Seuraa 

Itse olen naimisissa unkarilaisen miehen kanssa, mies on asunut jo kohta vuoden suomessa.. :) Toivon mukaan pian olisi tulossa suomen unkarilainen vauvakin! ;) Muita unkarilaisten kanssa olevia? :o

Kommentit (6)

Olemme asuneet sekä Suomessa että Unkarissa ja lapsiakin löytyy. " Lapselliset" unkarinkieliset perheet voivat ainakin pääkaupunkiseudulla osallistua Bóbita-toimintaan (kokoontuu joka toinen viikko). Siellä voi tutustua lähiseudulla asuviin unkarilaisiin perheisiin ja lapset pääsevät touhuamaan yhdessä. Meillä on lisäksi pari unkarilaista ystäväperhettä, joiden kanssa ollaan useamminkin tekemisissä. Puolison viihtymistä " vieraassa" maassa helpottaa kontakti maamiehiin (tai -naisiin). Tässä linkki Bóbitan sivuille: http://www.bobita.fi/

Mikä on muiden suomi-unkari perheiden kotikieli (eli kieli, jota vanhemmat puhuvat keskenään)? Entä lapset; ovatko kaksikielisiä? Meidän kotikieli on unkari ja me molemmat tietysti puhumme lapsille äidinkieltämme. Lapset ovat kaksikielisiä ja pientä puheenviivästymää lukuunottamatta ovat oppineet molemmat kielet hyvin.

Molemmissa maissa ollaan hyvin viihdytty mutta kolmanteen maahan emme haluaisi muuttaa (töiden puolesta olisi mahdollista). Isovanhemmille on tietysti raskasta olla kaukana lastenlapsista mutta vietämme joka vuosi lähes kaksi kuukautta Unkarissa (kesä + muut lomat).

että täällä on myös Itä-Euroopasta kotoisin olevien puolisot edustettuna:) Luulin jo, ettei kukaan ole sieltä päin miestä käynyt itselleen hakemassa. Itse en ole vielä Romaniassa vieraillut, mutta mahdollisesti syksymmällä asia ajankohtainen ja mielelläni haluankin miehen sukulaisia tavata sekä muutenkin kyseistä maata nähdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minun aviopuolisoni on unkarilainen, asummekin taalla Unkarissa. Meilla on kaksi tytarta, kesalla tayttavat 3- ja 6-vuotta.

Tapasitteko Unkarissa vai Suomessa? Oletteko harkinneet asumista taalla suunnalla?

Taitaa olla meita aika monia suomalaisia (niin naisia kuin miehia), jotka olemme löytaneet puolisomme taalta Unkarista;-)

terveisin,

bucomama

No itseasiassa miunkin mies on syntyjään Romanialainen, mutta hän on asunut kuitenkin melkein koko ikänsä Unkarissa. Muutti vissiin kaksi vuotiaana Romaniasta Unkariin.. :> Romania visiittejä meilläkin on kuitenkin tiedossa, sillä kaikki hänen isän puolen sukulaisensa asuvat Romaniassa..

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat