Seuraa 

Kommentit (11)

Kääks, mulla lipsunut pahasti ja meinaa pukata taas kiloja päälle. Olen kyllä pikkasen antanut siimaa liikaa, en jaksais enää vahtia mitä syön, herkkuja tekee vaan koko ajan mieli. Syytän tästä kierukkaa joka asennettiin muutamia viikkoja sitten...tekosyy luulen minä;)

Muita jolla vaikeeta just nyt? Milläköhän sitä sais ittensä taas ruotuun? On löllö olo ja tavoitteeseen pääsyn jälkeen tullu reilu kilo takas...AI AI AI. Jumppaankaan en oo hetkeen päässy kun oon ollu flunssanen. Ja sit kun on kotona niin tulee taas vaan syötyä. Ja vappu tulee!

Ihanaa ja todella harvinaista, molemmat lapset päiväunilla ja vielä yhtä aikaa!

Canemo oli vetäissyt mahtavan kirin viime viikolla, onnittelut!

Mullakin on ollut nyt viikon ajan painonvartijoiden pistetaulukot käytössä. Aluksi tuntui niin vähäiseltä se ruokamäärä, mitä saa syödä, mutta nyt siihen alkaa tottua. Paino oli kyllä viikossa tippunut vaan 200g, mutta mulla oli eilen punnituspäivänä jotenkin tosi turvonnut olo, sormukset ei edes mahtunut aamulla sormeen. Tänä aamuna tuntui jo kevyemmältä.

Suosittelen kyllä kaikille kirjaamaan ylös jollain lailla syömisiään. Itse en ainakaan tajunnut ennen pisteidenlaskua, miten paljon puputan kaikenlaista muka kevyttä nassuuni. Mulla ei jotenkin luonne anna periksi syödä pisteitä yli sallitun. Viikonloput on tietenkin iso kriisin paikka. Viime viikonloppuna sain vähän herkutella, kun keräsin ekstrapisteitä liikkumalla ja säästin muutaman pisteen viikolta viikonlopuksi.

70 kg on vielä kaukana, mutta pidän virlä toivoa yllä, että 9.6. olisin tavoitteessa.

Keveitä päiviä meille kaikille!

Seela

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnea saavutuksista! Nallun mahamakkara taisi sitten lentää mulle, jotenkin omani näyttää isommalta kuin ennen.

PV-pisteiden avulla mä olen ennenkaikkea oppinu, miten paljon jossain ei-missään on pisteitä. No lukeehan ne pakettien kyljessä, mutta ei sitä oikeesti tuu luettua. Niitä kevyempiä valintoja olen opetellu tekemään, eli yhden voileipäkeksin sijaan saan syödä 2 hapankorppua, jos iskee rouskuttelunhimo.

Kuivahieronta...kiitos Nallu vinkistä, enpä ole harrastanut, mutta nyt kyllä innostuin. Saiskohan sillä sellut tehtaalle?

Ja vielä punnituksesta, tänään näytti vaaka tasan 72, eli eilisestä pudonnut 900g. Heh, taitaa todellakin tuo maanantai olla pahin mahdollinen punnituspäivä.

Pumpuli

Oon nyt punninnu joka aamu. Tiistaina paino oli sen tasan 72. Keskiviikkona 72.3, torstaina 72.2 ja tänään perjantaina 70.9. Punnitsen aina ennenkuin laitan suupalastakaan suuhun.

Tämänaamuinen tulos on kyllä juhlaa, koska alle 71 ei olla menty vuosiin. Mutta eipä se tossa pysy kauaa...jospa kuitenkin kertois, että laskussa ollaan.

Papunalle vaan tsemiä pitää paino hallinnassa. Mulla toimii herkkujen rajaaminen eli vaan tiettyyn aikaan ja tietty määrä, ei siis jatkuvaa ja määrätöntä mässäystä. Toisaalta hormoonit varmasti lisää näläntunnetta.

Vappu on kyllä melkoinen herkkujuhla, saas nähdä miten meidän käy. Me ollaankin pari vkoa lomalla, joten kilokamppailuani jatkan, mutta osittain muissa maisemissa.

Nyt jäi tekstit lyhyeks, etuhampaita tekevä Tyyppi Aurinkoinen on melkoinen kärtty..täytyy mennä hätiin.

painon pudotuksen suhteen :( Viime viikko alkoi lupaavasti ja kävin jopa kaupassa niin, että en sortunut ostamaan edes sitä pienen pientä lakupatukkaa, vaikka kuinka sitä himoitsin. Ja arvatkaapa olinko ylpeä siitä saavutuksesta silloin. No, loppuviikko meni sitten syöpötellessä ja kaiken kruunasi viikonlopun karkkimässäilyt.

Vitsi, kun en saa millään taas otettua itseäni niskasta kiinni. Äsken söin jopa kurkkupastelleja makean himoon, kun kaikki karkit on taas loppu. Huomenna se laihari siis taas alkaa ja pakko kai se on täälläkin ryhtyä tekemään päivittäisiä punnituksia. Tänään en uskalla enää puntarille nousta, koska aamuisin se näyttää aina vähemmän :)

Jotenkin tämä laihari on nyt koko ajan mielessä, kun niin yllättäen lihoin tuon viisi kiloa. Mukava oli silloin reilu kuukaisi sitten huomata miten sitä sopi sellaisiin vaatteisiin, joita ei ollut pitänyt moneen vuoteen. Nyt on pakko päästä takaisin siihen 63 kiloon, vaikka väkisin.

Nyt kauppaa ja tällä kertaa sieltä on selvittävä ilman makeaa!

Eloeppu

Viikko on jo pitkällä eikä pinoa vielä pystyssä...

Mulla tilanne menee taas seliseli-puolelle. Viime viikolla ei yhtään jumppaa, ei painonpudotusta ja kyllä ottaa kupoliin. Ketuttaa jo itseänikin nämä selitykset, mutta nyt on PAKKO tarttua kunnolla niskasta kiinni, mieluiten omasta.

Otinkin Hanna Partasen muistuttamana taas kynän kauniiseen kouraani ja kirjaan ylös kaikki syömiseni. Ohjelmassaan Hanna sanoi, että uuden elämäntavan sisäistäminen vie yleensä vuoden tai pari, joten ihan normaalia kipuilua tämä munkin elämänmuutos varmasti on. Edelleen kaupasta valitaan niitä kevyitä vaihtoehtoja ja nyt hankin itselleni myös sen PV:n Ostajan oppaan. Ongelmana tällä hetkellä " seurustelusyöminen" , eli ystäviä tavatessa tulee syötyä enemmän kuin pisteet sallii sekä jonkinmoinen aterioiden välillä napostelu...Onneksi ollaan menossa kesää kohden ja kasvikset taas ruokavaliossa lisääntyy. Makkarassa on 8 pistettä, joten ne saa kyllä jäädä vähemmälle.

Nyt kerpelttos on pakkohilata ittensä sen 7kympin alapuolelle, vaikka väkisin. Lauantaina on isot juhlat tiedossa, joten tän viikon vedän tiukalla ja sitten lauantaina en laske pisteitä lainkaan. Ajattelin muuten minäkin ottaa päivittäiset punnitukset tällä viikolla, tulen raportoimaan. Tänään näytti aamulla 72.9...ei hyvältä näytä, kuten Keskarimme usein sanoo.

Mitenkäs uudet ja vanhat pudottajat? Pinoon pinoon!

Pumpuli

Laitetaanpa nyt tännekin aamun paino talteen, jotta ensi viikon maanantaina ei voi vedota siihen, että ei muista tämän viikon aloituspainoa :) Eli mittari näytti aamulla 67,4 ja siitä siis lähdetään.

Eilen illalla iski läskiahdistus ja lähdin sit pika pikaa uimaan. Uintimatkaa kertyi kilsa ja päälle pari sataa metriä vesijuoksua. Ihan hyvä saavutus ja vauhti oli aika kova, kun menin miesten joukkoon nopeempien radalle uimaan. Ei antanut luonne periksi hidastella heidän joukossa :)

Tänään olen ylpeä siitä, että paria keksiä lukuunottamatta kaikki makea on jäänyt syömättä. Nyt on vaan pidettävä kiinni siitä, että karkit kuuluvat vain viikonloppuun! Vaikeaa se tulee olemaan, mutta nyt ei muu auta!

Nyt tsemppiä kaikki elopainoiset, kesä lähestyy kovaa vauhtia! Mukavia saavutuksia painon pudotuksessa siellä muilla onkin jo ollutkin!

Eloeppu

voitonriemuiset yksikätiset pikaterveiset meitsiltä. Ja ihan on nyt tosi:mahanrömppä on kadonnut :)) Paino ei tosin o laskenu yhtään mutta toisaalta tuota liikuntaaki on alkanut olla senverta että saattaa olla että jotain lihasmassaakin jonnekinpäin olis jo tuosta läskistä..? Tuonne toukokuun loppuun saakka käyn siis hevostamassa sen kaksi kertaa viikossa ja sitte päälle AINAKIN kaksi kertaa viikossa pyöräilen tunnin hikilenkin. Ja vatsalihasliikkeet päälle aina kun vaan muistan. Ja sitte alkaakin tuo " hyötyliikunta" eli töihin pyöräily ja työnteko.....>p

Jaaha, nyt vapautui toinenkin käsi. Ootteko, sisaret hyvät, harrastaneet tuota kuivahierontaa? Itte olin ihan unohtanut koko jutun kun sitte muistin asian taas pitkästä aikaa. Panee ihan kivasti veren kiertämään ja josko siitä siihen selluma.... (niiiin ruma sana, en kirjota kokonaan:) olisi yhtään jeesiä..

Jaahans, nyt muihin puuhiin..

lihaskimppu nallu *kuivakkaa naurua päälle*

Olipa mukava kuulla sinustakin Pumpuli. Tsempillä vaan eteenpäin, kyllä se paino siitä taas putoaa.

Täällä taas vaihteeksi hyvä viikko. Paino tänään 63,8 eli 800 g vähemmän kuin viime viikolla. No viime viikolla olikin se 400 g:n sikanousu, joka nyt siis taltutettu. Sitä vaan edelleen ihmettelen, että miksei mun painonpudotus näy missään. Peilistä katsoo samannäkönen immeinen kun ennenkin ja vaatteetkin ovat vielä ihan samoja kuin ennenkin. Ja kuitenkin koossa pitäis olla jo lähes viiden kilon karistus. Ei jummarra. Bmi nyt 22,6.

Semmonen outous on tullut havaittua, että ruokahalu on vähentyny kummasti. Ja toinen on se, että tulee helposti huono olo, jos syö normaalia enemmän tai herkuttelee makealla/rasvaisella. Kaipa elimistö on alkanu tottuun vähän laihempaan evääseen.

Tulkaapa taas joukolla kertomaan hyvistä tuloksistanne ja myös niistä ei-niin-kehuttavista!

canemo

Eli naapuripinossa ja kopioin sieltä tänne meillekin varmaan hyvin kelvollisen vinkin noihin vatsoihin. Eiköhän tässä painonhallinnassa ja kiinteytyksessä oo kaikki keinot sallittuja, myös muiden pinojen vakoilu :)

Eli:

Oikeasti kaikista tehokkain ja helpoin vatsatreeni, vatsaa litistävä, on vetää vatsaa sisään voimakkaasti selkärankaa kohti ja pitää jännitys jonkin aikaa, sitten toistaa. Tätä voi tehdä melkein missä vain, jopa istuessa.

Sitten toinen mitä voi tehdä missä vain, myös istuessa, on peffaliike, eli pakaroiden jännitys, pito vähän aikaa ja rennoksi. TV:n ääressä erittäin sopiva ja autossa.

Näistä voi tehdä itselle sellaisen rutiinin, että vaikka aina kun alkaa katsoa jotain ohjelmaa TV:stä, tekee aluksi nämä. Tai mainoskatkolla tms. niin muistaa tehdä. Esim. 10 toistoa molempia ja pitää jännitystä rauhallisesti vaikka 5-10:een laskien.

Pihalla muuta tekemistä ja missä vain, kertaus: se vinot vatsalihakset ja siinäkin litistävä liike, eli lantio paikallaan ja hartioita/rintakehää puolelta toiselle.

Samoin koko jalan nosto, hidas " potku" suht. suorana taaksepäin ja taas hetken siellä takana pitäen tekee hyvää pakaroille.

Ja alavatsalle vielä kaikenlaiset jalkojen nostot ja heiluttelut puolelta toiselle lattialla maaten - tätä ei kurakelillä pihalla kandee tehdä, mutta sisällä ; )

Paino tänään 74.8kg. Viime viikolla en käynytkään, kun oli tuo lorinaviikko meneillään ja olo oli todella turpeinen. Pudotusta 800g. Ihan hyvä mutta ei vielä näy missään. Oikeastaan suurin huolenaiheeni on tuo löysä mahamakkara.

Liikuntaa jatkan samalla mallilla kuin ennenkin eli hyötyliikiuntaa ja sen lisäksi jos vain saan lapsiltani mahdolliseksi niin vatsalihakset joka päivä. Yleensä jompi kumpi lapsista kiipeää päälleni, kun näkevät äidin lattialla makoilevan. Eivät ymmärrä, että äiti jumppaa....

Käyn myös joka arkiaamu puntarilla seisomassa, viikonloppuisin en sillä, lauantai on edelleen mässäyspäivä, josta on vaikea päästä eroon.

Nallulle onnittelut makkaran hukkumisesta. Ehkäpä minäkin joskus. Samoin onnittelut canemolle hienosta tuloksesta.

Jatketaan edelleen, eiköhän niitä tuloksia tule meille muillekin.

Huhti

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat