Vierailija

Osa-aikaisena, hoitopäiviä 2-3 x viikko ja max 6 h kerralla?

Kommentit (22)

Jos kuntoutuksellisia syitä tai äidin/vauvan sairautta tms olisi taustalla niin veisin ehdottomasti. Jos taas tällaisia syitä ei ole, niin miettisin tilannetta kokonaisuutena. Mitä hyviä ja huonoja puolia tuosta koituisi perheelle.

Jos siis lapset kaipaavat kavereita ja tuollaista toimintaa, itse kokisin myös kaipaavani vähän levähdystaukoa ja päiväkotiin vieminen sujuisi muuten kätevästi niin voisin hyvin viedäkin. Jos taas lapset viihtyvät kotona noinkin, itse koen jaksavani arjen pyörittämisen ja nautin rauhallista aamuista ilman pukemisia ja lähtemisä, kenties hankalankin matkan päässä sijaitsevalle päiväkodille. Silloin en näkisi mitään syytä viedä lapsia hoitoon, iskisi laiskuus päälle. Ihan oikeasti, vauvan kanssa kotonaolevana äitinä joka vie 2v lasta päiväkotiin (KUNTOUTUKSELLISISTA SYISTÄ, ei tarvi moralisoida rakkaat palstasisaret) voin sanoa ettei tuo kahden pinen syöttäminen, pukeminen ja ulos lähteminen tietyllä kellonlyömällä ole mitään herkkua sekään. Helpommilta tuntuvat viikonloppuaamut kun saa jäädä nukkumaan pidempään ja touhuilla ihan vaan lasten tahdissa. Toisaalta taas päivähoidon myötä saadut vapaatunnit mahdollistavat vauvaan keskittymisen ja monenlaiset kotiaskareet ilman häiriöä. Jopa sen shoppailun ja kahvilla käynninkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja MLL hoitaja tms.. ei mun mielestä oo vaihtoehto,

kun haluaisin, että vanhemmat lapset saisivat askarrella ja touhuta muiden lasten kanssa ja ulkoilla ilman minua.

Voisin valita hoitopäivistä aina musiikki ja askartelujutut..

Päiväunet vaan ois hankala, kun ei kotona nukuta.

missä kaksi kertaa viikossa. Mutta yleensä ei oteta kuin vasta 3v.

Ja hoidossa olisi ruoka, kerhossa omat eväät.

Ja hinnassa ei paljon eroa..

Jos olisi kyse yhedestä lapsesta, niin veisin kuten ehdotit. Mutta koska lapsia on kaksi noin hyvällä ikäerolla, niin nehän on toistensa leikkikaverit joka päivä :) Eikä tuon ikäiset muuta virikettä tarvitse.

esikoinen 2v 9kk, enkä todellakaan vie tarhaan. Meilläpäin pääsee kerhoon vasta neljävuotiaana ja sitten pistän tytön sinne. Niin kauan saa hän olla kotona vauvan kanssa ja tietty kerhon alettuakin, mutta sitten on jotain aktiviteettiä ja totuttelee muihin lapsiin.

Teillä on onneksi kaveri sitten kotonakin, koska vanhemmilla lapsilla on noin pieni ikäero. Ainoa syy miksi saattaisin harkita olisi se että molemmat lapset on jo pitkään olleet päiväkotihoidossa kivassa hoitopaikassa ja aiot palata töihin ennen ensi vuoden elokuuta. Jos lapset palaa päiväkotiin elokuussa, saavat todennäköisesti paikan samasta päiväkodista, mutta jos tarvitsette hoitopaikan keväällä, tilanne voi olla kinkkinen.

Mutta tuon ikäiset lapset ei tarvitse hoitopaikkaa. Niilla hoitomaksurahoilla voisit palkata välillä jonkun naapurin tytön tai MLL:n hoitajan, jos tarvitset itse lepoa.

leikkipuistoihin ja perhekerhoihin askartelemaan yms. Pankaa lapset muskariin itsekseen.

Eikä se askartelu kyllä nyt niin olennaista tuonikäisille vielä ole...

koska mielestäni alle 3v ei missään nimessä " turhan takia" päiväkotiin mutta yli kolmevee on jo eri juttu,

Luultavasti päätyisin siihen että olisin kaikkien kolmen lapsen kanssa kotona.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat