Seuraa 

Hellou... en jaksa vaihtaa tuota kirjautumis nikkiäni... eli väpä täällä terveks :). Meillä on jo täys hulina päällä :S.

väpä ja touhis rv 13+

Kommentit (18)

Edelliset täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10138866&p=2&tmode=1&smode=1

Kivaa, kun oli pino jo näin varhain aamusta alotettu =)

Täällä P-Hämeessä meinaa oikein välist paistaa aurinkoki, kiva oli kävellä töihin.

Oliks sulla [b]Väpä[/b] sitten määrätty sairaslomaa niiden supistusten takia vai mistä ne vakuutusyhtiössä tiesi niistä?

Mulla supisteli ekassa, mutta siitä ei tullu mitään merkintää äitiyskorttii enkä kyllä saanu kunnon saikkuakaan. Nyt tuliki sitten mieleen, että jos ne vaikka tässä raskaudessa suhtautuuki mahdollisiin supisteluihin vähän vakavammin ja pistävät sairaslomalle, ni on sit vissiin mahdollista, ettei meille sitä vakuutusta ennen syntymää myönnetäkää..?

Missä yhtiössä teillä noi vakuutukset on?

Kutiaako muilla iho? Niiku siis tuossa vatsan ja rintojen seudulla? Millä rasvaatte?

Mulla on nyt viikon aikana alkanu kutittamaa ihan pirusti, kun tuo mahanahka venyy, samoin rintojen iho. Toistaseks oon käyttäny vaan perusvoiteita, kun noi hajut tuppaa vieläki jotenki tökkimään. Kaapissa olis body shopin coconut stick (tai jotai sinne päin), mut sen haju on aivan kamala, yök ja se on kyllä esikoisen odotusajalta, joten pitäis varmaa heittää se mäkeen ja ostaa sit uus jos alkaa sit hajuu sietämää.

Nyt töihin, moi!

sapa rv 15+5

Eli en ole ainut jolla sekoamiskohtauksia..nii ja joo itkin kerra lukiessani yhtä lehteä, missä ihmiset sai sanoa kuolleille läheisilleen jotain kaunista..oli pakko lopettaa lukeminen kun itkin niin vuolaasti yleisellä paikalla..hävetti vähä.

Mä odottelen niitä liikkeitä ku se otus siellä viuhotti sellasta vauhtia ultrassa,että tuntuu iha uskomattomalta,et miten se riehuminen ei voi tuntua missään..tyyppi oikein potki ittellensä vauhtia et pääs pyörähtelee..=)

Eipä tääl ihmeempiä..

Hauskaa illanjatkoa immeisille! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapset ehkä nukkuu vielä hetkisen. itselläkin kyllä väsyttäisi kauheasti, mutta kas kummaa ei se uni sitten tullutkaan...

viimepäivinä olen ehtinyt pikaisesti vain vilkaisemaan viestit kun lapsukaiset ovat olleet kipeänä, mutta nyt paranemaan päin, onneksi.

vakuutuksista. Meillä otettu kummallekin ennen synnytystä ja laitettu sitten myöhemmin pois, saapas nähdä mitä tästä päätetään. Meillä kun tuo tuuri on mitä on nimittäin, toiselta laitettiin pois kun oli 1,5vuotta ja samantien alkoi korvatulehduskierre joka johti , reilun puolivuotta myöhemmin kitarisojen poistoon...

Hankinnoista. Meille ei vieläkään ole jäänyt mitään käteen tätä tulokasta varten...tosin ainakin sitterin ja matkasängyn voisi laittaa tässä jahka ehtii...

Tuolla oli mahan koosta puhetta. Nyt aloin kyllä oikeasti ihmettelemään kun mulla oikeesti selinmakuulla kohtu tuntuukin navankohdalla, jos ei kohta jo ylempänäkin. Lääkärikin viikkositten kysyi että yksikö siellä ultrassa muka vain näkyi...olisiko tänäpäivänä mahdollista että toinen olisi voinut jäädä jotenkin toisen taakse ja huomaamatta??? Meillä kun ei ole täällä päin mitään 3d-4d ultria, vaan ihan tavallinen...niin ja istukkakin kuulema on etuseinässä...

Liikkeitäkin joku tuntee jo...näillä viikoilla mullakin on aiemmissa tuntunut mutta nyt tuon etuseinäistukan takia koitan olla huolehtimatta jos ei vielä vähään aikaan tunnu(helpommin sanottu kuin tehty...)Eilen kyllä tuntui ihan selvä muljahdus, mutta kun aloin tarkemmin tunnustelemaan niin ei mitään...

Mutta olihan tässäkin, nyt kuuluukin tuolta jo ähinää...

ai niin, tervetuloa uudellekin tulokkaalle, kyllä meitä tänne mahtuu =)

moonshine 14+ 2

Olen raskausviikolla 13+3 ja vihdoin uskaltaudun tännekin kirjoittelemaan.. Olen kyllä lukenut teidän muiden viestejä aiemminkin ja monesti ne ovat tuoneet lohtua ja tukea:) Odotan toista lasta, esikoinen on kaksi ja puoli vuotias. Odotusasaika on ollut aika jännittävää, sillä minulla oli joulukuussa keskenmeno, ja jotenkin sen jälkeen on aika varovainen asenne... Km tuli raskausviikolla 7. Tässä raskaudessa minua huoletti myös pieni tuhruttelu rv 7-10, ja joka kerta kun sitä verta löytyi vessassa käydessä, iski epätoivo.. Sen verran lähellä oli tuo km-kokemus.

Viime viikolla kävin np-ultrassa ja siellä kaikki ok, turvotusta 1.1 mm. Minulla on ns. eteisistukka eli istukka on toistaiseksi alhaalla. Lääkäri totesi, että aiemmat pienet vuodot varmaan johtuivat siiitä. Jatkossakin pitää välttää kaikkea raskasta nostelua, yhdyntää, rajua liikuntaa sekä pyöräilyä ja kuntosalia, sillä alhaalla oleva istukka saattaa siitä ärtyä ja alkaa vuotaa... Hän kyllä sanoi, että mitä todennäköisimmin istukka nousee ylös ja sen jälkeen ei tarvitse enää varoa. Aluksi ajattelin, että kauheaa, vieläkin pitää pelätä verenvuotoa, mutta nyt jo tuntuu ihan ok:lta. Ei kai tässä mitään suurempia riskejä ole, kun vaan välttää noita tiettyjä juttuja.

VAKUUTUKSISTA Meilläkin on esikoisella lapsivakuutus Tapiolassa ja on ollut kyllä tarpeelinen, sillä hänellä on ollut maitoallergiaa, joka tosin alkaa olla ohi. On tosiaan helpottavaa, että pääse nopeasti hoitoon tarvittaessa. Tosin ymmärrän niitä, jotka haluavat verovaroilleen vastinetta. Periaatteessa itekin kannatan toimivaa julkista terveydenhuoltoa, mutta valitettavasti palvelut ovat viime vuosina heikentyneet.. Toki siitä syntyy helposti itseään ruokkiva kierre, kun yhä useammat siirtyvät yksitysten palveluiden käyttäjiksi, kun julkiset ovat niin huonoja...

MAHA on iso ja esillä... Esikoista odottaessa alkoi näkyä vasta joskus rv 16 ja nyt ollut jo muutaman viikon aika selkeästi esillä. Eli äitiyshousuissa mennään jo kolmatta viiikkoa:) Siinä mielessä välilä on harmittanut, että moni on tajunnut meidän odottavan vauvaa, vaikka ei vielä olisi halunnut asiaa kertoa..

HANKINNAT EI vielä mitään hankintoja, kun on vieläkin aika varovainen asenne tähän odotukseen... Lisäksi meillä on aika paljon tavaraa esikoisen jäljiltä.

HORMOONIT muistaakseni Jasminemaria (?) kyseli hormoonimyrskyistä. Minulla oli esikoista odottaessa vastaavia paniikkihäiriöitä aika usein. Pelkäsin, että miehelleni sattuu jotain ja olin ihan paniikissa, jos hän oli 5 minuuttia myöhässä... Muutenkin olin ekalla raskauskerralla paljon herkempi, itkeskelin vähän väliä, vaikka mainoksia katsoessa.. Nyt on paljon tasaisempaa tuossa mielessä.

Tässä nämä tällä kertaa:)

Kerttu07 rv 13+3

Täällä tänään havaittu ensimmäiset selvät liikkeet, joitakin aavistuksia ollut kyllä aiemminkin. Aamulla vauva tuntu kohtua kokeillessa tosi selvästi (ihan ihmettelin) ja taisi pyöriskellä ihan kunnolla. Tää on mulle yllättävän aikasin, sillä edellisissä kahdessa raskaudessa en todellakaan ole tuntenut mitään näillä viikoilla...voisin veikkailla että nyt istukka on takana (edellisessä kahdessa raskaudessa ollut edessä). Kyllä oli aamulla onnellinen olo :-) !

Jossain vaiheessa täällä kirjoiteltiin hankinnoista, itse en ole ostanut vielä mitään, päinvastoin haluaisin osasta vanhoista vaatteista eroon (kertynyt mm. sukulaisislta), siksi pyrin selvittelemään sukupuolen etukäteen tällä kertaa. Tai kait yhdeksi hankinnaksi voisi mainita auton, joka vaihdettiin viikko sitten sillä silmällä, että meitin tuleva viisihenkinen perhe mahtuu kokonaisuudessaan kyytiin. Käytettynä ostettiin, mutta ei nyt kyllä ole vähän aikaan mitään rahaakaan mihinkään yllimääräisiin hankintoihin (auto olis kyllä pitänyt vaihtaa piakkoin vaikkei perhe kasvaiskaan)....kirppareilta kyllä voin ostaa, myös minä tunnustaudun innokkaaksi kirppari-ihmiseksi. Pääasiassa tulee hankittua kaikkea lapsille: vaatteita, kirjoja, videoita, kasetteja ja leluja.

Vakuutuskeskusteluun sen verran, että meillä on vakuutukset otettu pohjantähdestä ja tyytyväisiä ollaan oltu. Vakuutukset otettu ennen syntymää ja niin teen nytkin, se antaa mielenrauhaa... ja totuushan on, että syntymä on yksi ihmisen vaarallisimmista tapahtumista, siksi itse olen sitä mieltä, että kannattaa ottaa vakuutus ja vaikka irtisanoa se sitten, jos tuntuu ettei sitä tarvitse. Synnytyksessähän saattaa tapahtua mm. sellaisia juttuja, jotka aiheuttavat erilaisia kuntoutuksen tarpeita (esim. hermovauriot). Ja kuntoutuksiin on usein jonoja ja kuntoutukseenhan pitäisi päästä nopeasti, joten vakuutuksella on mahdollista päästä yksityisellekin. Ja tämä on tietysti vain minun mielipiteeni.

Väsymystä lukuun ottamatta elämä hymyilee, huomenna poikkean lääkärillä tarkistuttamassa poskiontelot, ettei ole tulehdusta ja kait olisi syytä tarkistaa myös toi " hemppa" . Moi.

Luhtavilla (rv 15+5)

Käyn kyllä päivittäin koneella mutta tämä oma pinoutuminen on vähän laiskanlaista. Mukavaa kuitenkin lukea muiden kuulumisia.

Mekin otimme esikoiselle vakuutuksen ennen hänen syntymää ja uskon että otamme myös kakkosellekin, tosin ei olla vielä miehen kanssa puhuttu asiasta.

Masu ei ole vielä pahemmin kasvanut, kaikki entiset vaatteet mahtuvat hyvin päälle. Painoakaan ei ole vielä tullut lisää. Tosin nyt on vasta 14. viikko menossa. Esikoisesta kerroin töissä viikolla 16, mutta silloinkaan kukaan ei ollut vielä huomannut mitään. Pidän tyköistuvista vaatteista ja mielestäni masu saa näkyä enkä yritäkään peitellä sitä millään teltoilla.

Hankintoja ei olla tehty vielä mitään, jotain pientä tarvii vain ostella kun esikoisesta on kaikki vielä tallella. Tunnen itseni kuitenkin niin hyvin että tiedän loppuraskaudesta hankkivani pieniä ihania vaatteita kassitolkulla =).

Minkälaisia Vappusuunnitelmia teillä on?

Me menemme kylään jossa useita lapsiperheitä, käymme lakituksessa, vapputorilla ja varmaan viemme esikoisen tivoliin. Siis emme vietä Vappua pääkaupunkiseudulla vaan menemme minun kotinurkille, Turkuseen=).

Aiotteko ottaa vauvan sukupuolen selville etukäteen? Itselläni on ihan poikaolo (taas) mutta jos ultrassa vain näkyy niin uteliaisuus kyllä voittaa. Esikoisesta kävimme myös 4d ultrassa (syntymäpäivälahja minulle) joka oli ihana kokemus varsinkin kun vauvalla näytti kaikki olevan ok.

Voihan synnytyksessäkin käydä jotain hullusti ja minua jännitti synnytys aivan tolkuttomasti. Kävin itse myös pelkopolilla ja sain mielenrauhan, synnytin alateitse. Siitä olen edelleenkin ylpeä.

Tässä taas tällä kertaa,

Joachim 13 ja jotain

Tänne ei kummempia, olo hyvä ja kevät kaunis.

Huomioikaa lokakuiset erillinen keskustelunavaus Odotus- osiossa koskien mahan kokoa!

AJL 13+5

VAKUUTUS kahdella ekalla on otettu vakuutukset, ekal heti syntymän jälkeen (ei saatu ennen koska mulla oli niitä suppareita) ja toisella ennen ja niin otetaan tällekin. Itseasias pitäs käydä jo nyt varaamassa koska tiedän et kohta alkaa mulla ne viikot kun supistelee jne jne ni sitten ne miettii et antavatko vakuutuksen vaiko ei... Esikolla vakuutusta ei tarvittu ekan vuoden aikana, mutta sit ku meni hoitoon alko korvakierteet jne jne, ja yksityisellä siis rampattu koko rahan edestä :). Mua ei nuo päivystykset vois vähempää kiinnostaa pienen lapsen kanssa.

VAATETUS on täällä ihan normaali. Omat vaatteet menee melkein kaikki päälle. MAHA ei siis juurikaan ole kasvanu. Ja PAINO on pudonnut pari kiloa tän jatkuvan oksentelun vuoksi.

VAUVALLE ei edelleenkään mitään ole hommattu eikä kyllä ole tarvekaan, ihan jotain päivittäis tavaroita tuttia yms sitten lähempänä h.hetkeä.

Toiset puhuu jo RAKENNEULTRASTA hei mie vasta olin np ultras :D.

RINNAT valuu jo maitoa, mutta johtunee siitä että tuo kakkonen on vielä niin pieni että jyllää nekin hormonit kropassa ihan eritapaan.

Palaillaan, miun ois pakko alkaa tehdä jotain tän kodin siisteyden hyväksi :S

väpä ja touho

Ghigi ja Katuska, neuvolaterveydenhoitaja laittoi mulle lähetteen pelkopolille kun hieman juttelimme mun peloistani. Mullakin ensimmäinen synnytys ei edennyt, kohdunsuu avautui 5,5 cm ja kolmen epiduraalin ja vauvan ahdingon takia mentiin kiirelliseen sektioon.

Mulle tuli äitiyspolille kutsu, oletan sen olevan tämä pelkopolikutsu, en keksi muutakaan syytä miksi minut sinne kutsuttaisiin, varsinkaan kun lähetettä ei ole laitettu kuin pelkopolille :-) Muistaakseni terkka sanoikin että tämä voi tulla aika ajoissa synnytystapa-arviota ajatellen.

Hui, vai on lääkäri sanonut että EHDOTON kielto maksamakkaran suhteen? Toivottavasti tämä beibi ei sitten saa raskasmetalleista ja A-vitamiinista mitään jälkiä :-(

Hyvää viikonloppua! Meikätyttö lähteekin viettämään sitä Italiaan :-D

Ykä 16+6

Joo molemmis edellisis raskauksis olen ollu rv 26-28 vuodelevossa (kotona). Sairaslomat on kirjotettu (vaikka olen koulun penkillä). Kummassakaan ei ole korttiin mitään kirjotettu, mutta ne on neuvolasta kysyneet tarkemmat tiedot ja sieltähän sitten näkyy et olen ollu supistuksien takia vuodelevossa. Ekassa eväsivät hakemuksen (fennia ja sittemmin otettiin kaikki vakuutukset sieltä pois) ja toises hain ennen noita sairaslomia ni saatiin vakuutus, vaikka sillon korttiin oli merkitty että sikiön sydämmes on kalkkeumaa (tapiola). nyt pitäs kanssa hakee ajoissa ettei loppuajan rempat sitten johda siihen että tulee hakemus bumerangina takasi... Ja tapiolasta otetaan tälle kolmannellekin. Miun käsitys on vähän semmonen että Tapiolassa eivät ole niin nipoja mitä esim fenniassa. (mutta tämä siis vaan miun käsitys ja kokemus asiasta). Ja tosiaan voivat noitten suppareitten ja vuodelepojen takia evätä hakemuksen koska pelkona on, että tulee keskosvauva ja nehän hoidot kanssa maksaa jönnii verran. Tulipas sekavasti kirjotettuu... sori :S

YrjöLunni: Hyvä, että sait ajan pelkopolille. Miten sinne pääsee? Saitko lähetteen neuvolasta vai varasitko itse ajan sairaalasta? Koetin itse ottaa synnytyspelkoani puheeksi terveydenhoitajani kanssa, mutta hän oli ikävällä tavalla vähättelevä, vaikka muuten ihan mukava onkin. Minua pelottaa se, että jos alatiesynnytys ei etene, kuten esikoisen kanssa kävi, voi vauva vaikka vammautua. Siksi haluan keskustella asiasta.

Matkoista vielä: Rooma on ihana kaupunki ja nyt on hyvä aika matkustaa sinne! Kirjoitin, etten voi nauttia fetasta Kreetalla. Valion ja Arlan fetaa syön surutta, mutta kreikkalainen fetahan ei ole valmistettu pastöroidusta maidosta. Minäkin muuten syön ajoittain maksamakkaraa: Siinähän on maksaa vain 20% ja teelusikallinen leivän päällä aina ajottain ei voi olla haitaksi. Tuota mieltä oli myös yksi ystäväni, joka on kätilö-terveydenhoitaja ammatiltaan.

:)

Ghigi (17+1)

Tervetuloa Kerttu!

Istukan paikasta on ollut juttua. Mulle sanottiin np-ultrassa että istukka on takaseinämässä kuten ekassakin raskaudessa. Onneksi, pelkäsin että jos se vaikka asettuu vanhan leikkausarven kohdalle.

Vakuutuksista, me ehkä otetaan tälle tulokkaalle vakuutus. Esikoiselle ei otettu, mutta ei sille ole ollut kauheasti tarvettakaan, korvien putkitukseenkin on päästy hienosti julkisella puolella.

Mulle tuli sitten aika sinne pelkopolille, ensi kuun lopussa. Onneksi, mun on pakko päästä juttelemaan asiantuntijalle. Synnytystapa-arvioonhan on toki vielä aikaa mutta saanpahan ainakin jonkunlaista mielenrauhaa toivottavasti tuolta polikäynniltä.

Matkailusta, me ollaan matkustettu tytön kanssa aiemmin Kanarialle ja Malesiaan. Kanarialla tyttö oli alle 1,5 vuotias ja Malesiassa n. 2,5 vuotias. Nyt olemme ylihuomenna lähdössä miehen kanssa kaksin Roomaan ja tyttö jää mummin kanssa kotiin. Ajattelimme että haluamme käydä viettämässä aikaa ihan kahden kesken ennen tämän toisen syntymää. Olemme poissa vain 4 yötä joten se ei tytöllekään (kohta 4 v) ole mikään ylipitkä aika.

Syöminen, olen syönyt himoitsemaani maksamakkaraa ihan surutta, samoin fetajuustoa. Muita kypsyttämättömiä juustoja en ole syönyt.

Hyvää vointia kaikille!

Yrjö 16+5

Käytiin tänään esikon kanssa kerhossa, ja sinne tuli iiihan pieni vauva! Kyllä oli niiiiiin suloinen, käsittämättömän pieni rääpäle... Ja silti ihan oikea pieni ihminen. Huoh... Niin nopeasti sen unohtaa, esikko täytti juuri vuoden ja olisin voinut vaikka vannoa ettei se koskaan ole ollut noin pieni... ;) Kyllä alkoi vähän kutkuttamaan, että olis jo lokakuu! :)

ISTUKASTA: Minä otin ihan asiakseni kysyä np-ultrassa siitä istukastani, kun ainahan se jännittää että missä se on. Kätilö sanoi, ettei se vielä niillä viikoilla (13+4) ole kovinkaan selkeästi missään (taisi sanoa että on vielä aika laajasti vauvan ympärillä tai jotain sellaista), että sen näkee sitten rakenneultrassa mihin se on asettunut (ja senkin jälkeen tietysti voi vielä siirtyä).

HANKINNOISTA: Nyt alkoi kutkuttamaan uudet vaunut, kun sillä uudella vauvalla siellä kerhossa oli sellaiset T3-vaunut (? en nyt muista sitä merkkiä, mutta ne sellaiset hassun näköiset tuplat mitä on kaikissa lehdissä kovasti mainostettu). En ollut mainoksista tajunnut miten ne vaunut toimii, ja olin pitänyt niitä ihan tyhmänä ajatuksena, mutta nyt en enää tiedä... Laskisin kuitenkin melko suureksi eduksi jos tuplat eivät olisi ihan kolossaalisen kokoiset (mahtuisivat esim. kaikkiin paikallisjuniin joilla me kuljetaan paljon) ja liikkuisivatkin vielä kevyesti... No, onhan tuo malli melko hintava. Pitää vähän mietiskellä ja kysellä kokemuksia. Jos vaikka voisi tilata ulkomailta halvemmalla?

Suhni & Monni (14+6)

Mulla taitaa kyllä kirjoittelu jäädä nyt hyvin taka-alalle, mut yritän edes silloin tällöin lukea ja kirjoittaa, ehkä sitten kun jää itse kotiin meillä ollaan terveitä, eli esikoinen korvatulehdus kierteessä. Sunnuntaina reppanalta loppui edellinen antibiotti kuuri nenä vaan jatkoi vuotamistaan ja eileen alkoi olla illalla tosi itkuinen niin tänään käytiin sitten mehiläisessä ja molemmat korvat tulehtuneet ja uusi kuuri taas, viime viikolla oli ainoastaan oikea korva tulehtunut ei molemmat.

Vakuutuksesta, esikoisella on fenniasta otettu ennen syntymää ja laitoin juuri paperit postiin eileen seuraavalle myös samanlainen vakuutus.

Nyt vaan odottelen ens viikon pe rakenneultraa ja TOIVON HARTAASTI näkeväni kumpi on tulossa, muuten sitten yksityiselle selvittämään asia.

Yrjölunni: Miten ihmeessä sait jo nyt pelkopolille ajan? mulle sanoivat neuvolassa et aika tulee joskus viikoilla 34-36 + synnytystapa arvio sitten kanssa samoilla viikoilla. Mietin juuri silloin että kovin myöhään tuo aika tulee, mutta kai siinäkin sitten on paikkakuntakohtaisia eroja.

Katuska ja 17+6

Kuten sunnuntaina kirjoitin, koetan aktivoitua ;)

Kertulle tervetuloa! Oli kiinnostava lukea istukastasi. Kuinka monelle istukan paikka on kerrottu np-ultrassa? Ja onko niin, että istukka voi vielä liikkua (tai ainakin nousta ylemmäksi)? Minulle ultraaja ei sanonut mitään istukasta, vaikka muuten näyttikin mm. vauvan mahalaukun, virtsarakon ja selkärangan. Kukas se kirjoittikaan, että toiset pohtivat jo rakennultraa ja toisilla on vasta ollut tuo np-ultra? Odotusaikana kuukausi on pitkä aika :) Minulla rakenneultra on kahden viikon kuluttua, olenhan alkukuun odottaja. Tosin esikoinenkin meni 11 päivää yli lasketun ajan (ja silti päädyttiin sektioon), joten saa nähdä.

VAKUUTUKSISTA: Meillä esikoisella on vakuutus, mutta terveelle tytölle se on ollut turha. Olemme käyneet vuoden ja neljän kuukauden aikana lääkärissä kaksi kertaa. Esikoisellamme oli pienenä koliikki, joten kävimme ensimmäisen kerran lääkärissä itkuisuuden vuoksi. Toisen kerran kyse oli ihan tavallisesta flunssasta. Toki yksityisellä on ainakin pääkaupunkiseudulla mukava käydä, mutta emme ole kokeneet vakuutusta kovinkaan tärkeäksi.

MATKAILUSTAKIN on ollut puhetta. Me lähdemme toukokuussa Kreikkaan koko pieni perheemme. Olemme mieheni kanssa olleet kaupunkilomaihmisiä, mutta nyt taaperotytön kanssa odotamme oikeastaan rentouttavaa lomaa. Fetaa täytyy, harmi vain välttää, kypsentämättömänä, mutta eiköhän kaikenlaisia herkkuja löydy syötäväksi muutenkin.

HANKINNOISTA taas: Meillä on esikoisen jäljiltä melkein kaikki tarvittava. Jos tämä tulokas on poika, niin sitten tulee asiaa vaatekauppaan.

(.) ei ihmeitä kuulu. Olo on hyvä ja tänään vietimme esikoisen kanssa ihanan päivän Helsingin keskustassa yhden tuttavan ja tämän lapsukaisen kanssa. Äitiysvaatteita en vieläkään tarvitse, mutta kyllä mulla selvä (pieni) raskausmaha alkaa olla.

Ghigi rv 17

Sapa kyseli ihon kutinasta... mulla kutisee maha, alaselkä, lonkat tuosta edestä, kyljet, rinnat, iho on iha rutikuiva, yleesä mulla talvisin on lonkat ja kyljet ollut ongelmana, mutta helpottanut heti keväällä, nyt vaan tuntuu että pahenee.. iha hajutonta kosteusvoidetta olen käyttänyt siihen, vaikka olo on semmone että tekis mieli pulahtaa kylpyyn ammeesee joka olis täynnä rasvaista rasvaa, mutta rasvainen rasva ei kuulema ole hyväksi kun se ei kosteuta..

jospa tämä piakoin helpottaisi.. toivon niin..

väpä kertoili että vakuutus oli evätty suppareitten takia... kyllä mulle myönnettiin syntymättömän lapsen vakuutus vaikka olinkin sairaslomalla ennenaikaisten supistusten takia.. Meillä vakuutukset turvasssa ja tuo syntymätön vakuutus otettiin just 2kk ennen laskettua, viimeisenä mahollisena päivänä (ku se meinas siin kaikes tohinassa unohtua) tän kohdalla pitänee olla vähän aiemmin liikkeellä ettei jää niin viimetinkaan..

tää jäi nyt lyhykäiseksi, esikko roikkuu ovessa ja tahtoo pihalle..... joten hophop vaatteet päälle ja kartanolle=)

piipii rv 16+4

Täällä voidaan hyvin kunhan saan nukkua parin tunnin päikkärit. Edelleen hyvin pystyy nukkumaan lähes kaiken vapaa-ajan, mutta jos oikein tarkkoja ollaan niin vähän on alkanut väsymys helpottamaan.

Lihakset vaan kipeenä haravoinnista ja kohta olenkin menossa hierojalle kun vielä pystyy masullaan hyvin olemaan.

Joku puhui maksamakkaran syönnistä. Itse kuulun kans niihin jotka himoitsee sitä tuotetta. Lämmin ruisleipä ja päälle aurinkokuivattu tomaatti-maksamakkaraa, mutta neuvolasta tuli jyrkkä kielto lääkäriltä. Se on kuulemma ehdoton ei maksan suhteen. Säikähdin oikein kun olen ajatellut ettei pari siivua viikossa mitään tee, mutta nyt ollaan sitten kokonaan ilman.

Mua hirvittää ajatus että miten pärjään kahden lapsen kanssa. Siksi oikeastaan nautin ajatuksesta että siihen on vielä niin kauan. Esikoinen oli itkuinen vauvana ja pelkään että se toistuu.

No näkemisiin..

rv 15

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat