Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Viikkoja 31+3 ja menkkamaiset kivut alkoivat pari viikkoa sitten. Nyt sitten on ollut muutaman päivän ajan -melko- kipeitä supistuksia ja enemmän kivuttomia kohdun kovettumisia. Mitähän tässä on odotettavissa?

Pelottaa onko vauva ollenkaan valmis tähän maailmaan johon ilmeisesti pyrkii ennen aikojaan...

Onko kellään kokemuksia pienillä viikoilla synnytyksestä ja vauvan voinnista syntyessään ja sen jälkeen?

Kommentit (4)

Rv32 jälk pienenee keuhko-ongelmienki riski aika radikaalisti vaikkakin keuhkot voivat olla ns epäkypsät vielä vaikka rv37.

Keskonenhan hän toki olisi jos piakkoin lähtisi syntymään mutta noilla viikoilla kyllä selviämis% on jo ihan siinä 100% pinnassa.

Oletko nlassa puhunut noista oireistasi, käynyt äitipolilla tms?

Kannattaisi mennä käymään niin arvioisivat tilanteen ja ehtisit saamaan kortisonit kypsyttämään vauvan keuhkoja jos niikseen on.

Ja esimerkkinä selviämisestä, erään ystäväni vauva syntyii noin 1v sitten rv24+2 ja nyt lapsi on meneväinen terve taapero:o).

Meillä tyttö syntyi rv 31+4. Mulla ei tullut koko odotus aikana yhtään kipeetä supistusta mutta kohdun kovomisia tuli päivässä monesti. Meillä tyttö ei ilmotellut tulostaan ennen kuin vedet meni. Neljä päivää esteltiin synnytyksen alkua et kortisonit ehti vaikuttaa. Tyttö syntyi täysin terveenä. Painoi 1820g ja pituutta oli 43,5cm. 9kk neuvolassa mitat oli 8500g ja 71,2cm. Toivotaan et teillä vauva pysyttelee vielä pitkään masussa! Jaksamisia!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuopusta (2. lapsi), kun odotin oli minulla kivuliaita supistuksia muistaakseni viikolla 26 ->. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Silloin, kun oli enemmän pyrin lepäilemään enemmän. Vauva syntyi viikolla 38+5 ja oli lähes 4 kg:a.

Jos olet töissä, kannattaa hakea sairaslomaa. Muutenkin kotityöt kannattaa yrittää pitää minimissä. Minulla ainekin lepäily auttoi. Ja muista puhua asiasta neuvolassa.

Mulla alkoi nuo kaikki samat vaivat viikolla 30+, ja siihen vielä lisäksi, että vauva oli jo silloin laskeutunut ja raivotarjonnassa. Pelotti kamalasti, että sieltä se syntyy ennen aikojaan.

Mutta, nyt mennään viikolla 36, ja vauva ei ole vieläkään tullut (onneksi) ulos, vaikka vaivat ovat jatkuneet samanlaisina, ellei jopa joinain päivinä pahempinakin.

En siis ole synnyttänyt noilla viikoilla, mutta luulisin että vauvalla on jo hyvät mahikset selviytyä kohdun ulkopuolisesta elämästä rv32! Ja tietysti sullakin (toivottavasti) käy niin, että vauveli menee vielä yliajalle..:D Varmaan menen tässä itsekin, monestihan käy niin, kun ensin ennustellaan ennenaikaista syntymää..

Tsemppiä sinne, parikin viikkoa vielä lisää olisi tosi hyvä. Tosin kyllä sen varmasti huomaa, jos vauva meinaa tosissaan alkaa syntyä, eli synnytys alkaa. Silloin sille ei (kai) voi oikein mitään, muuta kun sitten synnyttää.

Kyllä kaikki hyvin menee!

sämpyläinen 35+2

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat