Vierailija

Olo on kuin joku olisi iskenyt ilmat pihalle. Mies ei tullut kotiin työreissun jälkeen, vaan soitti, että on hotellissa miettimässä asioita ja todennäköisesti ei enää palaa kotiin. Olen itkenyt, huutanut ja raivonnut, mutta mies ei ole suostunut antamaan mitään selitystä, on vain sanonnut, että haluaa olla rauhassa. Lapsille olen sanonnut, että isän pitää olla pitempää matkoilla. Todella vaikeaa on pitää yllä normaalielää lasten takia. Pelkään, että romahdan. Minusta meidän avioliitossa ei ole mitään vikaa. Viime kesänä saatiin pystyyn kaunis talo ja ollaan puhuttu kolmannesta lapsesta. Parisuhteelle olisi tietysti voinut olla enemmän aikaa, mutta ei viime talvi siinä suhteessa ihan toivotonta ollut, kun ei enää ollut rakennushässäkkää. Onko miehellä vain joku " vaihe" ? Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Sivut

Kommentit (155)

älä missään tapauksessa ala ruikuttaan ja itkeen perään. vaikka kuinka sattuis, näytä sille et sun maailma ei tähän kaadu, olet vahva, itsenäinen nainen ja pystyt pyörittään kodin ja lapset yksinkin. Kun miehesi ei sinusta kuule ja näkee että jaksat silti mennä eteenpäin, hän tulee juosten takaisin. Käyppä vaikka kampaajalla tai uudista muuten itseäsi. Sellasii ne miehet vaan on.

" Tavallinen mies ei jätä perheen mukanaan tuomaa statusta ja sen mukavuuksia, ellei hänellä ole jotain erityistä syytä.

Mies viihtyy kyllä haileammassakin parisuhteessa. Uskon, että miehelläsi on toinen nainen tai hän miettii sen mahdollisuutta. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Teidän miehen joka kertoi että oli jo päättänyt lähteä kun sitten vietti vielä iltaa lasten kanssa. Leikki ja auttoi läksysissä. Sanoo nyt jälkeenpäin että silloin tajusi että tekee näitä asioita ehkä viimeistä kertaa ennen kuin hajottaa perheen. Päätti jäädä ja yrittää vielä lasten takia.

Tuosta päätöksestä on nyt yli 20 vuotta ja lapset lähteneet aikaa sitten ja edelleen ovat naimissa ja tasapainoisimpia aviopareja joita tiedän.

Kuitenkin kun lähdimme ulkoiluttamaan lastamme (odotin jo toistakin) puistoon istuimme penkillä ja katselimme lapsen touhuja.

Pyysin että on asian kanssa ihan rehellinen ja kertoo asian todellisen laidan - aikansa mietittyään kertoi siinä penkillä että on seksisuhdekin tähän naiseen.

Itku tuli, jatkoimme vähän aikaa ulkoilua ja kun menimme kotiin ruokailun jälkeen kun lapsi oli päiväunilla sanoin että saa lähteä ja annoi kaksi viikkoa aikaa muuttopuuhiin.

Muutti takaisin kotiinsa.

Alussa oli todella vaikeaa ja raskasta, vastuu kahdesta lapsesta painoi mieltä ja pahalta tuntui tulla petetyksi raskausaikana, odottaessa lasta jota molemmat haluttiin.

Elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan.

On totta että miesten vaistot heräävät kun luulevat että heillä on kilpailija. Omakohtaista kokemusta on. Mies voi tottua vaimoonsa tai pitää tyttöystävää itsestään selvänä, ja jopa samalla pitää toisia. Vasta kun reviirille ilmestyy kilpailija, se vaimo alkaa taas näyttää haluttavalta.

Ole tyyni, näytä hyvältä, käy kampaajalla ja vaatekaupassa. sano että nyt sinullakin on siis mahdollisuus ottaa vähän vapaata avioliitosta, ja että lapset ovat muuten mummolassa viikonloppuna. Muuta et selitä. Kun hän kysyy epäuskoisena että mitäh, ei kai sinulla ole ketään, sanot että ei tietenkään ENNEN ollut, mutta nythän ei ole mitään estettä.

66

Se pettäminen on oire suhteen ongelmista, ja niitä ollaan yhdessä oltu luomassa. Siksi ne pitäisi yhdessä alkaa purkaakin. Ja ensin pitää selvittää rehellisesti mitkä ne syyt on, peittely ja syyttely on turhaa eikä auta mitään.

On luonnollista suuttua ja loukkaantua pettämisestä, mutta pitäisi pitää pää kylmänä siinä kohtaa ja miettiä pitkällä tähtäimellä koko perheen parasta. Vaikeaa, varmasti.

Pyydät miehesi kotiin hoitamaan lapsia ja itse menet jollekin kaverille yöksi ja annat miehen pohtia löysitkö lohduttajan. Monesti kun miehelle iskee ajatus, että ehkä kyse ei olekaan enää siitä että hän valitsee kahdesta naisesta vaan sinäkin voit valita jonkun muun tollaisen tempun jälkeen, niin tuleekin ikävä kotiin.

Meillä oli joskus mieheni kanssa kriisi ja mies etsi jo uutta asuntoakin. Mä soitin vanhalle miespuoliselle ystävälleni ja kävimme hänen kanssa istumassa muutamia kertoja iltaa. Miehelle sanoin, että en minä voi jäädä kotiin itkemään ja odottamaan vaan minäkin tarvitsen kuuntelijan ja jonkun joka lohduttaa ja kohottaa mun itsetuntoa. Vaikka ihan ystävyyspohjalla syömässä ja juttelemassa sen miehen kanssa käytiinkin niin se kolahti jotenkin mieheeni. Kai hän kuitenkin alkoi pelkäämään että meillä olisi jotain muutakin. Hän alkoikin ehdottamaan että jospa me kuitenkin yritettäisiin jutella keskenämme ja hän kyllä kuuntelee jne. Mä olin kuitenkin ihan kylmä sitä kohtaan ja juteltiin kyllä mutta sanoin etten mä halua kärsiä siitä ettei se tiedä mitä haluaa vaan haluan jatkaa elämää. Aika pian mies ilmoitti, että kyllä hän haluaakin jatkaa suhdettamme.

että mies voi kaikissa kriiseisä lähteä ja olettaa että vaimo hoitaa lapset. Kyllä minunkin tekisi mieli välillä häipyä ja pitkälle, mutta eihän se onnistu kun on kotiäiti ja miehen pitää päästä töihin.

Sano sille miehellesi, että vaihdetaan, mene sinä hotelliin tai vaikka vanhempiesi luoksi muutamaksi päiväkis ja komenna se mies kotiin hoitamaan lapsia.

Voi ei, osanottoni :(

Tuntuu niin pahalta, kun ajattelee omalle kohdalleen, että toinen käyttäytyisi noin. Vähän pitäisi ajatella muitakin ja antaa edes selitys.. Julmia ihmisiä. Kovasti jaksamisia sinulle, en osaa muuten auttaa.

Soita ja sovi uudesta näkemisestä ja kysy että ottaako lapset hoitoonsa? Että sinulla on nyt sen verran rankaa sulattaa tuollaista uutista jne. Että ei mies voi noin vain paeta vastuutaan perheestään!!! Miksi aina käy näin? Nyt sinulla on mahdollisuus palauttaa miehesi maanpinnalle takaisin! Tsemppiä Ap :)

Taatusti se työpaikan narttu on kybällä yrittänyt iskeä miestäsi ja ukko on innoissaan, kun on tavannut niin ymmärtäväisen ja idearikkaan ihmisen!

Selittää nyt lapsille isin olevan vielä matkoilla ja jättää koko roska vaimon hoidettavaksi! Ihan uskomatonta! Ikään kun lapset eivät ymmärtäisi äidin (luonnollisesti) olevan hiukan poissa tolaltaan ja sen mahdollisesti liittyvän isin " työmatkaan" .

Ja sitten toinen juttu, miehet syöttää juttua pikkuhiljaa. Ensin ei ole ollut mitään suhdetta, sitten on ollut ihastuminen - mutta ei tietenkään mitään seksuaalista. Sitten kun vaimo on saanut tietota pikkuhiljaa voikin jo tiputtaa pommin - suhde on kestänyt kuukausikaupalla!

Jos kyseessä olisi ollut pelkkä ihastuminen, olisi mies tullut kiltisti kotiin jatkamaan mietiskelyjään ja tehnyt sitten päätöksen suuntaan tai toiseen.

Olen pahoillani puolestasi ap, mutta toivoisin sinut pysyvän nyt mahdollisimman vahvana. Näytä hänelle että sinua ei ihan noin vain hetkauteta - elämäsi pystyy jatkumaan myös ilman hänen läsnäoloaan. Älä missään nimessä lähde nyt kiikuttamaan lapsia hänelle - jos tarvitset lepoa niin vie ne mieluummin vaikka hoitoon tai isovanhemmille.

Yritähän pärjätä!

Oma mieheni oli muuten juuri saman ikäinen kuin ap:n mies nyt, 39-vuotias, kun hän päätti, ettei kotona olekaan kivaa. Mielestäni meillä elettiin ihan normaalia lapsiperheen elämää eikä ollut pihtailuja. Ensin hän vakuutti, ettei toista naista ole, sitten olikin jokin ihastus, ja lopulta selvisi ihan suhde ja pettäminen. Minä sanoin hänelle, että ei minustakaan tämä kotielämä ole aina niin kivaa, olen oman osuuteni tehnyt, ota lapset ja lähde. Se ei tainnut käydä toiselle naiselle eikä kai miehellenikään, ja niin heidän välit viilenivät. Mies palasi kotiin ja monien itkujen ja selvittelyjen jälkeen alkoi elämä taas voittaa. Laihduin itse ihan olemattomaksi, kun en masennukselta saanut syötyä. Kaksi vuotta olin aivan uupunut. Nykyään meillä menee hyvin ja uusi lapsikin vielä saatiin. Pettämisestä on jo 8 vuotta aikaa.

eroavat miehet ovat noin nelikymppisiä? Onkohan se joku suurin kriisin paikka miehelle? Ja menevät samantien perustamaan uutta perhettä uuden naisen kanssa. Aloittavat saman pikkulapsirumban uudelleen, käsittämätöntä!

Vierailija:

Lainaus:

Mummu hoitamaan lapsia, ja te menette jonnekin tuulettamaan itseänne ja suhdettanne.

Istutte alas juttelemaan, ja selvittämään asioita kahdestaan ilman muita häiriöitä. Kun aikaa on riittävästi, niin voitte kiihkottomasti käydä asiota läpi. Tottakai muutamat tunteenpurkaukset tulevat pintaan, mutta käytte silti ajan kanssa läpi kaikki itsellenne ja lapsillenne tärkeät asiat.

Viikonlopun päätteeksi teette päätöksen jatkosta. Oli se sitten jatkaminen yhdessä tai pitää etäisyyttä. Sovitte samalla säännöt ja teette suunnitelmat arjen pyörittämisestä.

Huonoin tapa on pistää ukko pihalle ja ero vireille ilman selityksiä! Teidän täytyy ehdottomasti keskustella asiat läpi, jotta niistä voi päästä joskus ylitsekin.

Ihastuksia on itse kullakin suhteen aikana, mutta on eri asia, toimiiko niiden suhteen vai ei. Nähtävästi miehesi kamppailee nyt sen asian kanssa, että jatkaako kanssasi vai haluaako tavoitella sitä toista. Kävi miten kävi, selviät tilanteesta varmasti! Nyt kaikki on sekaisin, mutta selvitelkää asiaa ja yrittäkää päästä jonkinlaiseen ratkaisuun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat