Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Sivut

Kommentit (33)

yleensähän aamupäivisin on tyhjempää.

Tai sitten menet soppailemaan ja hoitelemaan omia asioita tai vaan hengailemaan.

Ikävät työehdot, mutta koita etsiä positiivisia asioita, ettei mene koko pakollinen vapaa ikävän asian parissa märehtimiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Maanantaina varasin kampaajan kello 17.00 tälle päivälle. Nytpä ei mun työt saavukkaan. Työt nukkui pommiin ja eivätkä viitsi enää tulla. Olisin siis voinut varata kampaajan paljon aikaisemmaksi. Sellaista vanhempaa joka on kotona kun lapset ovat hoidossa niin pitäisi sakottaa yllättävistä poissaoloista!!!

43h 25min. Jos ma-to olen tehnyt ylitöitä ja perjantaina lapset ovat hoitossa ainoastaan 8h niin noista tehdyistä ylitöistä otetaan puuttuva aika/palkka.

niin merkkaat tietenkin, että lapsi on ollut hoidossa sinä päivänä. Ja jos vanhemmat urputtaa, niin sanot, että joko allekirjoittavat paprun, tai hoitosuhde loppuu. Ei sinun tarvitse tuollaista sietää.

Lapsella on sopimuksessa määritelty hoitoaika. Sitä noudatetaan. Tarpeen vaatiessa voidaan joustaa jos mahdollista?

* Päiväkodissamme on mahdollisuus päättää (ilmoittamatta) lapsien hoitoon vieimisetä, kunhan se ei ylity hoitosopimuksesta tehdystä määrästä. Ymmärrän että tilanne toimii vaan kun on monta hoitajaa joita voidaan lähettää osastolta toiselle miehitystarpeen mukaan.

Itse pyörittelen välillä mahdollisuutta alkaa hoitajaksi. Ainakin tajuaisin etten ota kampaajaa klo 17. Jos lapset haetaan puolta tuntia aikasemmin.. On aika tiukka aikataulu jos hakija myöhästyy?? :D

Jotenkin veikkaan että jos hakija olis 15-30 minsaa ruuhkan/palaverin vuoksi myöhässä. Olis hoitsu taas näreissään ja vaan koska itse ei pääse varaamalleen ajalle kun hakija ei tullut sopimuksen mukasesti hakemaan..

Vanhemmalle ei kuulu mitä hoitaja tekee vapaa ajallaan. Hoitajalle entistä vähempi kuuluu tietää mitä vanhemmat tekee mm. lapset hoitoajalla: vaikka harrastaisivat villiä seksiä koko päivän eikä hakis lasta -vasta kun kuuluu hakea.

Mua sitten mietityttää miksi hoitajat jaksaa kärkkäästi panetella päiväkotien toimintaa: oma kokemus on positiivisempi kuin pph.n antama. En väitä etteikö hoitajissa olisi eroja, mutta ainakaan hoitaja ei pääse kettuilemaan vanhemmille kun hänelle kuuluu ainoastaan lapsen turvallisuus ja huolehtiminen.

Kehoitan kaikkia vanhempia ilmoittamaan oman pph.n valvojalle törkeästä toiminnasta, sopimusrikoista jne. Ilman tätä hoitaja jatkaa entiseen malliin.

Vanhemmalla on kaikki lupa pitää rokulipäivää lapsensa kanssa halutessaan! Saa hoitaja siitä normaalin maksun ja kaikki tässä voittaa: sinulla ap vähemmän kaitsettavia, lapsi saa pidennetyn viikonlopun. Mikä sen kivempaa?

Mitä jos hoitsut vetäis päänsä sieltä persiistä?

18

Onhan se vanhemmalle kätevää pitää ylimääräinen vapaapäivä. Ja nyt puhuttiin siitä pph:n näkökulmasta, joka on ihan päinvastainen, etenkin kun vastassa on 18:n kaltainen vain itseään ajatteleva äiti.

tulla kun nukkuivat pommiin. Ja vapaapäivään menee ylityötunteja jotka olisin käyttänyt myöhemmin. Tänään en tarvitse vapaapäivää. Kampaaja reissu kestää 20.00 asti kun on vähän matkaa. Hienoa te huomaavaiset äidit!

päättyy työ. Eikö 17.00 ole hoitajan vapaa-aikaa? Pitääkö pph:n varata tunti hoitoajan päättymisestä sen varalle, että vanhemmat myöhästyy? Vai mitä tarkotat?

Lapseni oli vain osa-aikaisessa hoidossa ja pystyin katsomaan hoitopäiviä hoitajalle edulliseen tapaan aika hyvin.

Systeemi on todella todella tylsä ja ihmettelen kuinka joku viitsii niillä ehdoilla (ja palkoilla!) työskennellä.

Siis sinulle kertyy ylitöitä, joita saisit käyttää halutessasi vapaapäivään, paitsi jos sinusta riippumattomista syistä tulee sovittuna työpäivänä yllättäen lapsen poissaolopäivä, jolloin kuluu niitä ylitunteja, joita muuten saisit käyttää vapaasti milloin tahdot?

Minkälaiseen sopimukseen olet oikein nimesi pannut alle?

päiväkotiin avuksi, jos ei tule yhtään hoitolasta. On pari kertaa kiittänyt iloisena, kun on viety muksu sinne hoitoon, kun kukaan muu ei vaikka lomien takia tule. Ovat aina tehneet jotain hauskaa sitten kahdestaan ja lapsikin on tykännyt, kun kerrankin saa olla hoitajan kanssa kaksin ja vähän "hurvitella". On ryhmänsä vanhin muuten.

niin varmasti tiedät kuntakohtaisista eroista. Meillä ei saa palkkaa jos ei ole hoitolapsia ja yhden hoitolapsen ollessa paikalla, menemme päiväkotiin töihin.

on kaupunkikohtaisia eroja. Mulla jos hoitolapset ilmottaa vaikka aamulla etteivät tuu hoitoon niin mulla lähtee joko ylityöt tai pitää anoa palkatonta vapaata tai sitten lähtä päiväkotiin. Ihan sama millon vanhemmat asiasta ilmottaa!

Ja kaupunki on Oulu.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat