Seuraa 

Eli lukemani ja kuulemani perusteella ainakin seuraavilla aloilla näyttäisi töitä Suomessa riittävän:

-erityisopettajat

-sosiaalityöntekijät

-lähihoitajat, erityisesti vanhustehoito

-sairaanhoitajat

Sitten miehisempiä aloja:

-rakennusala

-metalliala

jne.

Tietysti nämä kaikki alat työllistävät eniten Etelä-Suomessa, mutta kyllä myös pienemmillä syrjäisillä paikkakunnilla on pulaa pätevistä työntekijöistä (esim. erityisopet).

Eli unohtakaa ne hienot viestinnänalan, kulttuurialojen ym. koulutukset, jotka ovat " mediaseksikkäitä" ja trendikkäitä,

vain harva ko. aloilta oikeasti työllistyy...Haluan sanoa tämän erityisesti teille NUORET (20-25v.), jotka pohditte " ensimmäistä" ammattianne!

Kommentit (2)

Eli unohtakaa ne hienot viestinnänalan, kulttuurialojen ym. koulutukset, jotka ovat " mediaseksikkäitä" ja trendikkäitä,

vain harva ko. aloilta oikeasti työllistyy...Haluan sanoa tämän erityisesti teille NUORET (20-25v.), jotka pohditte " ensimmäistä" ammattianne!

[/quote]

Korjaisin vain sen verran että eikös sitä ammatinvalintaa pitäisi jo miettiä yläasteen loppupuolella sillon kun on alle 18v. lukionkin jälkeen on vielä yleensä alle 20v... itse olen alle 25 ja olen jo " ensimmäisessä" ammatissani...

eli kyllä sitä ammatinvalintaa täytyy miettiä näin 3-kymppisenä ammatinvaihtajanakin.

drixy:

Lainaus:

Korjaisin vain sen verran että eikös sitä ammatinvalintaa pitäisi jo miettiä yläasteen loppupuolella sillon kun on alle 18v. lukionkin jälkeen on vielä yleensä alle 20v... itse olen alle 25 ja olen jo " ensimmäisessä" ammatissani...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat