Seuraa 

Valmistuin tuossa joulun alla, virallisestikin, unelmieni ammattiin eli ravintolakokiksi. Tosin olin alna hommia tehnyt jo iat ja ajat, mutta ilman virallista " titteliä" . Erityisesti olen tykästynyt leipomaan ja kokkaamaan erilaisiin perhejuhliin, eli olen ollut pitopalvelujutuissa mukana. Olen myös ihan itse valmistellut ja laittanut useat perhejuhlat, aina hautajaisista ristiäisiin, lähinnä tutille ja heidän tutuilleen. No, valmistumista ennen ja sen jälkeen olin extraajana eräällä henkilöstöravintolaketjulla. Paikallisten kilpailutusjuttujen jälkeen ko.ketju menetti muutaman tärkeän toimipisteen ja niiden vakkarihenkilökunta syrjäytti extrat eli töitä saattoi olla vain noin 1-2 päivänä viikossa. Ja se ei todella lyö leiville. Tilanteen ja pakon sanelemana jouduin vaihtamaan alan työt aivan muunlaiseen hommaan. Tili siitä tulee kuitenkin varmasti joka kuukausi. MUTTA! Homma on kaukana unelmasta. Nyt pähkäilen, uskaltaisinko alkaa itsenäiseksi yrittäjäksi unelmieni alalle. Kevät ja kesä olisivat hyvää aikaa, juhlia ja juhlittavia riittäisi...Mutta!? Kommentoikaa!

Kommentit (2)

Lähdin itse pois oravanpyörästä noin 5 vuotta sitten ja siirryin tekemään työtä, jossa ei vakituista kuukausipalkkaa ole, yrittäjäksi.

Kannattaa varautua siihen, että taloudellisesti vielä alkukuukaudet eivät juurikaan tuota. Jatkossa taas voi kovan työn kautta saavuttaa jopa korkeamman tulotason kuin aiemmin - puhumattakaan työviihtyvyydestä yms.

Yrittäjänä työskennellessä tekee aina työtä itselleen. Toki varsinkin alussa työn määrä on suuri - tehdä itsensä tunnetuksi alallaan jne. Mutta se helpottaa aikaa myöten. Ja sitä on jotenkin innokkaampi ja vapautuneempi myös tekemään enemmän työtä. Palkkalaisena laski kyllä jokaisen tunnin tipitarkkaan.

Tietenkin myös yrittäjä voi nostaa palkkaa ja niin kannattaakin jossain vaiheessa alkaa tekemään. Äitiys-, sairausloma- yms. jutut määräytyy sitten ihan eri periatteella.

Jos sinulla on rohkeutta ja innostusta, antaa palaa vaan! Aina pääsee takaisin palkkalaiseksi.

Moi,

valitse unelmasi ja toteuta se. Varmaa tiliä suurempi merkitys on sillä, että nauttii elämästä ja tekee sitä mitä rakastaa. Ja kun tekee sitä mitä rakastaa, tekee sen täydellä sydämellään --> se myös elättää.

Itse opiskelen töiden ohella jatkuvasti haaveenani jossain vaiheessa päästä tästä " varma tili joka kuukausi" vaiheesta siihen " riski ja oman unelman toteutuminen" -vaiheeseen.

Harvoin tekemisiään katuu mutta tekemättä jättämistään kyllä.

Tartu rohkeasti unelmaasi ja tee siitä todellisuutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat