Seuraa 

Sukulaisten mielestä ihan kamala, liian erikoinen, ei kaunis, tyttö kuulemma tulee itse vielä kärsimään nimestään, suomalaiset eivät osaa lausua nimeä ym. Onko todella näin?? Olemme mieheni kanssa kerrankin nimestä samaa mieltä, ja meistä se on loistava nimi. Samoin kaverit diggaa. Isoveli on Kosmo. Sukunimi tavallinen suomalainen nen-päätteinen.

Kommentit (18)

Alda on tosi ihana nimi, pitäkää vaan päänne älkääkä antako suvun lannistaa ja sopii erinomaisen hyvin Kosmon kanssa yhteen. Itse makustelin taannoin nimeä Laada, joka on ehkä vähän samantyylinen ja nätti,, sitten tulee mieleen myöskin Anri. Mutta Alda on ihku!

Minä en erityisemmin pidä nimestä, mutta en myöskään saa inhon väristyksiä. Aika neutraaliksi sanoisin nimeä :-)

Nimi on erikoinen ja vähän ehkä liian omituinen minun suuhuni, mutta sopii kyllä hienosti Kosmon pariksi. Kosmokin on erikoinen nimi joten ei Kosmon siskolla voisi olla nimenä tavallista nimä kuten nyt vaikka Aino.

Pääasia on, että itse pidätte nimestä! Kyllä ne sukulaiset nimeen tottuu ja jos eivät totu, niin omapahan on häpeänsä. Lapsi on taatusti ihana ja ainutlaatuinen vaikka nimi olisi millainen vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihan jännän kuuloinen, mutta tulevaisuudessa samankaltaisuus Aidaan voi tuottaa käytännön ongelmia, eli kannattaa harkita tarkkaan. Sopii kyllä Kosmon kanssa, " erikoisuusaste" on samaa tasoa eli ei ihan hassu mutta hyvin erikoinen.

Minullekin kyllä tulee mieleen näyttelijä Alan Alda, ei mikään kaunokainen...

Nimestä tuli heti mieleen amerikkalainen vanhempi näyttelijä Alan Alda. Vaikea ajatella nimeä suomalaisena nimenä jonkun perussuomalaisen sukunimen kanssa tuon ld-yhdistelmän vuoksi. Nimeen itseensä varmasti tottuu ajan myötä.

Omalle lapselleni nimeä en valitsisi, mutta jos tykkäätte siitä itse kovasti, niin mikäs siinä.

minusta " tekemällä tehty/keksitty" .

Kuten muutama muukin on jo kommentoinut, Aida, olisi paljon parempi. Sen tunnistaa tytön nimeksi.

Minulle aldasta tulee mieleen väärin kirjoitettu lada.

Tämä siis rehellinen mielipiteeni. En halua pahoittaa mieltäsi. Makuasioitahan nämä ovat eli laitatte juuri sen nimen mikä teistä tuntuu parhaalta.

Ihan ensin ajattelin, ettei nimi ole ollenkaan minun makuuni, mutta kun nimeä vähän maistelee, se alkaakin tuntua ihan kivalta. Sopii kyllä oikein hyvin Kosmon sisarelle. Itse pidän Aidasta enemmän, mutta Alda on harvinaisempi vaihtoehto, eikä siis mikään kamala nimi.

Minä tykkään! Siinä on juuri niitä kirjaimia joista pidän, nimi on selvästi naisen nimi, se on pehmeä muttei liian pirtelö ;O) Eikä ole ollenkaan uniikkinimi, Suomen vrk:sta löytyy 160 Aldaa. Mutta vanha nimi se on, vanhimmat 1870-luvulta!!

Suomessa on Aida-nimi nostanut suosiotaan viime vuosina, Aidojen määrä on tuplaantunut 2000-luvulla aiempaan historiaan verrattuna. Alda ei ole mielestäni yhtään sen " kummallisempi" tai vaikeampi.

Lisäksi se sopii hienosti veljen nimen kanssa, siinä missä Kosmo on niin selvästi maskuliininen, Alda on naisellisen pehmeä :o).

Alda on behindthename.com' in mukaan feminiinimuoto italialaisesta nimestä Aldo, jonka merkitys " jalo, ylhäinen, ylevä, uljas" (engl. noble).

Kun on löytynyt noin kaunis nimi, josta molemmat pitävät, niin antakaa ilman muuta se!! :o) Jos sukulaiset valittavat niin sanokaa, " ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä" . Eivätköhän he totu ja varmaan (toivottavasti ainakin) aika pian sanovat, että " ihan on Aldan näköinen" .

ennustelee abaco

PS. Olkaa kuitenkin alussa tiukkoina vanhemmillekin sukulaisille, että se ON sitten Alda pehmeällä d:llä, eikä mitään ' alta' !!

Alda on kuin Ia eli jotenkin puolinainen eika oikea nimi.

MUTTA lapsi on teidan ja paatos on teidan, joten laittakaa vain ALda. Kylla ne kaverit ja suku siihen tottuu kunhan aikansa kuulee.

Minunkin aitini ja siskoni olivat mykkia kauhusta kun kuulivat tyttareni nimen (Lumikki) mutta ovat siihen tottuneet. Ja jos ei totu niin oma moka.

En ole ennen kuullutkaan. Mutta mun mielestä oikein mukava nimi, ei kuullosta sellaiselta väkisin keksityltä. Alda, oikeastaan paljon kivempi kuin esim. Aada tai Aida.

Aida olis enempi minun makuuni, mutta Alda myös nätti eikä tyttö varmasti nimestään kärsimään tule ;o)!!

Minusta Alda sopii kivasti Kosmon siskolle ja jos kerran miehen kanssa siitä tykkäätte ja se on mielestänne paras nimi neidillenne niin ilman muuta annatte tytölle nimeksi Alda Maria Orvokki :o)!!

Ja jos tyttö nyt jostain syystä isompana kovasti nimeään " inhoa" niin voihan sitten ottaa käytöön Marian tai Orvokin eli huoli pois ja Alda nimeksi vaan :o)!!

Tulee mieleen germaanisanat alte ja old eli vanhaa tarkoittavat adjektiivit.

On aika omituisen kuuloinen, tekemällä tehty. Aida olisi parempi.

Muistan, kun täällä nimeä mietitte, vaikken itse tainnut keskusteluun osallistua. Tuntui minusta hankalalta löytää Kosmon kanssa sopivaa tytön nimeä, mutta kun silloin kerroit suunnitelevanne Alda-nmimeä, niin ajattelin, että löytyi kuitenkin Kosmon siskolle oikein sopiva nimi.

Nimi ei ole yhtään sen kamalampi kuin nykyisin suosiossa olevat Iidat, Aadat yms. Itse Pidän jopa enemmän Aldasta kuin noista Iida, Aada -nimistä, tosin suosikkeihini onkin kuulunut Tilda ja Hilda. Ja kyllähän noita Hildaa, Tildaa, Matildaa yms. myös käytetään nykyisin, joten minusta Alda on ihan tämänpäivän nimityylin mukainen, mutta kuitenkin itsessään mukavan harvinainen.

Joten älkää missään nimessä nimeä muuksi muuttako, parempaa ette voi löytää, varsinkin kun molemmat pidätte siitä.

mutta kun ei ole tuttu nimi, moni vierastaa:) Jos pidätte nimestä, laitatte tietenkin sen.

Alda ei ole tekemällä tehty, vaan vanha nimi, joka on jäänyt jostain syystä yleistymättä. Kaunis.

Ennen vuotta 1899 42 nimettyä. Yht. 161 kpl. 2000-luvulla 4 kpl.

Ei se huono ole. Oikeastaan kaunis siinä missä joku muukin. Sitä pitää ensin miettiä jonkin aikaa, koska se ensikättelyssä ei kuulosta nimeltä. Itselleni mieleen assosioituu ruokaketju Aldi, joka ei ehkä ole rantautumassa Suomeen.

on mielestäni tosi kaunis nimi ja voisin antaa vaikka omallekin lapselleni nimeksi. Eli kuunnelkaa tässä asiassa itseänne. Minun mielestäni ei ole oudon kuulonen, vaan sellanen vanhahtava ja kaunis.

-Veruska-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat