Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ihmettelen kovasti työkavereitten meininkiä.

Ollaan kaikki ihan yhtä huonotuloisessa hommassa, mutta muutama työkaveri juuri tänään valitti, että tilillä alle 5¿ rahaa, ja tietysti odottivat palkkapäivää kuin kuuta nousevaa.

Minulla on paljon halvempi vuokra kuin heillä, sen myönnän (ja olen sitä mieltä, että tämä asumisasia on vain valintakysymys). Kuitenkin minulla ja työkavereillani on puolisot, että kenenkään ei vuokraa tarvitse kokonaan itse maksaa. En elä mitenkään erityisen säästäväisesti eikä mieskään ole todellakaan rikas. Käydään syömässä, elokuvissa jne. aika usein, mutta rahaa jää aina myös säästöön.

Olipas sekavasti selitetty.. Mutta pointtina oli nyt se, että olemme suht samanlaisessa tilanteessa työkavereiden kanssa, mutta minulla tilillä yli tuhat euroa, heillä alle viisi.

Eli ovatko työkaverini shoppailuholisteja vai liioittelevatko vain? :)

Kommentit (9)

Sama homma. Asutaan ahtaasti kerrostalossa, että kyllä pärjää.

Mutta veikkaan joutuvani vielä joskus ahtaammalle, että ei kai pitäisi " paheksua" nyt.. Kai tästä koirankopista joskus joutuu muuttamaan.. :/

ap

Meillä rapsahtaa tileille 2600 euroa kuussa ja kyllä se kaikki aina menee. Nyt esim piti ostaa kesärenkaat, niihin upposi 600 euroa - ja uplaa - rahat loppu !!!

Onneksi on Visa... Tilipäivään viikko ja risat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Sama homma. Asutaan ahtaasti kerrostalossa, että kyllä pärjää.

Mutta veikkaan joutuvani vielä joskus ahtaammalle, että ei kai pitäisi " paheksua" nyt.. Kai tästä koirankopista joskus joutuu muuttamaan.. :/

ap

Taidat olla oikein sukulaissieluni. Itse huolestuneena juuri laskin, miten kävisi, jos toisen meistä tulot loppuisivat. (Siis tippuisivat ihan nollaan, eli ei senttiäkään mitään tukia tms.) Helpotuksekseni huomasin, että laina pystyttäisiin hoitamaan, vaikka muuten oltaisiinkin aika tiukalla. Oonkohan mä vähän ylivarovainen, en edes kehtaa kertoa kenellekään, että olemme mitoittaneet asumisemme noin pessimistisesti, kun kavereille katastrofi on auton korjaus tai vuoden vakuutuslasku.

Mäkään en kertakaikkiaan uskaltaisi elää niin, että tili olisi tyhjä ennen palkan tuloa. Miten jos tulisi joku yllättävä meno? Juuri jos pesukone hajoaa tai tulee yllättävä lääkärissä käynti.

Mullakin on tosi pieni palkka, mutta silti olen saanut säästettyä pahan päivän varalle, eikä tili ole koskaan tyhjä ennen palkkapäivää.

Esim ellos, h&m, ym.. autolaina, opintolaina sun muuta. Mun kaveri toenaa reilu 2000e kuussa mutta se raha kestää tasan viikon ku on niin paljon velkaa eri suuntiin. Sit se lainaa multa rahaa ku saan noita äitiyspäivärahoja 400e/kk. Mutta on mun mieski samaa maata. kaikki menee mitä tulee. Ja ihan turhaankin menee paljon.

Mä en yksinkertaisesti vain uskaltaisi elää jatkuvasti niin, että rahat on koko ajan loppu. Tai tietty jos on ihan pakko, mutta just esim. työkavereita seuratessa tuntuu, ettei kyse ole aina ihan oikeasta pakosta ja huonosta tuurista. (Toisaalta enhän mä varmaksi tiedä, mutta aika paljon noi henkilökohtaisia asioitaan puhuu.)

Toisaalta me asutaan aika vaatimattomasti, ei ole omakotitaloa eikä edes rivi. Valintakysymys tietty, mutta mieluummin asun näin, kuin kalliimmin, jolloin joutuu hakemaan lainaa, jos pesukone hajoaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat