Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä on reilu 8 kk tyttö. Tyttö on nukkunut oikeastaan koko syntymästään saakka todella hyvin, joten väsymyksestä ei juurikaan ole tarvinut kärsiä. Tyttö on myös aina kiltisti jäänyt nukkumaan omaan sänkyynsä omaan huoneeseen, ei ole tarvinut hyssytellä tai tuudittaa uneen. Tyttö on myös nukkunut yönsä ilman heräilyjä n. 4 kk saakka.

Nyt aivan yhtäkkiä n. viikon ajan tyttö huutaa ja potkii ja kiljuu nukkumaan mentäessä. Nukkuu noin neljä tuntia ja herää puolilta öin ja kiljuu/huutaa niin kauan että pääsee meidän viereemme nukkumaan. Olen yrittänyt hyssytellä ja tuudittaa uudestaan uneen mutta huuto ei lakkaa ennen kuin pääsee äidin kainaloon ja siinäkin rauhoittumiseen menee hetki. Sitten kun pääsee meidän sänkyyn nukkumaan heräilee kolmen tunnin välein, ei itke eikä huuda mutta möyryää ja istuskelee ja seisoskelee.

Sinänsä tämä ei meitä haittaa, mutta mietin vaan että mistä moinen yhtäkkinen muutos? Onko kenelläkään kokemuksia?

Olen myös huomannut että lapsi itkee varsinkin iltaisin ja öisin heti jos minä poistun huoneesta (esim vessaan tai juomaan yms.) ja jotenkin tuntuu että lapsi on todella paljon hellyyden kipeä ja jotenkin äitiin takertunut. Hellyyttä lapsi on saanut aina.

Olisin kiitollinen kommenteista jos sinulla on oma kohtaista kokemusta!

Kommentit (5)

Kuulostais aika klassiselta hampaidentulo-tilanteelta. Tai sitten niin paljon "actionia" ja uusia asioita opittavana päivisin, että ne tunkee uniin?

Kannattaisi ehkä kuitenkin käyttää vauva lääkärissä, jotta saataisiin fyysiset sairaudet suljettua pois. Tämän opin eilen, alla oma tarinamme:

Meidän 10 kk tyttömme alkoi alkuviikosta heräämään 3-4 tuntia nukkumaanmenon jälkeen ja itki putkeen 1,5 tuntia. Emme yhtään ymmärtäneet itkun syytä, lopulta päädyimme antamaan Panadol-supon, joka auttoi sen verran että tyttö nukkui aamuun asti.

Olimme ihmeissämme kunnes eilen käytettiin tyttö lääkärillä, joka totesi välikorvan tulehduksen! Tyttö ei ole päiväsaikaan mitenkään ilmaissut oireita, hänellä ei ole ollut flunssaa eikä muuta mikä olisi voinut herättää epäilykset tulehduksesta. Ilmeisesti korvasärky paheni vaakatasossa, siitä oireilu yöaikaan.

Tästä opimme ainakin sen, että kannattaa käyttää lapsi lääkärissä jos käytös muuttuu radikaalisti eikä suoranaista syytä tähän löydy.

Toivon että teillä ei näin ole, itsellämme kuitenkin helpotti kun syy löytyi. Nyt vain toivomme ettei korvatulehdus muutu krooniseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on alhaalle tullut kaksi hammasta 6 kk iässä ja ne tulivat ainakin kivuttomasti. Mutta nyt kokeilin yläikeniä ja tuntuu hiukan siltä että voisi olla hampaita tulossa mutta ainakaan mitään ei näy. Toivottavasti olisi näinkin yksinkertainen vastaus.

Flunssaa meillä on ollut nyt kolme viikkoa ja pari viikkoa sitten kävin lääkärissä tarkistuttamassa korvat mutta sillon ei ainakaan mitään ollut, mutta parissa viikossahan tilanne voi tietty muuttua. Täytyy seurata tämä ilta ja jos taas on sama juttu niin täytyy huomenna mennä päivystykseen tarkistuttamaan uudelleen jotta saan mielerauhan.

Kiitos paljon teille kaikille :)

Kuulostaa ihan "tavalliselle" eroahdistukselle! Täällä taitaa olla toinenkin linkki eroahdistuksesta!

Luulenpa, että meistä moni, juuri tuon ikäisen vauvan vanhempi painii (ainakin jossakin muodossa) samanlaisen "ongelman" kanssa!

Minulla on 9 kuinen vauva, ja on myös erityisen kiinni minussa! Ei meillä ole kyllä tuollaista yöhulinaa, mutta muuten roikkuu päivisin lahkeessa ja toisinaan vain äiti kelpaa! Eikä missään nimessä huoneesta saa poistua, niin, että vauva ei näkisi minua :-D! Minulle tämä on tuttua, koska esikoinen oli aivan samanmoinen! Rankkaa aikaa, mutta menee ohi :-)

Useimmilla lapsilla eroahdistus alkaa, siitä, kun oppivat liikkumisen taidon, ja huomaavat joutuvansa/pääsevänsä eroon äidistä! Maailmaa olisi ihana tutkia, muttakun äidissäkin pitäisi pystyä samalla roikkumaan :-P

jaksamista, tämä(kin) vaihe menee ohi :-D

nonuli ja tytöt

..meillä ainakin vastaavia oireita. Jostain luin, että vaaka-tasossa tulee painetta ikeniin joka pahentaa hammasoireita. Toinen mahku tietty korvatulehdus. Oletko tunnustellut ikeniä, olisko syy siellä ?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat