Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kaverini kovasti ihmetteli, mikseivät voi tulla meille vaikka mies nukkuu yövuoron jälkeen! Kysyi, että kuinka muka saan omat muksut pidettyä hiljaisina sen ajan. On kuitenkin mielestäni eria asia olla ja ' mekkaloida' omalla porukalla kuin että mukana olis vieraita lapsiakin...

Kommentit (22)

mutta en silti menisi hänen nukkuessaan vieraita kutsumaan. Syystä jo siitä että asutaan todellakin siinä kerrostalokolmiossa, voisi olla eri juttu jos omakotitalossa löytyisi nukkujalle oma kerros tms.

Toisaalta en itsekään yötyöläisenä oikein tykkäisi jos mies kutsuisi kavereitaan meille kylään silloin kun nukun. Tuntuisi jopa kiusalliselta yöpuvussa (tai -puvutta) pujahtaa vessaan kun joukko äijiä istuisi sohvalla.

Meillä siis kuitenkin kaikki ovat tämän ymmärtäneet tai ainakin olleet ymmärtävinään. Ja siis emmehän mekään vuorotyöläisinä säntää vapaapäivänämme kyleilemään pitkää työpäivää tekevään perheeseen heti kun ovat töistä kotiutuneet. ymmärrän hyvin ettei normaalipäivätyötä tekevätkään jaksaisi ottaa vieraita vastaan noin jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

teen itse välillä yövuoroja ja saisin kyll hepulin, jos meille tulis vieraita (herkkäuninen). Lapset menee hoitoon, että saan nukkua ja jos mies kotona saavat lähteä itse kyläilee muualle, jotta olis hiljaista. Mulle se nukkumisaika on kuin yö eli jos en kutsu yöllä ihmisiä kylään, en halua, että mun untani häiritään. sitäpaitsi vuorotyöläiselle on erittäin tärkeää saada pitää rytmistään kiinni, muuten hajoaa pää ja saa turvautua unilääkkeisiin.

Vierailija:

Lainaus:

Kärsin lapsena siitä, että isäni nukkui päivisin ja oli pakko olla hiljaa. Mielestäni tuo rajoittaa liikaa muun perheen normaalia elämää, kun pitää aina hissutella. Lapsena koin tämän asian näin ja vieläkin ajattelen, että asia olisi pitänyt järjestää jotenkin muuten. Oletteko siis ajatelleet miltä tuo lapsesta tuntuu.

Meillä ei hissutella, ei todellakaan. Kolmen lapsen ja kahden koiran kanssa tuskin olisi edes mahdollista! Meillä eletään ihan normaalisti, mutta vieraita ei silloin tule kylään, ennenkuin mies on herännyt klo14.

ap

Kärsin lapsena siitä, että isäni nukkui päivisin ja oli pakko olla hiljaa. Mielestäni tuo rajoittaa liikaa muun perheen normaalia elämää, kun pitää aina hissutella. Lapsena koin tämän asian näin ja vieläkin ajattelen, että asia olisi pitänyt järjestää jotenkin muuten. Oletteko siis ajatelleet miltä tuo lapsesta tuntuu.

min en ainakaan tuppautuisi kylään jos en ole tervetullut ja se minulle selvästi ilmaistaan. Seuraavankerran saatan tulla jos suvaitaan kutsua, mutta silloinkin katson viitsinkö.

Vierailija:

Lainaus:

min en ainakaan tuppautuisi kylään jos en ole tervetullut ja se minulle selvästi ilmaistaan. Seuraavankerran saatan tulla jos suvaitaan kutsua, mutta silloinkin katson viitsinkö.

Poikani kaverin isä tekee yövuoroa ja just vähän aikaa sitten poikani 4v kysyi, miksei ihmeessä saa menn' Lassille, vaikka Lassin iskä nukkuu. Onhan se Lassikin kotona. Sanoin, että se on eri juttu, teistä kahdesta lähtee aika kova ääni ja pyydettiin sitten Lassi meille.

Mieheni on kirurgi ja itse olen lääkäri. Meillä hommat on hoidettu niin, että vuorottelemme tai on lastenhoitaja. Meillä on kuitenkin kellarissa saunan eteisessä ns. nukkuhuone, jonne voi mennä nukkumaan.

Se ei ole tyylikäs, eikä hieno, mutta siellä on sänky ja hiljaista. Ainoa vika on, että joskus herää vessanlorinaan, mutta kun on tarpeeksi väsynyt, nukumme niin hyvin että edes yksi eskariryhmä ei saa meitä hereille. Saatikka pikku kiljuminen kaksi kerrosta ylempänä.

Lainaus:

Ymmärrän, jos kerran ei ole tarpeeksi tilaa

ap

Muuten, mitä eroa jos toinen on kirurgi ja toinen lääkäri? Eikös molemmat ole lääkäreitä...

Usein, kun mies nukkuu yövuoronsa päälle, me lasten kanssa lähdemme muualle kyläilemään tai sitten olemme lähes koko aamupäivän ulkoilemassa tai käymme kirjastossa, kaupungilla tms, jotta mies saa nukkua.

Mutta vieraita emme niinä päivinä kutsu kylään.

Mieheni nukkuu kohtuullisen hyvin, mutta silti annan hänelle nukkumisrauhan. En itsekään haluaisi meille yöllä vieraita hillumaan kun itse nukun. Jos on niin tampioita vieraita etteivät tajua, niin voivoi.

Minä voin itse mennä kylään juuri noina iltoina, eihän sitä aina tarvi meille tulla...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat