Seuraa 

Mä vihdoin saanu tämän kolmannen kohdalla imetyksen sujumaan,ja nyt mielessä pyörii kaikenlaista tyhmää kysyttävää=)

Eli mitä ootte välttäny,ettei vauvan mahaa vääntäisi,siis yleisimpiä ruokia ja juomia?

Sitten rintatulehduksesta,voiko sellaisen saada kylmästä vedestä.Kovasti tekisi mieli uimahaliin yms.kesällä rannalle,niin onko sillä jotain vaikutusta,että rinnat voi tulehtua jo kylmässä vedessä ui?

Kaikenlaista pyörittelen väsyneessä päässäni=)

Kommentit (6)

Moi!

Välteltävistä ruoka-aineista imetyksenaikana, niin kolmella ensimmäisellä kerralla en vältellyt muita kuin itselle ilmavaivoja tekeviä aineita esim omenaa ja hyvin sujui. Mutta nyt neljännellä kerralla vauvalle tuntuu tulevan masuvaivoja ja iho-oireita " kaikesta" mitä syön. Eli yksilöllistä on. Mutta älä ihmeessä tosiaan jätä mitään ns. turhaan pois ruokavaliosta, jos ei vauvaa häititse.

Ja uinnista, joka imetyksessä olen ihan järvivesiinkin kesällä uskaltautunut, mutta tosiaan tuo märkä uikkari kannattaa riisua hetimiten pois rintoja kylmettämästä.

Onnea imetystaipaleelle!

neljäs, jolla imetystä tälläerää takanapäin 6kk ja edelleen jatkuu...

Hei!

Jos lapsella ei ole vatsavaivoja, niin suotta rupeat " varmuuden varalta" mitään välttelemään. Sitten, jos vaivoja ilmenee, niin kannattaa tarkkailla omaa ruokavaliotaan. Monet jättävät pois maitotuotteita, toiselle saattaa esim. sitrushedelmät tuottaa kipristyksiä. Itse olen vältellyt teen juontia (kului pannullinen illassa) ja vauvan narinat loppuivat sen ansiosta.

Rintatulehdus on tosi yksilöllinen juttu. Toisille se iskee tosi herkästi ja toisille ei. Tärkeintä siinäkin on, ettei ainakaa erikseen palelluta itsenään. Eli että jos käyt uimassa, niin kuivaa itsesi heti kunnolla. Minä olen vauvan kanssa aloittamassa vauvauinnin toukokuun lopulla ja varmasti mereenkin menen kesemmällä isompien lasten kanssa. Näin olen tehnyt ennenkin enkä ikinä ole rintatulehdusta sairastanut, joskus se on kyllä meinannut pukata päälle, mutta siihen on auttanut tiheä lypsäminen ja hieronta. Lääkäriin asti en ole kipeiden tissien takia joutunut.

Summa summarum. Kaikki on tässäkin niiiiin yksilöllistä. Vain testaamalla loppujen lopuksi tiedät, mikä tisseillesi ja vauvallesi sopii.

:) ONNANNAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistelen lukeneeni jostain (kenties Vauva-lehdestä), että imettävä äiti voi uida luonnonvesissä, mutta märkä uikkari olisi hyvä riisua heti uinnin jälkeen pois ja suihkutella lämpimällä vedellä. Itse olen aika herkkä rintatulehduksille (3 vauvan kanssa niitä ollut, 6,5 v sisällä yhteensä 7), niin en uskalla edes kokeilla uimista ennen kuin imetys on loppunut.

Meillä pojalla vääntää mahaa aika lailla=(Mutta kai sitä jotain on syötävä äitinkin=)Pelkään,että maidon tulokin loppuu jos en mitään uskalla syödä,kahvia yms.teetä juon harvoin.Täytyy vaan testata miten poika reagoi mihinkin=)Kiitos vielä kaikille!!

AIVAN, älä turhaan jätä pois sellaista mikä ei aiheutakkaan vaivoja vaan nauti jos pystyt syömään mitä ennenkin! Meillä noita ilmavaivoja aiheuttavia ruoka-aineita on olleet sipuli, jalopeno ja tuliset mausteet, suklaa (pari palaa ei vielä vaikuta), paprika, herneet, omena, soija. Muita sellaisia joita en itse niin selkeästi oo huomannut mutta joiden sanotaan helposti aiheuttavan on musta tee, kahvi, kaalit, sitrushedelmät. meillä ilmeisesti myös maitotuotteet aiheuttaa.

Itse huomasin jo raskausaikana kun uin luonnonvesissä kesällä että rintoja paleli, ei voinut uida ku 5-10 min. Mutta loppuraskaudesta pystyin käymään kyllä uimahallissa. Kokeile mutta jos tuntuu inhottavalta tai että rintoja " palelee" niin ei kannata viivytellä veessä turhan pitkään. Itse aion kokeilla uimahallissa käyntiä nyt mutta en oo vielä kerennyt. Jos ei tisseissä pahalta tunnu niin aion ruveta käymään! Koskaanhan ei tiiä koska rintatulehus tulee, se voi tulla niin herkästi! Itse olen yhen sellaisen tässä imettäessä kokenut ettei kotikonstit auttanu vaan olen juuri nyt antibioottikuurilla.

Uinnin jälkeen on varmaan tärkeää pitää tissit lämpimänä ja kuivana eli jos uikkahallissa käyt niin sauno päälle. Ja tietysti se tissien tyhjentäminen.

Onnea onnistuneesta imetyksestä ja tsemppiä jatkoon! Ja tyhmiä kysymyksiähän ei olekkaan...

HANNELE + poika 2,5 kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat