Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kätilön mukaan ei ollut lapsivettä, mutta kyllä minä lapsiveden tunnistin aamulla kun sängystä nousin. Kun kerran kunnon tulva täytti lattian. Kotiin käänyttivät, mutta matkalla jouduin jo palaamaan takaisin, kun vauva rupesi syntymään. Neljäs lapsi kun oli, niin tulikin sitten vauhdilla. tämä lahdessa.

Kommentit (11)

kotosalla odotellut niin pitkään, että supistukset todella ovat säännöllisiä ja sen verran kivuliaita, että on ollut jo vähän tukala olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

on käännytetty esikoisen kanssa seuraavasti:

rv 38 alkoi yhtäkkiä yöllä klo 01 supistella ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana ja minulla siis esikoisen odottajana ikinä. Aivastaessa hulahti lapsivesi oikein lammikoksi lattialle. Supistukset pahenivat todella nopeati ja tulivat jo alle tunnin päästä alle 5 min välein. Soitin sairaalaan, jossa ei uskottu lapsiveden menneen vaan virtsan karkailevan (en varmaan osannut kuvailla lammikon koostumusta tarpeeksi hyvin) ja kerrottiin synnytyksen olevan vasta alussa (tässä kohti vika ei olut minussa, koska olin kellon kanssa mitannut supistuksia). Käskettiin mennä nukkumaan ja tulla aamulla jos supistukset eivät ole lakanneet.

Puoli tuntia tuosta melkein kiemurtelin lattialla ja oli pakko soitaa taksi. Pääsin sairaalaan jossa sain odottaa n. 15 min aulassa kätilöä. Kun kätilö tuli, pääsin ns. valmisteluhuoneeseen, jossa tulikin pian ponnistamisen pakko ja kätilö sai hädintuskin kokeiltua kohdunsuuta, jossa tuntui jo vauvan pää. Minut kärrättiin pikapikaa synnytyssaliin, jossa vauva sitten syntyikin vauhdilla. Ensimmäisestä supistuksesta oli kulunut suunnilleen 3 h 30 min.

Seuraavissa synnytyksissä käskettiinkin sitten lähteä ensimmäisestä kunnon supistuksesta :) Sairaala oli Keskisuomen Keskussairaala

mutta ei supistuksia, keski-suomen keskussairaalasta halusivat lähettää kotiin odottamaan supistuksia ja tulemaan takaisin sitten kun oikeasti haluan ruveta synnyttämään.

no en uskaltanut lähteä ja tiukan väännön jälkeen sain luvan jäädä "mutta sitten sun täytyy suostua siihen että ne supistukset käynnistetään".

supistelua edellisestä illasta, paikat oli kuitenkin vielä niin kiinni että sanottiin että voi mennä kotiin ja ennustettiin että luultavasti tulen samana iltana takaisin.

Seuraavana iltana se kumminkin vasta syntyi.

kätilö sanoi että pitäisikö sinun vielä lähteä kotiin.

Olin 2cm auki kun tulin sairaalaan. Supistuksiakin oli ollut vain pari tuntia mutta 2-4 min välein.

En olisi suostunut, mutta kätilökin itse sitten sanoi että näytät kyllä niin kipeältä että mennään sittenkin saliin. Lapsi syntyi 2 tuntia tuon jälkeen.

Esikoisen synnytyksen aikoihin eivät "antaneet lupaa" tulla näytille koska olin ensisynnyttäjä ja supistukset olivat epäsäännölliset 3-10 minuutin välein. Kun sitten lopulta vuorokauden päästä lähdin näytille olin 10 cm auki ja supistuksia piti voimistaa tipalla kun oli ollu ponnistussuppareita jo 3 tuntia. (helppo jälkikäteen todeta kun tämän jälkeen olen 2 synnyttänyt, kipukynnys vain niin korkealla, etten esikoisen kanssa osannut lähteä kun synnärintädit vakuuttivat ettei synnytys ole alkanut kun supparit epäsäännölliset eikä kauheita kipuja ole) Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat