Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ei varmaan tahallaan, vaan ei itsekään tajua millaisessa liemessä on. Korviaan myöten veloissa, salailee ja valehtelee raha-asioistaan, vähättelee ja väittää että kaikki on kunnossa. Tiedän vaan ettei ole. Hänen uusi vaimonsa ei osallistu perheen kustannuksiin juurikaan (esim. lapsille ei osta mitään, ehkä ruokaa silloin tällöin).

Olen vaan hirveän huolissani, miten saa lapset hoidettua yms. Tuntuu olevan masentunut, mutta ei sitäkään myönnä. Pelkää että otan lapset pois häneltä kokonaan, mikä onkin käynyt mielessä. Niin mahdottomalta tuntuu miehen elämä tällä hetkellä.

Eihän se periaatteessa minulle kuulu, mutta ahdistaa silti.

Kommentit (17)

Kauniisti ja vähemmän kauniisti, mutta vetää aina kauhean puolustusvaihteen päälle ja alkaa syyttelemään minua. Se on turhauttavaa , joten olen antanut periksi. Jokin perheneuvola voisi olla hyvä, mutta en tiedä suostuuko mies moiseen. Enkä tiedä sujuisiko keskustelu sielä yhtään sen paremmin. Kiitos vinkeistä kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos olisin sinä, niin yrittäisin sopia tapaamisen ihan kasvokkain exän kanssa, istuttaisiin kahvikupin ääreen ja juteltaisiin. Kerro hänelle huolesi asiallisesti. Lähtisikö se siitä?

Itsellä on exääni hyvät välit ja me puhumme ihan kaikesta. Mutta jos välit eivät toimi, niin sitten voi olla vaikeampaa. Yksi reitti yhteiseen pöytään voisi olla myös perheneuvola tai kirkon perheasianneuvottelukeskus. Siellä teillä olisi ulkopuolinen paikalla, joka voisi auttaa myös, jotta miehesi avautuisi. Voi olla, ettei näin käy, voi olla, että käy...vaikeaa on :(

Tsemppiä sinulle ap!

lastenkin kanssa puhunut. Hekin tuntuvat olevan vähän varpaillaan ja selvästikään etälapsi ei ihan kaikkea kerro. Lieneekö sitten lojaali isälleen. Itse voin muuten hyvin ja asiat kunnossa, mutta päivittäin ahdistaa tämä tilanne kuitenkin.

Tietenkin mielelläni ottaisin toisenkin lapsen itselleni, mutta hän tosiaan on sanonut haluavansa jäädä isän luo. Heillä on aina ollut erityisen läheinen suhde.

että esimerkiksi joitain perintälaskuja tulee edelleen vanhaan osoitteeseen (erosta on jo aikaa), en tiedä miksi. Kun olen antanut laskut miehelle, niin aina selittää että on jo hoidossa yms. Myös lähilapsi on ottanut esiin jonkinasteisen peliongelman. En sen yksityiskohtaisemmin viitsi juttuja täälä puida.

En tosiaan haluaisi lähteä mihinkään lastenvalvojajuttuihin, koska pelkään että välimme huonontuvat entisestään.

lastenvalvojaan. On samantekevää, kieltääkö vai myöntääkö mies ongelmansa mutta joutuu niitä ainakin läpikäymään, jos lastenvalvoja ottaa yhteyttä.

Tilanteesi on kurja. Voin vain kuvitella, miltä sinusta tuntuu. Oletko aivan varma, että miehellä on kuvailemiasi ongelmia? Miten ne ilmenevät? Tapaatko sinä kuitenkin tätä toistakin lasta?

Mä haluaisin usein kirjoittaa sinne, jonkun verran sitä teenkin, mutta en noin PERIAATTEESSA uskalla niitä tärkeimpiä asioita laittaa sinne. Pelkään nimittäin, että miehen ex lukee palstaa ja tunnistaa itsensä :/

Ja kun hankalaa on jo nyt, niin siitähän se riemu vasta repeisi! Sama pätee täällä yh + uusperheelliset -palstaan, siinä on aina riski, että ex (lasten lähi) lukee.

Meillä ei ole tuommoisia ongelmia, mutta exällä on jonkimmoinen persoonallisuushäiriö (on psykiatrinen dg), joka ei nyt ole mitään supervakavaa laatua - mutta tekee elämästä saakelin vaikeaa. Hän tekee niin käsittämättömän törkeitä tempauksia aina yhtäkkiä, että sitä jää vaan aseettomana haavi auki. Yleensä juuri kun on alkanut ajatella, että ei hän niin hullu ollutkaan.

olisi tärkeää saada puhuttua asiasta suoraan exän kanssa. Vaikka hän kieltäisikin kaiken, voi keskustelu silti herättää hänet miettimään omaa tilannettaan. Jos hänellä on siis yhtään järkeä päässä. Tietysti kannattaa kuulostella myös isän luona asuvan lapsen vointia, jos häntä ei tunnu ahdistavan, ehkä asiat eivät ole siellä niin hullusti. Toisaalta lapset on mestareita salaamaan ongelmat toisen vanhemman kanssa erotilanteessa...

Ongelmallista kaiken kaikkiaan. Toivottavasti jaksat itse hyvin ja voit olla etälapsellesi tukeva äiti. Tsemppiä kovasti!!!

Vierailija:

Lainaus:

sitten ottaa lapset itsellesi?

Näin äitipuolena en katso voivani päättää miehen lasten asioista lainkaan, mutta elämä olisi helpompaa jos lasten äiti olisi edes suunnilleen tervejärkinen.

Hänellä on aika ajoin ns. " tempauksia" , joista on kirkas järjen valo hyvin kaukana.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat