Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Löytyisikö ketään joka on tehnyt tämän ratkaisun ja joka haluaisi kertoa miksi päätyi ratkaisuun, kuinka on sujunut ja miten päiväkoti / lähiympäristö on suhtautunut tähän. Joudutteko selittelemään asiaa jne.

Harkitsen itse tätä vaihtoehtoa mutta lähipiirissäni ei ole ketään kuka olisi näin tehnyt ja haluaisin kuulla kokemuksia.

Koska kaikki tiedämme että täältä löytyy paljon niitä, joiden mielestä tämä ei ole oikein tehty, niin sovitaan että jätetään sellaisten kommentoinnit nyt tässä ketjussa huomiotta, jookos.

Olisin iloinen jos saisin asiallisia kommentteja, kiitos.

Kommentit (5)

hoitopaikka tuttu, jossa olivat ennen mun ä-lomaa. erittäin hyvin on toiminut. ystävyyssuhteet jatkuneet ja minäkin saan siivota ja huokaista välillä. mies poissa paljon.

itseasiassa en ole kertaakaan kuullut nagatiivista. mulle on vaan todettu että onpa hyvä ja itsekin tekisin jos uskaltaisin. ja tietysti se monta kertaa kuultu että ne sun pojat onkin niin villejä että on varmaan elinehto.

Jos kaikki maksaisi itse lastensa hoidon, niin siinä tapauksessa lapset saisi olla ihan miten vaan hoidossa, mutta kun kunnat rahottaa suurimman osan hoidon kuluista, niin silloin hoito-oikeus pitäisi kotona olijoilta poistaa! Elkää tehkö lapsia, jos ette itse niitä kykene hoitamaan. Yhteiskunnan elättejä on jo aivan liikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on nyt esikoinen kolmena päivänä viikossa. Aluksi oli koko viikon. Saan rauhallista aikaa vauvalle päivälle, teen siivoilut, ruoat yms. päivällä. Iltapäivällä haetaan Veikka ja vauva nukkuu silloin tokat päikkärit. Saa Veikkakin vain omaa aikaa äidiltä. Luetaan kirjoja yms. joihin tämä kiljukaulakakkonen ei anna mitään mahiksia kun on hereillä. Meillä toiminut. Olen myös tässä äippälomalla samalla opiskellut puolenvuoden opintopisteet. Mä suosittelen todella lämpimästi.

Esikoinen jatkoi vauvan syntymästä huolimatta 8pv/kk päiväkodissa. Meidän perheelle tämä oli hyvä ratkaisu, sillä lähellä ei ollut mitään vaihtoehtoista toimintaa (kerhoa, avointa päiväkotia, puistoa), johon lapsi olisi voinut osallistua. Lapsi viihtyi hoidossa ennen vauvan syntymää ja sama jatkui vauvan syntymän jälkeen.

Meillä hoitopäiviä tuli keskimäärin 2 viikossa, joskus vähemmän. Lapsi sai siis olla vähintään 5 päivää viikossa kotona. Isän isyyslomat esikoinen oli toki kotona, samoin pitkät joululomat jne. eli ei olla pidetty kaikkia sovittuja päiviä edes. Emme siis ole siirtäneet jollakin viikolla käyttämättä jättämiä päiviä seuraavalle viikolle, vaan maksimi määrä hoitopäiviä viikossa on ollut tuo 2.

Myönnän ihan suoraan, että tämä esikoisen hoidossa oleminen on helpottanut arkea todella paljon. Ne päivät kun esikoinen on hoidossa menee mulla rästiin jääneitä kotitöitä tehden, siivoten, pyykäten, leipoen... Ja yleensä teen vielä pitkän lenkin vaunutellen, että raskauskilot saisi kyytiä :) Sitten ne esikoisen kotipäivät saa olla rennommin, ehditään ulkoilla 2 kertaa ja touhuta vaikka mitä muuta (askarrella, lukea, tehdä palapelejä) kun ei ole mitään siivousurakoita ja pyykkivuorikin on selvitetty.

Alussa varsinkin kun touhu oli sellaista hakemista, vauva viihtyi tissillä kaiket päivät, rytmit oli mitä oli niin esikoisella oli ainakin hoitopäivien ajan tekemistä, eikä aina kuulunut vastaukseksi " ei nyt, en ehdi, oota vähän..." Innoissaan aina lähti hoitoon ja samoin innoissaan tuli iltapäivällä kotiin. Isänsä siis vei ja haki työmatkallaan.

Mutta näin siis meillä... Nyt lapsi jää pian pois hoidosta, kun mulla äitiysloma loppuu ja jään hoitovapaalle, rahat siis vähenee niin ettei ole enää varaa pitää lasta hoidossa. Surettaa kyllä jo etukäteen. Nyt onneksi esikoinen on sen verran iso jo että jaksaa pyöräillä puistomatkan 4km ja koitetaan saada syksyksi kerhopaikkaa myös saman matkan päästä!

En ole kenellekään mitään selitellyt tai suhtautumisia kysellyt. Ei ole muiden asia kuin perheeni hoidan, jos hoidan hyvin. Täällä netissä huutelijoista en jaksa välittää. :)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat