Vierailija

Mies on töissä 8-16 tai 9-17 ja vie siis lapset (2v, 3v ja 5v) hoitoon päiväkotiin klo 7.45.

Moneltako sinä minuna hakisit lapset?

Miehen mielestä lapset vois olla hoidossa 13 asti, eli voisin tulla kotiin, nukkua pari tuntia, syödä ja hakea sitten muksut.

Mutta itseäni tavallaan hävettää pitää lapsia hoidossa,jos itse olen kotona.

Päivähoidon ohjaaja sanoi, että hakuaika on minun itseni päätettävissä, kunhan se on viimeistään 16.15.

Kommentit (13)

No täytyyhän sun nukkua välillä, minä ottaisin se torkut töistä tullessa ja hakisin varmaan 13-14 aikaan. esim. päiväunien jälkeen? sun täytyy sit illalla mennä aikaste nukkumaan että jaksat nousta töihin. Mielenkiinnosta kysyn, että mitä työtä teet ja montako tuollaista vuoroa on peräkkäin?

Ennen töitä ehdit nukkua n. neljä tuntia, joten töiden jälkeen nukut vielä neljä tuntia klo 11 - 15. Vasta sen jälkeen voit hakea lapset. Jos nukut vähemmän, niin sinä et kauan jaksa. Yöuni on tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toinen vaihtoehto olisi varmaan mennä nukkumaan jo klo 18 tietämillä, jotta saisit ns normaalin yöunen. Mutta poishan sekin aika on lapsilta.

Itse tekisin ilman muuta niin, että menisin nukkumaan työvuoron päätteeksi ja hakisin lapset välipalan jälkeen eli n 14.30. Klo 13 on huono aika, kun silloin pienet on päiväkodissa päiväunilla.

Jos nukkuvat niin hakisin vasta unien jälkeen eli n. 14.30. Jos eivät nuku niin hakisin varmaan siinä klo 13.

Tottakai sun on hyvä ihminen saatava nukkuakin tuon yövuoron jälkeen! Mä en oikein ymmärrä nyt tuota että pitäisi heti raskaan yövuoron jälkeen rynnätä hakemaan lapset päiväkodista. Koska itse sitten ehtisit levätä???

tosin säännöllinen 20:30-7:15 ja seitsemän yötä putkeen. Silloin kun miehellä päivävuoro niin hän vei pojan ja haku yleensä klo 16, jos useita öitä jo takana niin yksittäisesti haku klo 17. Viimeisen yön jälkeen aikaisemmin kun oli helppo saada päikkäreille hain klo 11:30 eli heti kun olivat syöneet lounaan, ja lapsen kasvettua vika yön haku klo 14:30 eli välipalan jälkeen, ja sitten jäätiin vähäksi ajaksi kotipihaan leikkimään.

Tulipas selostus....... Meillä kuitenkin molemmat vuorotyössä eli lapsikin välillä yövuorossa ja toisaalta taas joskus yöviikolla vaan pari hoitovuoroa kun miehellä "sopivat vuorot."

Suosittelen kuitenkin kokeilemaan mikä teille parasta - äläkä luule että on parasta hakea mahdollisimman aikaisin olemaan rättiväsyneen äipän kanssa.

Tsemiä

Eli joissain päiväkodeissa välipala on kahden aikoihin eli puoli kolmen aikaan hakisin lapset.

Olin vuosia sitten töissä kahvilassa, joka oli auki 24h. Minä tein pelkkiä yövuoroja, jotka olivat ajalla 12-8. Joskus yritin mennä luennolle sen jälkeen, mutta minähän nukuin jo bussissa matkalla yliopistolle ja lisää unta sain sitten luennolla. Kyllä sitä täytyi nukkua heti tuon työvuoron jälkeen.

Menee kolmessa vuorossa, on siis 2-10 tai 10-18 tai 18-02.

Minä tekisin siis pääasiassa tuota 2-10 vuoroa, lisäksi joskus olis 18-02 vuorojakin. En tiedä montako vuoroa on aina peräkkäin, luulen että se vaihtelee. Ekan viikon työvuorot sain jo ja siinä on aina 2 vuoroa ja sitten vapaa

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat