Vierailija

Pyysin miestäni ripustamaan eilen pyykit kuivumaan pihalle. Sisään tullessaan hän oli silminnähden ylpeä itsestään ja suorituksestaan. Ja lopuksi vielä tokaisi: " Kuinkakohan moni muu mies ripustaa perheen pyykit kuivumaan?"

Mua tietysti nauratti koko homma; mitä siinä nyt sitten on niin hienoa, jos mun pyynnöstä ripustaa vaatteet kuivumaan. Mutta nyt kysynkin: Oliko se sittenkin suuri urotyö mieheltäni? Onko miehesi ripustellut pyykkejänne? ;)

Sivut

Kommentit (39)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Se pyykkää (sis. pyykinpesun, kuivumaanlaiton, viikkauksen), kokkaa, siivoaa jne...

Tänään viimeks kun lapsi aamulla heräsi klo 6 meidän välistä siihen kun pissasi pääsi sänkyyn, niin ennen kuin mulla oli silmät auki niin mies oli jo kiskomassa märkää lakanaa lattialle, lasta potalle jne...Loppujen lopuksi miekkonen vielä huuhteli pissisiä vaatteita ennen koneeseen laittoa, vaikka minä olin jo työntänyt oman osuuteni suoraan päältä koneeseen....

Kiitin myöhemmin kun oli niin reipas...kuulemma oli vähän pakkorako!

Jos mulla olis ukko joka odottais mun heräämistä tossa vaiheessa, niin pistäisin ukon samantien vaihtoon. Siis että jos se ei tekis elettäkään vaihtaakseen ne kusiset tai oksennuksessa olevat lakanat.

Oma mies ei pese meillä pyykkiä kuin joskus harvoin. Mä olen tällä hetkellä kotona ja mies töissä. Päivisin tulee pyykättyä.

Olen vain iloinen moisesta osallistumisesta. Se kyllä vähän sisimmässä kiehuttaa ettei viitsi suoristaa niitä vaatteita vaan ovat sitten tuhannen ryppyisiä aamulla. Käyn yleensä vaivihkaa pahimmat oikomassa..

vitun mamman pikku kultia nää en-tiskaa-enkä-siivoa äijät oikein on..? Itse olen aina osannut hoitaa kotihommani, ja samoin ystäväpiirissäni on aina pidetty normaalina että mies osaa selviytyä joka päiväisistä töistään. Eikä kyse ollut mistään pikkurilli pystyssä viipottavista sisustus-suunnittelijoista vaan ihan normaalista äijistä.

Tanan äidin pikku enkelit, heti pitää olla naista pyytämässä apuun kun maito kaatuu...

mies ylpeilisi jollian pyykinripustamisella. Huh huh.

Tarkoitan siis sitä, että on itsestäänselvää, että niitä silloin t' llöin ripustelee yhtä lailla kuin minäkin.

Se pyykkää (sis. pyykinpesun, kuivumaanlaiton, viikkauksen), kokkaa, siivoaa jne...

Tänään viimeks kun lapsi aamulla heräsi klo 6 meidän välistä siihen kun pissasi pääsi sänkyyn, niin ennen kuin mulla oli silmät auki niin mies oli jo kiskomassa märkää lakanaa lattialle, lasta potalle jne...Loppujen lopuksi miekkonen vielä huuhteli pissisiä vaatteita ennen koneeseen laittoa, vaikka minä olin jo työntänyt oman osuuteni suoraan päältä koneeseen....

Kiitin myöhemmin kun oli niin reipas...kuulemma oli vähän pakkorako!

Ärsyttää kun naiset kehuvat miehiä jostain pyykinripustamisesta. Selvää kusetusta miehiltä heittäytyä avuttomiksi, ettei muka sitä osaa, niin ei kotona tartte tehdä mitään kun ei viitsi oikeasti. Sitten kun jotain armosta tekee niin saa vielä palkintoja ja kehuja.

ÄLKÄÄ KASVATTAKO POJISTANNE TÄLLAISIA AINAKAAN!

Mutta en mä haluukaan. Ensinnäkin se ei osaa pestä pyykkiä, pesee valkopyykin seassa vaikka villavaatteita. Ja kun se ripustaa ne pyykit, niin hän sitten samalla tekee " kauniit" rypytykset niihin pyykkeihin.

Joten minä ja lapset hoidetaan toi pyykkipuoli. Sen verran on muuten hyvä mies, että olen " armahtanut" hänet tästä pyykkijutusta, enkä edes koe että mun pitäisi sille nalkuttaa siitä. Pikku juttu, tekee se sitten muita hommia onneksi.

mutta huomaan, että meillä ainakin alkaa vanhemmiten (oltu yhdessä kymmenisen vuotta) jakautua hommat, vieläpä aika perinteisesti naisten ja miesten töihin. Esimerkiksi minä ostan kaikki lasten vaatteet ja huolehdin niiden kierrätyksestä (mitä säästetän kuopukselle, mitä annetaan pois, mitä viedään talvisäilöön jne.) Ja mies huolehtii täysin auton huollosta, renkaiden vaihdosta, pesusta jne.

Viime aikoina pyykinpesu ja ripustus on vaivihkaa jäänyt mulle, teen noin 80 % pyykkihuollosta. Tosin napinompelut yms. pikku korjaukset tekee 100 % mies.

Mutta minä yleensä pesen pyykit. Kerran hän kuitenkin joutui huolehtimaan pyykinpesusta (olin sairaalassa) ja oli silminnähden ylpeä itsestään, kun oli niin hyvin ja tehokkaasti hoitanut pyykinpesun. Jotenkin sain kuvan, että hän ajatteli, että hän pystyisi ihan hyvin yksinkin hoitamaan huushollin.

sellaista positiivista ylpeyttä ja iloa omasta teostaan, niin voi siihen yhtyä, ja jos sitä kokisi enemmän ihan perusasioista, siivoamisesta, ruoanlaitosta, huonekalujen kokoamisesta, niin varmasti olisi elämä onnellisempaa.

Pitää yrittää itsekin...

Ihmettelin vaan että joku pitää ihmeellisenä asiana sitä että, mies poistaa kusiset lakanat sängystä?

Mun mies on töissä kello yhdeksästä ilta seitsämään. En sen jälkeen enää kotitöitä tarvitse ruveta tekemään, se riittää että on lasten kanssa. Mä olen päivät kotona joten mä mielelläni hoidan myös kotia. Viikonloppuisin mies kyllä tekee niitä kotitöitäkin, että sellaista..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat