Vierailija

väsyttää niin hirvittävästi. En ossaa lyhyesti purkaa oloani joten hyppää yli jos et jaksa lukea valitusta. Pian 4v täyttävä lapsi on yskinyt helmikuun alusta saakka ja häntä on tutkittu monesti lääkärissä ja viime pe meni 7h Jorvissa. Mitään ei löydy mistään mutta yskä vain jatkuu,ja räkätaudit.

viime ti alkoi valittamaan korvaansa ja korvatulehdukseen antibiootit, kuume nousi la ja oli jo laskussa kunnes aloitti valittamaan eilen taas korvaansa ja nousi kuumekin taas yli 38. Tänään lääkärissä ja korvatulehdus edelleen tai taas. Samoin 6v esikoinen kuumeessa 3tta päivää ja yskii lähes koko ajan ja räkäinen. Mies myös.

Mulla seisoo silmät päässä kun ei helmikuun alun ollut ehjiä öitä ja päivät pelkkää räkää yskää yskää ja yskää. Viimeyönä nukuin 2h ja murehdin, miehenkin kanssa sukset jotenkin ristissä.

Töihin ilmotin että olen nyt itsekin sairas, todellisuudessa tarvitsisin pääkopalleni hoitoa. Mikä tuolla lapsella on ja miksi koko tää vuosi ollut tällaista paskaa, en jaksa enää:´´(

Posti toi tänään uuden ajan jorviin, aamulla lekuri pisti lähetteen jo korvien putkitukseenkin? ja lisäksi toisessa kivespussissa on tuolla pojalla hieman vettä joka täytyy operoida kirurgisesti ja oli ihan yllätys meille vanhemmille. Tällasissa tilanteissa huomaa miten olisi tarpeen jonkun apu ja hoitoapukin lasten suhteen mutta ei meillä ole ketään,ikinä.

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

olen jo soittanutkin ja vastaus oli eioota. Pulaa muutenkin tukiperheistä ym ja apua saa vain akuutissa (lue: lapsillensa jotain jo tehneenä, kuoleman tapauksissa etc).

ap

Tunnut olevan kyllä pitkien yöunien tarpeessa heti aluksi. Pystyisikö miehesi tekemään väliaikaisesti enemmän, että saisit edes nukuttua? Toiseksi soitto neuvolaan ja pyydät apua sieltä.

Kevät on onneksi jo pitkällä, ja sitten nuo lasten sairastelut helpottaa hieman. Jaksamista!

koska ollaan samassa tilanteessa. Meillä on molemmat lapset sairastelleet myös kuukausia: ensin influenssa molemmilla, sitten toista viikkoa vatsatautia, nyt räkätauti. Pienempi on yskinyt keuhkonsa pihalle jo viimeiset 1,5 viikkoa, eikä loppua näy. Yöllä ei ole juuri nukuttu ja kaiken lisäksi olen raskaana.

Ennen näitä tauteja pienempi oli 8kk korvakierteessä (9 antibioottikuuria). Nyt putkitettu ja korvat ok, mutta kaikki muu reistaa. Nytkin huutaa tässä sylissä.

Olipa mukavaa saada valittaa jonnekin!

Voi, mikä tilanne. Enpä osaa muuta sanoa, kuin että jaksamista. Pieni irtiotto voisi tehdä sinulle (ja miehellesi) terää. Etkö voi tosiaan saada KETÄÄN hetkeksi katsomaan lapsia? Oliskohan mahdollista saada kodinhoitoapua kunnalta? Missä asut? Tuo meille :)

Uni on yllättävän hyvä lääke.

Ttiedän miltä sinusta tuntuu. Meillä on sairasteltu tänä vuonna enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä. On ollut A-virusta ja Norovirusta. Keuhkoputkentulehdusta ja Poskiontelontulehdusta. Olen ollut ihan loppu ja välillä tuntuu että pää hajoaa täällä neljän seinän sisällä.

Nyt ollaan onneksi jo kunnossa, mutta olen silti ollut tosi väsynyt.

Tänään mies antoi nukkua yhteentoista ja heti tuntuu että elämä voittaa.=)

Aurinkokin paistaa.

ei meillä hometta ole,ei ainakaan pitäis olla kun uusi asunto kyseessä.

Mies tekee niin paljon kuin voi töidensä päälle muta hänkin ihan finaalissa ja masentunut. En tiedä mutta kiitos kannustuksista ja halauksista!

ap

mies matkatöissä, itselläni oma firma.

Rakensin heti esikoisen vauva-aikana tukiverkon - nyt siinä on kolme tuttua hyvää hoitajaa - joista aina joku pääsee auttamaan.

syökää vitamiijena ja syötä lapsille päivittäin xylitolia (auttaa korbvatulehduksen estoon) . hankkikaa talon hometutkimus jos kaikki on koko ajan kipeenä.

(halaus)

Ja sitten pari tuntia vapaata päivällä. Lähdet vaikka vaan kahvilaan istumaan.

Eihän se poista sairauksia yms auttaa alkuun omaan vointiisi. Hyvällä mielellä pääsee taas jo pari päivää eteenpäin.

Tarvitsisit todella ensimmäiseksi unta. Kaikki muu on sen jälkeen helpompi kestää ja järjestää. Toivon todella että saat pahimman vaiheen pian ohi! Olisiko teillä muuten mitään maaseutumummolaa johon voisitte kesälomalla mennä (testaamaan hometeoriaa)?

Ota vaan reilusti saikkua, että saat levättyä. Toivottavasti lapsesi sairastelukierteen syy selviää pian ja hän saa pian tarvitsemansa avun. Väsymys aiheuttaa ongelmia mihin tahansa parisuhteeseen, joten usko vaan parempaan. Ja pyydä reilusti jotain kaveria/sisarusta tms. lastenvahdiksi illaksi, että saatte miehesi kanssa omaa aikaa. Lastenvahteja harvoin on itekseen tarjolla, mutta kun kauniisti pyytää ja järkkää jotain kivaa myös vahdille palkaksi, niin luulisi löytyvän. Jos ei muita ole niin soita MLL:ään. Niillä on edullisia lapsenvahteja.

Ilmansaasteet ja homeet vaikuttavat ensimmäiseksi juuri lapsiin. Tulee kroonistuvaa yskää yms. Siitä limasta voi päästä eroon höyryhengitelemällä. Kun saa liman liikkeelle korvatkin voi paremmin. Kokeile myös pitää korvissa murskattua sipulia kangasnyyteissä yön yli. Lapsen henki haisee aamulla kamalalta, mutta luontaiset " antibiootit" puhdistavat koko korva-nenä-poskiontelo aluetta.

Miten uusi talo on? Oletteko itse rakentaneet? Juuri uudehkoissa taloissa homeongelmaa usein onkin. Vanhoissa taloissa vaan nurkat viuhuu tuulessa ja talo tuulettuu samalla. Uudet talot usein liian tiiviiksi rakennettuja.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat