Vierailija

Eli siis itseäni on alkanut hieman pelottaa josko vauva on kovin isokokoinen, kun miehen puolelta tulee lähemmäs 5kg vauvoja ja itsekkin olin syntyessäni 4 kiloinen. Nyt viikkoja vasta 31, mutta pikkuhiljaa alkaa mietityttää.. kiitos jos joku osaa auttaa!

Kommentit (12)

painoi syntyessään 5kg ja itse painoin 4200g.

Maha oli suuri ja suurikokoista vauvaa kovasti veikattiin.

Vauva syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa ja painoi 3,6kg, joten eipä tuo aina niin päivänselvää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja monesti nekin lähetteellä

jos sectio ed. kerran tehtynä -> arvioon

jos edellinen lapsi iso (tietty kilomäärä) -> arvioon

jos tuleva vauva isonkokoinen -> arvioon

jos sf-mittaa humpsahtaa ylös -> arvioon

jos mahtuvuusepäily -> arvioon

jos tuntuu että pää ei meinaa laskeutua vaan hilluu loppuraskaudessa kovin ylhäällä -> arvioon (mahtuuko?)

jne. kaikki on kiinni neuvolasta ja nlalääkäreistä myös

Itse olen ollut 4,1 kg syntyessään, mies 4,8 kg. Näiden perusteella ei mitään " vakio" lähetettä synnytystapa-arvioon. Kuten en usko että missään muuallakaan tehdään. Ensimmäisen kanssa arvioon perätilaepäilyn takia (kääntyi yöllä ennen lääkärinaikaa kuitenkin)

Lapset 4,150kg ja 4,2kg

Mulla käytettiin nimitystä " synnytystapa-arvio" , jota ennen piti olla sokerirasitustesti käytynä.

Mulla siis vatsan koon takia laittoivat tuohon prosessiin...ja siis mun tapauksessa turhaan...

Vierailija:

Lainaus:

painoi syntyessään 5kg ja itse painoin 4200g.

Maha oli suuri ja suurikokoista vauvaa kovasti veikattiin.

Vauva syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa ja painoi 3,6kg, joten eipä tuo aina niin päivänselvää ole.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat