraava alue. Sekin on jo paljon etenkin masentuneelle.

Joku tuolla kyseli, että olenko masentunut. En ole, mutta kiireinen olen. Ja sen lisäksi olen laiska :) ja haluaisin käyttää vapaa-aikani ihan johonkin muuhun kuin siivoamiseen. Mutta mulla sentään on jonkinlaista tarvetta siisteydelle - jos mies asuisi yksin, niin ei tänne kohta enää mahtuisi sisäänkään! :)

Noniin, nyt lähden kylppärin pesuun..

ap

Laita musaa soimaan; jotai reipasta!

Laita kasvoja ja hiuksia, päällä kivat siivoomiseen mukavat vaatteet.

Kengät jalkaan (ei hidasta sitten kesken siivoomisen juosta ulkona ja sisällä)!

Ekana laitat tiskit koneeseen tai likoomaan. Tyhjennä tiskipöytä ja kerää kaikki astiat muutenkin pöydiltä.

Pyykkikone pyöriin.

Tyhjennä pöydät ja näytä niille pesuainetta.

Vie roskat.

Pese vessanpönttö.

Vie mattoja pihalle. Kerää lelut pois tai komenna lapset kerään ne (tai lahjo ne siivoomaan).

Vaihda petivaatteet. Availe ikkunoita.

Vaihda pyykkikoneellinen.

JUO KAHVI ja nauti työn tuloksesta.

Tee joko yksi homma per huone tai siivoa 5 minsaa (ota aikaa kännykällä tai munakellolla) ja vaihda taas uuteen huoneeseen!

Jatkossa kannattaa siivota heti kun sotkua tulee! Jos antaa kuivua pöydille niin on tuplatyö ainakin hinkkaamisella ja pyyhkimisellä kuin siivoaa heti kun siirtää kamat tiskiin ruuan jälkeen.

Jos menet keittiöön niin nappaa mukaasi niitä käytettyjä mukeja tai tavaroita joilla oikea paikka matkanvarrella.

Siivoile sillon tällön nopeesti niin ei kämppä kaadu päälle.

Ja keksi uusia tapoja säilöä roinaa! Hanki koreja, hyllyjä.. Luppoajalla käy välillä kaappi läpi ja heitä roinaa pois. Se ei vie kauaa aikaa jos sillon tällön siivoaa mutta vaatii vähän yritystä ettei istu koneella tai sohvalla kaiken aikaa?? Nytkin vaan POIS KONEELTA ja siivoa puolituntia ees niin heti helpottaa.

Ihan ensin keräät tavarat lattioilta. Jos niitä kaikkia ei voi laittaa heti omille paikoilleen, jätät ne yhteen paikkaan odottamaan esim. hyllyn pyyhkimistä. Mä olen kerännyt tavaroita koriin, tyhjään laatikkoon tai vaikka pyykkikoriin! Kaikki roskat pusseihin.

Kun lattia on tyhjä, imuroit järjestelmällisesti kaikkialta. Jos et vie mattoja ulos, muista imuroida myös mattojen alta.

Sen jälkeen otat käsittelyyn keittiön ja kylppärin. Tiskit koneeseen tai tiskaat. Astiat sun muut omille paikoilleen ja sitten pyyhit pöydän, tasot, ovet...

Sitten kylppäriin. Jos pystyt, laske suihkulla vettä lattialle. Musta on paljon kivempaa pestä kylppäriä, kun saan " lotrata" veden kanssa. ;D

Lavuaarin ja pöntön pesu. Lattia harjalla jos vaan semmoinen löytyy.

Sitten pyyhit pölyt ja laitat loput tavarat paikoilleen.

Sen jälkeen laitat kahvin tulemaan, menet suihkuun ja laitat ihanan tuosksuista rasvaa tms. pesun jälkeen. Istut alas, juot kavhia ja ihailet puhdata kotiasi! :)

on hyvä, toimii minulle. Jos siis haluat siivota itse. Jos mulla olisi varaa, tilaisin kevätsiivouksen, tosin silloin joutuisi kyllä itse karsimaan paikkoja ennen kuin voisi päästää kotiinsa vieraan...

Ovat kuitenkin jo sen ikäisiä, että vaadin, että heidän pitää itse siivota huoneensa, ja itse sitten vaan imuroin siellä. No, sitä roinaa on kertynyt sinne niin järkyttävän paljon, että en tiedä itkeäkö vai nauraa... Yleensä alan itkemään, kun ne huoneet näen, kun en jaksa siivota niitä, ja ei lapsetkaan pysty niitä enää siivoamaan... Tekisi mieli ottaa jätesäkki, ja vaan lelu kerrallaan iskeä sinne...

Vierailija:

Lainaus:

Laita musaa soimaan; jotai reipasta!

Laita kasvoja ja hiuksia, päällä kivat siivoomiseen mukavat vaatteet.

Kengät jalkaan (ei hidasta sitten kesken siivoomisen juosta ulkona ja sisällä)!

Ekana laitat tiskit koneeseen tai likoomaan. Tyhjennä tiskipöytä ja kerää kaikki astiat muutenkin pöydiltä.

Pyykkikone pyöriin.

Tyhjennä pöydät ja näytä niille pesuainetta.

Vie roskat.

Pese vessanpönttö.

Vie mattoja pihalle. Kerää lelut pois tai komenna lapset kerään ne (tai lahjo ne siivoomaan).

Vaihda petivaatteet. Availe ikkunoita.

Vaihda pyykkikoneellinen.

JUO KAHVI ja nauti työn tuloksesta.

Tee joko yksi homma per huone tai siivoa 5 minsaa (ota aikaa kännykällä tai munakellolla) ja vaihda taas uuteen huoneeseen!

Jatkossa kannattaa siivota heti kun sotkua tulee! Jos antaa kuivua pöydille niin on tuplatyö ainakin hinkkaamisella ja pyyhkimisellä kuin siivoaa heti kun siirtää kamat tiskiin ruuan jälkeen.

Jos menet keittiöön niin nappaa mukaasi niitä käytettyjä mukeja tai tavaroita joilla oikea paikka matkanvarrella.

Siivoile sillon tällön nopeesti niin ei kämppä kaadu päälle.

Ja keksi uusia tapoja säilöä roinaa! Hanki koreja, hyllyjä.. Luppoajalla käy välillä kaappi läpi ja heitä roinaa pois. Se ei vie kauaa aikaa jos sillon tällön siivoaa mutta vaatii vähän yritystä ettei istu koneella tai sohvalla kaiken aikaa?? Nytkin vaan POIS KONEELTA ja siivoa puolituntia ees niin heti helpottaa.

Joku tuolla puhuikin, että imuriin on helpompi tarttua, kun tavarat ovat paikoillaan. Ihan totta! Aina välillä ajattelee, että voisi imuroida, mutta lopulta tulee siihen tulokseen, että liikaa kamaa ympäriinsä ja kalusteet tiellä, ei voi... hehheh :)

Tilaisin kyllä jonkun siivoojan tänne, jos olisi varaa, mutta silloinkin joutuisin itse siistimään paikkoja. Vai mistä tietäisin tavaroiden paikat, jos joku ventovieras tulisi mun kamoja siirtelemään?! :))

ap

Jos pidät kahvitauon siivoomisen välissä niin laita ajastin siihenkin! Ettet sitten jää " hetkeksi" eli pariksi tunniksi norkoilemaan.. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat