Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ollaan vakavasti miehen kanssa harkittu sijaisperheeksi ryhtymistä. Tietääkö kukaan, onko sijaisperheen mahdollista saada (Helsingissä) esim. kaupungilta isompaa asuntoa? Meillä on nyt aso-asunto (4h+k) ja neljä omaa lasta, eli lisää lapsia ei mahdu. Muuten on asiat ihan kunnossa, mutta miten helppo tai vaikea on saada isompaa asuntoa?

(Omat lapset ovat nuorinta lukuunottamatta jo kouluikäisiä ja olemme miettineet 1-2 pientä lasta)

Kommentit (5)

Sellaisille mun mielestä Helsingin kaupunki järjestää tarvittaessa isomman asunnon. Siitä oli juttua kaupungin sivuilla.

Jos puhut pysyväisemmästä sijoituksesta, siinä vaaditaan omistusasunto.

Keskiviikon hesarissa huolestunut sijaisperheen vanhempi kirjoitti millaista on oikeasti asuntoasia ja työhuolto jos rupeaa sijaisperheeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja jos saatte kaupungilta isomman asunnon, niin siitä pitää luopua lyhyellä varoitusajalla ja teiltä laskutetaan asuminen miten sattuu. Palkkaa ei tipu niiltä ajoilta kun edellinen sijaislapsi on lähtenyt ja seuraava tulossa.

Terveyshuoltoa ei ole.

Jos on ylioppilasjuhlia tms. pitää kustantaa itse. Ja lapsenvahti jos itse pitää lähteä johonkin, vaikka hautajaisiin. Kaupunki korvaa sattumanvaraisesti.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat