Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Länteen kai pahimmat, mutta miten itään?

Mietin yhtä työpaikkaa... joutuisin etelä-Espoosta ajamaan itä-Helsinkiin johonkin Kontulan suunnalle. Kauankohan menee aamulla työmatkaan (ja poispäin myös, lapsi pitää hakea klo 17 päiväkodista).

Koukkaisin siis varmaan Turun motarilta Leppävaarassa Kehälle, tai sitten niin että ajan Länsiväylää ja siitä Kehä I:n alkuun.

Keskustankin kautta kai voisi koukkia mutta en mä osaa ajaa siellä.

vai pitääkä unohtaa koko duuni?? (joka muuten ois ehkä aika unelma jos palkasta sovitaan)

Sivut

Kommentit (27)

että työmatkaan voi mennä tuntikin ruuhka-aikaan :-(. Ja mun työ ei myöskään tulisi olemaan sellainen että voi noin vaan lähteä klo 16.

Mieskin nykyään välttää sitä Sellon kohtaa ylösnousua Kehälle, ja ajaa aina Länsiväylän kautta. (Hän jättäytyy pois Kehältä heti siinä Leppävaarassa, ajaa Pitskuun päin.)

Vaihtoehdot olisi kai mennä sitten Turun motari - Huopalahdentie - Hakamäentien kautta (jossa kauhea remontti menossa), Pasilan kupeesta ja sitten Lahdenväylä - Kehä I - Kontula.

Mutta edellisestä kokemuksesta tiedän että tuo Huopalahdentie - Hakamäentien seutu on myös ihan killeri aamuruuhkassa :-(.

Tai sitten keskustan läpi, Espa - Sörnäinen - Itäväylä ja sieltä jostain.

Ei oo tuttu reitti ja kuulostaa myös tosi hankalalta ja tukkoiselta.

Siis onko niin että ei voi ottaa Itä-Helsingistä töitä jos asuu vaikka Etelä-Espoossa !!? :-( ja on perheellinen eikä voi viettää väh. kahta tuntia päivässä työmatkoihn.

(Tsekkasin myös julkiset ja väh. tunti per suunta olisi niilläkin, pitäisi vaihtaa 2-3 kertaa :-(.

Mitä mä teen!!!! Kai mä sinne haastatteluun menen kuitenkin... mutta pelottaa, se vois olla aika unelmaduuni.... mutta miten sitten arki.

se ruuhka on tapiolan kohdalla, sulle ei ongelmia

kuljin 5 vuotta hämeenlinnanväylältä itä-helsinkiin töihin, kerran oli ruuhka kun rekka kaatunut malmin kohdalla t.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Länteen ruuhkat ovat aamulla pahemmat, mutta kyllä itäänkin päin niitä ruuhkia on. Menin Espoosta itään päin kehä ykköstä töihin (Pohjois-Helsinkiin) viiden vuoden ajan, ja lopetin viime vuonna. Tässä viiden vuoden aikana ruuhkat pahenivat mielestäni huomattavasti, ja jatko on varmasti saman suuntaista.

Ilman ruuhkia matkaan meni n. 20 minuuttia, aamuruuhkassa 30-45 minuuttia. Aamulla menin n. klo 8 aikoihin ja takaisin tulin vaihtelevasti. Klo 16-17 välillä takaisin länteen päin oli yleensä pahemmat ruuhkat kuin aamulla itään päin (iltapäivällä itään päin on pahin ruuhka). Joskus taisi mennä tuntikin (kamala lumipyry ja paljon kolareita).

Ajotyyli kehällä on sekopäistä :( Onneksi ei tarvitse enää ajella siellä.

paikkeilla tosi pahat ruuhkat, siinä kun tulee ne liikennevalotkin Leppävaaran risteyksestä vähän itään päin. Ihan jumissa. Alta 20km/h.

Sitten sujuu ok jonkin matkaa, ruuhkautuu taas Hämeenlinnanväylän risteyksen tienoilla.

Aika pitkä työmatka sulle tulee, ruuhkattomanakin menee yli 40 min, ruuhkassa reilusti yli tunti.

Jos menet Kontulaan, niin suosittelen METROA. Menee Ruoholahdesta 20 min. Ajat ensin sinne / menet bussilla jos asut E-Espoossa.

Vierailija:

Lainaus:

Länteen kai pahimmat, mutta miten itään?

Mietin yhtä työpaikkaa... joutuisin etelä-Espoosta ajamaan itä-Helsinkiin johonkin Kontulan suunnalle. Kauankohan menee aamulla työmatkaan (ja poispäin myös, lapsi pitää hakea klo 17 päiväkodista).

Koukkaisin siis varmaan Turun motarilta Leppävaarassa Kehälle, tai sitten niin että ajan Länsiväylää ja siitä Kehä I:n alkuun.

Keskustankin kautta kai voisi koukkia mutta en mä osaa ajaa siellä.

vai pitääkä unohtaa koko duuni?? (joka muuten ois ehkä aika unelma jos palkasta sovitaan)

Vierailija:

Lainaus:

Joukkoliikenteen piiriin. Ei Espoossa kannata asua, koska sieltä on mahdotonta kulkea minnekään. Olet riippuvainen autosta ja kaikki aikasi valuu hukkaan ratissa. Laske kuinka monta tunta elämästäsi käytät siihen. Onko sinulla siihen varaa? Bussissa voi vaikka lukea.

Länsiväylää keskustaan BUSSIKAISTAA pitkin, ei ruuhkia ym. Matinkylä-Kamppi 15 min.

mutta itsekin katsoin reittioppaasta, ja pointtihan on se että työpaikka siis EI ole Kontulassa, vaan siellä päin. Sieltä olisi vielä bussilla mentävä, liian pitkä matka käveltäväksi (joku kilsa pari?) noin niinkuin työlookissa.

Mun mielestä, jos joutuu mennä 3-4 kulkuvälineellä (niinkuin reittiopas ehdottaa) per suunta, se on jo liikaa.

Ne ei kuitenkaan kulje aina ihan saumattomasti, vuorot myöhässä jne. Eli alle tunnin ei varmastikaan käytännössä selviä.

132 täältä Kamppiin menee muuten ruuhka-aikaan AINAKIN 30 min., oman kokemukseni mukaan.

ap

että ois ehkä toinenkin työpaikka tarjolla jos vaan tsemppaan tarpeeksi loppuhaastatteluissa jotta saan sen... ja se ois lähellä, max 30 min matka. Mutta toimenkuva ei yhtään niin mielenkiintoinen :-(. aargh, miksi pitää olla näin hankalaa.

Vai uskallanko skipata molemmat duunit ja toivoa että jotain löytyy vielä myöhemmin...

Ei pitäisi kai edes hakemuksia laittaa ikinä ennenkuin on ihan varma kaikista detaljeista.

Mutta keltaisetsivut reittioppaanki mukaan pikaisesti katsoessa tuo matka Itä-Helsinkiin oli muka VAIN 22 min... sieltä Itäväylän kautta.

No, nyt tarkemmin analysoiden niin tuo ei pidä lainkaan paikkaansa, vaikkei ois ruuhkaakaan, luulen mä.

ap

eli ajoin westendistä työpaikkaan joka oli porvoonväylän ihan alkupäässä.

kerran kuulin radiossa (oli joku ruuhkaradio tms) että juuri se kehä 1 kohta siinä sellon paikkeilla on suomen toiseksi ruuhkaisin kohta!

matka kesti minulla noin 40-45 min ja aina kamala stressi kun piti ehtiä hakemaan lapset työn jälkeen ja itselläni ei todellakaan ollut mikään kellokorttityö että olisi voinut lähteä samalla minuutilla kun kello löi esim 16 tai 17...

miehen kanssa - jotta voimme vuorotella lapsen viennissä/haussa, ja muutenkin on niin eritahtiset työajat. Mahdoton niitä on yhdistää jatkuvasti.

Ja mies ei taatusti kulje yhtään millään julkisilla mihinkään :-(.

Eikä me nyt niin kauheasti samaan suuntaan mennä, alkumatka vain.

Tää tuntuu nyt olevan kyllä ihan mahdoton yhtälö...

Ja jos taas jään työttömäksi, niin nehän voi toisaalta jopa MÄÄRÄTÄ mut työkkäristä työhön mihin suuntaan tahansa, muistaakseni joku Mäntsäläkin kuului vielä työssäkäyntialueeseen.

Asumme siis Nuottaniemessä (Matinkylä eteläpuoli).

ap

132 Kamppiin/Ruoholahtikin käy (kokemuksesta tiedän kulkevan alle 20 min) ja sitten metrolla se 20 minuuttia. Koko matka menee alle 50 minuuttia. Säästät rahaa, kun ei tarvita autoa. Lisäät kuntoa hyötyliikkumalla. Siellä Kontulassakin kulkee busseja. Kyllä lapset voi hakea PK:sta ilman autoa. Bussissa ja metrossa voit lukea myös aamulla päivänlehden ja iltapäivällä vaikka työpapereita. Vai oliko kysymys sittenkin viitsimisestä?

että on nopeampi mennä bussilla Kamppiin asti ja siitä metrolla... kun sieltä Itiksestäkin pitäisi päästä vielä eteenpäin.

Ja polkupyörän - huononkaan - en usko säilyvän missään Kontulan metroasemalla kovin pitkään :-). (enkä kyllä näe itseäni ajamassa jakkupuku päällä ja korkokengät jalassa ja salkku ja läppäri olalla jollain rämäfillarilla hikisenä töihin; muutenkaan en ole ajanut pyörällä varmaan 10 vuoteen, paitsi spinningpyörällä :-))

Tulen Turun motarilta, vain niinä aamuna, kun olen liikenteessä ennen 7:ää, sen jälkeen ramppi Turun motorilta ylös kehälle on tukossa, liikenne seisoo välillä jo Mankkaan liittymästä asti.

Aamuisin kierrän tuon kohdan ajamalla Turvesuontietä kehälle. Kehä vetää vaihtelevasti tukossa se on Vallikallion kohdalta liikennevalojen vuoksi, eli kehällä sitten tiiraan liikkuuko jono, jos liikkuu jatkan sillä, tällä viikolla joka aamu, ellei niin siirryn ajamaan radan vartta Pitskuun päin. Työpaikka minulla on Lassilassa ja tulen Kauniaisten kupeesta. Matka kestää ei ruuhka-aikaan n. 13 minuuttia, ja ruuhka-aikaan 20 minuuttia, mutta varaudun puoleen tuntiin, kun on oikein paha lumipyry on saattanut mennä jopa tunti.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat