Sivut

Kommentit (299)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rekkamies

Noihin aikoihin joskus 2011 ajelin rekkaa ja keskiansio oli noin 4600 euroa/kk työ oli äärimmäisen rankkaa ja työtunteja tuli rielusti yli lainsalliman, mutta tein kuitenkin vapaaehtoisesti ja pidin työstäni. Näihin palkkoihin ei tänäpäivänä enää pääse, kun työaikavalvonta on niin tiukkaa. Ehkä hyvä niin, mutta älkää vain sonoko että moraalitonta vaarantaa liikenteessä muita. Kysyn vain että miksi yhtä ammattiryhmää syrjitään, kun joku rakennus mies, tai vaikkapa maanviljeliä voi tehdä pitkiä päiviä ja hypätä sitten auton rattiin ilman pelkoa että joku kysyisi montako tuntia olet työskennellyt, mutta ammatinharjoittajalta saatetaan ottaa korttikin pois. Mitä tasa-arvoa se sitten on? Mutta nyt nautin ansaitusta eläkkeestä, siis todella nautin ja toivotan hyviä työpäiviä. kaikille.

Vierailija

3 vuotta sitten minulla oli vuosiansio 50.050,25 euroa. Olin keikkalaisena sairaalassa lähihoitajana tehden pelkkää yövuoroa, noin 3 yötä viikossa. Välillä neljäkin yötä. Kaikki arkipyhät ja viikonloput yritin myös saada keikkaa, toki se ei aina onnistunut. Palkkausta nosti yksi ikälisä (kunta-alan TES eli KVTES). Nyt olen jo reilun vuoden ollut eläkkeellä. Ehdin olla lähihoitajana 7 vuotta, koska "vanhoilla päivilläni" vaihdoin istumatyöstä hoitotyöhön. Sain tässä työssä myös selkäni aika lailla kuntoon, istumatyössä oli usein iskiasvaivoja, mutta ergonomiaa hyödyntäen hoitotyössä vain kaksi pahaa vain piikillä korjautuvaa selkä pois pelistä -juttua. Niitäkään ei olisi ollut, jos olisi aina kiiretilanteissakin muistanut ergonomian tärkeyden. Tällainen urakointihan ei onnistu, jos on lapsia, koska siinä joutuu päivät nukkumaan ja onhan ala myös raskas niin henkisesti kuin välillä fyysisestikin. Henkistä kuormaa lisää jatkuva kiire ja siitä aiheutuva riittämättömyyden tunne kun ei ole aikaa potilaille tarpeeksi. Suuntaus on kuitenkin tälläkin alalla henkilökunnan jatkuva vähentäminen ja potilaspaikkoja on myös vähennetty välillä jo liikaakin. Potilaat ovat sitten käytäväpaikoilla tai aivan eri osastoilla kuin sairaus edellyttäisi.

40k

Merkonomi, 25v, vakuutus- ja finanssialalla. Vuositulot jaettaessa menee yli 3000e/kk, muutoin palkka työsopimuksen mukaan 2600e/kk. Peruspalkka olisi pienempi jos en olisi saanut ylimääräisiä tunnustuksia työstäni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja.Koulutukseltani.Takana korkea koulu tutkinto+lukuisat kurssit.Saan 3 ikälisiä+henkilökohtainen lisä.Olen 54 vuotias.

Aikanaan opettajan koulutukseen ei ilmeisesti kuulunut äidinkielen tunnit? Ei kai missään opeta noin onnettomasti yleissivistynyt ihminen?

5v myyjä taulukkopalkka +11€ t...

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:

Miten ihmeessä taksikuski, meijeristi ja myyntineuvottelija tienaavat 3000 euroa kuussa??? Ja miten pelkällä ylioppilastutkinnolla voi päästä 3000 euron ansioihin???

Omat lapsensa kotona hoitava kotiäiti ansaitsee noin 300 euroa Kelan kotihoidontukea. Ja pienestä kotihoidontuesta pidätetään veroa 20 %! Tiedoksi, että jopa peruspäivärahalla 24/7 kotona oleva työtön tienaa kotiäitiä enemmän! Ansiosidonnaisesta päivärahasta puhumattakaan! Terveisiä päättäjille - korjatkaa tämä kotiäitejä sorsiva räikeä epäkohta!

Hoitoalalla ansaitsee noin 1500-2000 euroa kuussa. Ja kyseessä on laillistettu ammatti. Tarvitaan kouluasteen tutkinto. Sairaanhoitajilla, terveydenhoitajilla yms. on joko yo-tutkinto / kouluasteen tutkinto ja päälle AMK-koulutus.

Kaupassa kassamyyjän ja myyjän peruspalkka on alle 10 euroa tunnissa! Helposti voi laskea, paljonko kaupassa tienaa osa-aikatyöstä. Max työtunnit 30 tuntia viikossa. Ja tarvittaessa töihin kutsuttavalla ei ole työsopimuksessa viikkotunteja lainkaan! Että tämmöisiä terveisiä vaan PAMille eli Palvelualojen ammattiliitolle!

Vierailija

Tilitoimistokirjanpitäjä, tradenomi, 2900-3100 e/kk sisältäen tulospalkkaa lisätöistä ja konsultoinnista, nainen 50 v. Vakiokuukausipalkka 2600 e/kk. Kiireinen työ. 

Siltiköyhä

Vaikea kuvitellakaan miten vähän ihmiset tienavat! Olen ammattikoulun käynyt ja työskentelen vuorotyössä. Tienaan 22-vuotiaana yli 4000e/kk. Työskentelen teollosuudessa

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat