Vierailija

Kaipaisin vertaistukea ja kokemuksia siitä miten hyvin tuo estolääkitys on toiminut, auttoiko niin että lopulta pystyi jättämään sen pois. Ja miten sitä ennen tuli noita tulehduksia, miten lääkäri niihin reagoi, saitteko montakin kuuria ennen estolääkitystä jne. Itse sain juuri tuon estolääkityksen kun tulehdus on ollut lähes jatkuvaa kuukausien ajan, vessa tullut hyvin tutuksi tuona aikana ja kyyneleet silmiin siellä kivusta kärvistellessä.

Kommentit (8)

koittanut tuota hyvää hygienaakin, pesulla ennen ja jälkeen mutta ei ole auttanut juurikaan ja aina ei ole mahdollisuutta pesulle ennen seksiä, spontaani seksi on kuitenkin sen verran kivaa. Ja meillä ainakin seksi menee useimmiten sen verran villiksi että on mahdotonta tarkkailla ettei mikään koskaan osuisi sinne peräaukon tienoville.

Pissalla käyn aina seksin jälkeen, ei ole sekään auttanut. Pitää tosiaan tuota c-vitamiinia sekä karpaloita ja puolukoita ruveta käyttämään entistäkin enemmän

T:ap

Lainaus:

Tässä joitain vinkkejä, jotka ovat toimineet minulla:

- hyvä hygienia ennen seksiä, ja varovaisuutta, ettei siitin liiku peräaukon alueella bakteereita keräämässä ennen sisään vientiä

- virtsaaminen aina heti seksin jälkeen, että mahdolliset bakteerit poistuvat virtaputken suulta

- c-vitamiini reiluina annoksina happamoittaa virtsaa -> tappaa bakteereita

- samoin karpalopuristeet

mutta mulle auttoi yhtä hyvin kaupasta saatava Echinaforce- auringonhattu-uute 20 tippaa päivässä. Samalla pysyi flunssatkin poissa. Jos vähääkään oireita ilmestyi otin tippoja sen 20 4-5krt päivässä ja auttoi melkein aina. Kannoin pulloa käsilaukussa että varmasti saan apua heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

c-vitamiinia voisinkin kokeilla, tähän asti olen syönyt/juonut paljon puolukkatuotteitta yms. jotta tulehduksia ei tulisi mutta ei ole auttanut. Minäkin sain siis antibiootteja joita pitäisi ottaa seksin yhteydessä, mutta kun sitä seksiä on n. 4-5 päivänä viikossa 1-3 kertaa päivässä niin noitahan joutuisi syömään lähes jatkuvasti, eikä se oikein innosta.

Aiemmin ei ollut tällaista ongelmaa, muistan kyllä että ensimmäisen poikaystävän kanssa tuli seksielämän alussa pari kertaa tulehdus mutta sitten se rauhoittui. Nyt tämä vaan kestää ja kestää :(

T:ap

minulla on tuota lääkitystä harkittu, sekä minulla että äidilläni on sellainen perinnöllinen rakenne, että tulehdukset tulevat ja uusivat tosi herkästi. Olen kuitenkin saanut vaivan kuriin.

Tässä joitain vinkkejä, jotka ovat toimineet minulla:

- hyvä hygienia ennen seksiä, ja varovaisuutta, ettei siitin liiku peräaukon alueella bakteereita keräämässä ennen sisään vientiä

- virtsaaminen aina heti seksin jälkeen, että mahdolliset bakteerit poistuvat virtaputken suulta

- c-vitamiini reiluina annoksina happamoittaa virtsaa -> tappaa bakteereita

- samoin karpalopuristeet

Mulla otettiin käyttöön "tarvittaessa" syötävä estolääkitys jo 10 vuotta sitten virtsatietulehdus-sarjan päätteeksi. Syön lääkettä käytännössä vain seksin harrastamisen jälkeen, koska kärsin ns. jatkuvasta honeymoon kystiitistä. Tarvittaessa syöty antibiootti (Nitrofur C, Trimopan, rask.aikana Selexid) on riittänyt pitämään minulla tulehdukset loitolla. Useaan otteeseen olen yrittänyt jättää antibiootit pois käyttämällä karpalomehua, karpalopuristeita ja maitohappobakteereita ja tietenkin muistaen nuo pesut ja pissaamiset ennen ja jälkeen sekstailun, mutta ei vain onnistu mulla. Pisimpään tämän kymmenen vuoden aikana olen pärjännyt noilla luomukeinoilla n. ½ vuotta ja silloinkin olen kärsinyt kirvelystä ja vessassa ravaamisesta. Joten nyt olen alistunut syömään noita lääkkeitä, kun ne tuntuvat olevan ainoa apu, vaikka tiedänkin ettei se terveellistä ole. Toisilla naisilla on vaan anatomia sellainen, että tulehduksia tulee jatkuvasti.

johon eivät antibiootit auttaneet. Aloin itsehoitona ottamaan suuria määriä c-vitamiinia aina ennen ja jälkeen seksin. Tulehdukset loppuivat siihen!!! (Kukaan lääkäri ei tätä kertonut, itse piti kokeilla.) Ilmeisesti virtsasta tulee niin hapanta, etteivät bakteerit pääse sinne putkeen. Kannattaa kokeilla. En tietenkään tiedä, auttaako kaikille.

jolloin oli ensin monta tulehdusta peräkkäin ja päädyttiin estolääkitykseen raskausajaksi ja vielä muutama kuukausi raskauden jälkeen ja tulehduskierre loppuikin siihen.

Olen sitä mieltä että tulehdusta edesauttoi silloinen mieheni ja seksielämä hänen kanssaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat