Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on kauhea kaipuu omaan kotiin, mutta en käsitä miten ikinä voisimme ottaa niin suuria määriä lainaa! Jonkun lainalaskurin mukaan 150 t lainaa maksaa 30 vuotta melkein 1000 kuukaudessa. Nykyset asuikustannukset on 550 euroa/kk, joten aikamoinen nousu menoihin. Tällä hetkellä ei talous antaisi missään tapauksessa periksi, kun itse hoitovapaalla ja taas kohta äitiyslomalla, mutta en tiedä sittenkään kun joskus töihin pääsen.

Kertokaa millaisia summia lainaa teillä on ja miten suuret kuukausivähennykset ja millä laina-ajalla.

Kommentit (9)

Pointti kuitenkin se, että ihan älytön määrä on toi tonni kuukaudessa. Mies on yrittäjä ja ihan ok tulot kuitenkin, minun pitäisi valmistua opettajaksi muutaman vuoden kuluttua, kunhan saan lapset ensin hoidettua. Mutta kyllä vuosia menee ennen kuin käteen jäävät tulot olisi lähellekään tuota 2:n 5000 euroa. Ollaan sitten varmaan vaan köyhiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kohta laina maksettu kokonaan pois, uuden talon rakentamiseen ei kyllä olisi meidän tulollamme varaa tai sit pitäisi olla tosi tosi pitkä laina-aika joka ei innosta :(

tällä hetkellä n.3000 eur, josta maksamme noin 850¿ lainanlyhennystä omakotitalostamme. Noin 2000 eur jää sitten vielä muuhun elämiseenkin ja ihan hyvin tulemme toimeen. Alunperin lainaa oli n. 130 000 eur, jota maksamme vielä n.12 vuotta.

Itse olen lasten kanssa siis kotona ja mies suht hyvä palkkaisessa työssä.

lainat maksoimme viime vuonna pois. Uutta taidamme ottaa kohta, kun pankki sitä niin tuputtaa. Asuntolainalla ajattelimme rakentaa autotallin ja lämmitettävän uima-altaan ja auton.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat